Thursday, January 10, 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS: BN PILIH PESARA POLIS

Barisan Nasional mencalonkan Ramli Mohd Noor, pesara polis bagi berdepan calon DAP-Manogaran pada PRK Cameron Highlands 26 Januari ini. Penamaan calon pada 12 Januari, manakala undi awal 22 Januari.

Parlimen Cameron Highlands yang mempunyai pengundi berdaftar seramai 32,008 akan menentukan, parti mana mewakili parlimen itu, selepas MP kawasan itu daripada MIC yang menang pada PRU-14 hilang kelayakan sebagai wakil rakyat.

Parlimen Cameron Highlands yang diwujudkan pada tahun 2004, telah dimenangi calon MIC daripada BN, tanpa putus.

Bn mempunyai tugas berat mempertahankan kawasan itu, memandangkan bukan kerajaan Persekutuan lagi. Namun demikian, Pahang di mana kawasan parlimen itu terletak masih diperintah Bn.

PRK Cameron Highlands, adalah penanda aras, apa kah Bn yang pada suatu masa mempunyai 13 parti komponen, dan kini berbaki 3, boleh dianggap sebagai saingan kepada Pakatan Harapan.

Pecalonan Ramli diumumkan oleh Timbalan Presiden Umno Datuk Mohamad Hasan yang menjalankan tugas-tugas Presiden parti, pada Khamis di Ibu Negara, Kuala Lumpur.

2 comments:

  1. ALHAMDULILLAH dgn. PENCALONAN YAB Dato' mantan ACP Ramli Mohd Noor ini - lihat PROFIL beliau yg. sungguh mengKAGUMkan ini, di

    1. http://pahang-ku.blogspot.com/2019/01/profil-calon-bn-cameron-highlands-ramli.html!

    Dah tiba masa LANTIK pemimpin ORANG ASAL Islam/Orang Asli kita di CH ni, sbb. nak cari MASJID yg. BESAQ dan INDAH pun punya SUSAH kat CH ni sdgkan TOKONG/KUIL Cina dan Hindu bukan main BESAQ lagi, yg. diPROMOSI sbg. bahan2 PELANCONGAN!! Juga industri PELANCONGAN dan BIZ besaran/kecilan yg. CANGGIH, termsk. LADANG2 SAYUR, TENUSU dan STRAWBERRY cthnya, dr. KOMUNITI2 ORANG ASLI/MELAYU sendiri, di CH ni, juga TAK DAK pun!!

    Tapi PRK ni juga disyaki akan diSABOTAJ habis2an spt. PRU14, oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS (termsk. utk. mengHASUT akan ATM/PDRM, dan disyaki PEKERJA2 SPR melalui 'NGO' Veteran PENGKHIANAT patriot yg. BEKERJASAMA dgn. 'NGO'2 PENGGANAS MOSSAD/SOROS-CIA, Bersih dan Transparency International yg, berpusat di SWITZERLAND dan JERMAN) - yg. menyebabkan rejim Penjajah/Pengganas BANGKAI2 ANJING DAPeliwat KURAP HOMO JIJIK Zionis ni akhirnya, berjaya MENUMBANGkan pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM /MELAYU kita, PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG, YAB DS Najib terCINTA kita, parti KEMERDEKAAN Bumiputera terCINTA kita, UMNO dan KERAJAAN BN!

    Lihat di -

    2. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/; dan di -

    3. https://www.malaymail.com/s/1354307/armed-with-big-data-opposition-gears-up-for-ge14-fight-against-bn

    4. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

    5. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

    6. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

    7. https://journal-neo.org/2017/02/13/the-problem-with-transparency-internationals-corruption-perceptions-index/

    8. https://journal-neo.org/2018/07/20/how-us-influence-is-co-opting-malaysias-governance/

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
  2. Tgk. si calon PARIA rasis BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni - punya mengHINA dgn. JIJIK akan bangsa2 BUMIPUTERA Orang Asli/Melayu kita! BINATANG betul DAPengganas ni!

    Itulah, selama ni PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis ni - mmg. hanya mahu memPERGUNAkan bangsa BUMIPUTERA Orang Asli kita dan MELAGA2kan Orang Asli dan Melayu kita, utk. POLITIK DAJAL DAPeliwat JIJIK ni!!!

    Lihat di - https://suara.tv/10/01/2019/calon-dap-mohon-maaf-selepas-keluarkan-kenyataan-melayu-tak-beli-kuih-orang-asli/

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete