Saturday, January 26, 2019

PRK Cameron Highlands:Kelibat Pengundi Muda Kurang

Dikhabarkan, pengundi muda kurang turun mengundi pada PRK Cameron Highlands. Apa kah petanda ini, calon Bn akan menang?

Pada PRU-14 pengundi muda adalah penyebab tingginya undi calon PH daripada DAP, sehinggakan kemenangan calon Bn pada PRU itu, kurang 600 undi.

PRK Cameron Highlands dipandang tidak berimpak apa-apa kepada kerajaan PH, kerana tidak mempengaruhi kedudukan Kerajaan Persekutuaan, namun PRK kali ini, merupakan penanda aras bagi Bn untuk bangkit semula.

Kemengan calon Bn, boleh meningkatkan semangat para pemimpin dan penyokong gabungan tiga parti itu.

Kemenangan calon Bn juga adalah petanda bahawa imej Dato Seri Najib Razak sebagai mantan Perdana Menteri tidak lah seburuk yang disangka walaupun mantan Perdana Menteri berdepan dengan berbagai tuduhan di Mahkamah berkaitan wang SRC International dan 1MDB.

Jika pengundi Cameron Highlands memilih calon Bn, bererti mereka memegang prinsip, seseorang yang didakwa tidak bersalah sehinggalah mahkamah memutuskan sebaliknya.

Pada PRK Cameron Highands Tun Dr Mahathir turut turun berkempen bagi meneturalisi kempen Dato Seri Najib Razak, yang dikatakan mendapat sambutan daripada para pengundi.

Sama-sama kita tunggu siapa calon yang dipilih oleh pengundi Parlimen Cameron Highlands pada malam ini.

3 comments:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEMENANGAN YAB Dato' Ramli Dato' Mohd. Nor kita ni!!

    Tapi, kita JANGAN leka dan TAK payah nak PERTAHANkan Pengerusi SPR PENIPU dan 'DEMOKRASI' penipu PH amat BANGSAT tu!! Sbb. kita RAKYAT dah DEDAHkan KEJAHATAN Pengerusi SPR, DAP dan PH amat CELAKA ni lah - lansung TAK berani depa nak SABOTAJ habis2an PRK Cameron Highlands ni! Tapi mana2 PRK lain2/PRU masih dlm. BAHAYA!!! Sbb. tu DYMM YDPA kena PECAT segaera Pengerusi SPR ni - yg.. telah MENIPU dan MELANGGAR banyak UNDG2 PERLEMBAGAAN!!

    Mmg. si PENGERUSI SPR, yg. dia SEORG. saja dlm. SURUHANJAYA ni (APA KEJADAHnya lawak JIJIK ni), mmg. PENIPU habis2an – di mana dia boleh nak MENIPU terang2an psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN!! Lihat PENDEDAHAN oleh PEGUAM Orang Asal Islam/Melayu kita, Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz ini , di -

    https://celahgelegar.blogspot.com/2019/01/peguam-jawab-pengerusi-spr-kuasa-tidak.html

    Maka mana SPRM dan POLIS oi?!! HANG TIDOQkah?!!

    Tgk. juga PENGERUSI SPR amat CELAKA, PENIPU dan TAK berINTEGRITI ni , yg. TAK dilantik DYMM YDPA (di samping pengerusi SPR ni menDOMINASI SPR tanpa ada 6 anggota2 SPR lain, yg. mana, KUASA dan HAK PEMILIHAN terletak pd. DYMM YDPA kita) – juga skrg. nak mengHINA pula HAK dan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA baru kita, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah terCINTA kita, dlm. PEMILIHAN anggota2 SPR!! BINATANG betul PENIPUAN dan PENGHINAAN pd. DYMM YDPA; lihat UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya.

    (1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

    (2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

    Dahlah dulu, bukan main lagi lu si PENJAJAH/PENGGANAS PARIA PN/DAPbangkai ANJING/PHomo nak MENIPU dan MEMBULI DYMM YDPA kita terdahulu (walaupun PENIPUAN ni dah berlaku di zaman madey selama dia DIKTATOR 22 thn)!! Skrg. nak MEMBULI dan MENIPU pula DYMM YDPA baru kita!!

    Lihat di - http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/saya-sedia-letak-jawatan-kata-azhar.html

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat memandang kerajaan ph mengorak langkah tempang...dengan mengumpulkan kuasa kehakiman ditangan mereka'terlalu pantas melakukan penyuchian para pemimpin yg terpalit cuba menggambarkan mereka ini suci secara paksa dan tersebarlah episod tarian kumpulan pemegang kuasa undang-undang seolah-olah meraikan kuasa mereka yg menyebabkan rakyat merasa tercabar dan diperbodohkan. kerajaan ph dilihat seperti kapal tanpa nakhoda seolah-olah mesyuarat kabinet mingguan tiada makna hanya perjumpaan terima arahan kerajaan hanya menonjol kan isu bukannya gerak kerja

      Delete
  2. Dan PENGERUSI SPR yg. mmg. TAK GUNA ni, juga patut diSIASAT POLIS bah. TERORISMA - kerana boleh BIAQkan 'NGO' PENGGANAS CIA (NED)/SOROS, Bersih, berPUSAT di SWITZERLAND, sewenangnya boleh MENYIBUK pula dlm. Pilihanraya NEGARA MERDEKA dan BERDAULAT kita ni! Disyaki Bersih ni hampir nak SABOTAJ akan PRK CH dan akan cuba lagi dlm mana2 PRK,/PRU ni lagi lah tu, mcm. depa SABOTAJ akan PRU14!!!!!! Ini juga PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, sbg. KETUA UTAMA NEGARA - mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32!!!!!!!

    Begitu juga, 'NGO' Veteran, Patriot PENGKHIANAT tu, yg. BERKERJASAMA dgn. NGO CIA/SOROS, Bersih ni utk. mengHASUT akan ATM/POLIS dan disyaki pekerja2 SPR kita pd. PRU14 - ini juga adalah PENDERHAKAAN kpd. DYMM YDPA, sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA)!!!

    Maka, patutnya 'NGO' Teroris Bersih BANGKAI ANJING ni diHARAMkan oleh PDRM dan diSIASAT sampai ke LUBANG CACING oi!!!! Begitu juga, ‘NGO‘, Patriot dan PENGERUSI SPR tu (yg baru ni), juga patut diSIASAT habis2an!!! PDRM bah. TERORISMA - hang TIDOQkah?!!!

    Lihat di -

    1. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

    US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

    Tony Cartalucci

    Land Destroyer
    August 24, 2015;

    2. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

    Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Superpower

    by William Blum ;

    3. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

    The National Endowment for Democracy (NED) is Now Officially “Undesirable” in Russia,

    By F. William Engdahl

    Global Research
    August 10, 2015;

    4. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

    Washington Post Covers Up US Meddling in Malaysia

    Tony Cartalucci

    New Eastern Outlook
    02.09.18;

    5. https://journal-neo.org/2018/07/20/how-us-influence-is-co-opting-malaysias-governance/

    How US Influence is Co-Opting Malaysia’s Governance Joseph Thomas

    New Eastern Outlook
    20.07.2018;

    6. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/

    How Patriot helped defeat Barisan Nasional

    By MT Webmaster
    On May 31, 2018; dan di -

    7. https://www.malaymail.com/s/1354307/armed-with-big-data-opposition-gears-up-for-ge14-fight-against-bn
    (AWAS: ini media BANGKAI ANJING pro-PH)

    Armed with big data, Opposition gears up for GE14 fight against BN

    12 April 2017
    BY BOO SU-LYN

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete