Tuesday, March 18, 2014

MH370: Cara Co-Pilot "sign Off" Mencurigakan

Cara co-pilot Pesawat malang B777-200ER MH370 Fariq Abdul Hamid "sign Off" dengan bersahaja dengan kata-kata "All Right, Goodnight" kepada menara kawalan trafik udara Subang, mengundang persoalan. Mungkin kod itu, sesuatu sedang berlaku dalam kokpit pesawat. Selain itu, keadaan kokpit yang sungguh bising apabila juruterbang sebuah pesawat lain laluan Narita jepun berjaya berkomunikasi dengan co-pilot menggunakan saluran kecemasan mengatakan bahawa suara co-pilot itu yang tidak jelas (mumbling), seolah-olah pilot sedang bergelut dengan perampas.

Pada kebiasaannya, sign off dilakukan oleh pilot, bukannya co-pilot. Inilah clue yang mencurigakan terhadap pesawat MH370 yang hilang secara misteri hingga kini.

Pergerakan pesawat sebaik sahaja terputus hubungan dengan radar awam akan tetapi berjaya dimonitor radar tentera, bahawa pesawat malang itu terbang sehingga 45,000 kaki atas permukaan laut, sambil berpusing ke arah barat, seolah pesawat dipandu tanpa pilot, atau perampas dengan sengaja melakukan tindakan itu untuk "knock out" semua krew termasuk penumpang. Pesawat kemudian turun dikatakan sehingga 5,000 kaki atas permukaan laut. Semasa dikesan radar tentera Malaysia, pesawat itu berada di utara Pulau Pinang pada jam 2.40 pagi.

Berasaskan clue daripada co-pilot, pergerakan pesawat, dan transponder pesawat dimatikan atau malfunction, akibat tekanan yang melampau apabila pesawat diterbangkan atas limit yang dibenarkan, kemudian pesawat diterbangkan melalui kaedah "terrain masking" bertujuan untuk mengelak radar. Cara menerbangkan pesawat semacam itu, hanya boleh dilakukan oleh seseorang yang mempunyai latihan menerbangkan pesawat pejuang.

Kehilangan pesawat malang MH370 yang dikaitkan dengan juruterbang pesawat itu,namun melalui teori baru ini, pilot dan krew serta penumpang merupakan mangsa kepada perampas berpengalaman.

3 comments:

  1. Kalau pilot PKR tu terlibat atau tidak, insiden MAS ini disyaki pd. asasnya melibatkan geopolitik global yg. paling DAJAL oleh CIA-MI6-Mossad-NATO - yg. juga disyaki MENAJA PEMBANGKANGSONGSANG!

    Lihat mengapa pengkalan tentera US di Diego Garcia ini amat MENCURIGAKAN (tentulah si CIA, begitu juga MI6-NATO, yg. kesemuanya dikuasai Mossad-Israel DAJAL, akan menafikan!) - di http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1002237/pg1, Diego Garcia “Island Paradise or Torture Chamber?”, Mar, 13 2014; http://medantempurkedah.blogspot.com/2014/03/panass-mh370-bekas-cia-kutuk-malaysia.html, PANASS #MH370 !! BEKAS CIA KUTUK MALAYSIA & MENGAKU AGENSI PERNAH HIJACK PESAWAT TANPA DI KESAN !!,17 March 2014; http://medantempurkedah.blogspot.com/2014/03/terkini-landasan-us-air-base-diego.html, TERKINI !!! LANDASAN US AIR BASE DIEGO GRACIA DITEMUI DALAM SIMULATOR KAPTEN #MH370, 18 March 2014; http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=55408, 9/11 and Zion: What Was Israel’s Role?, By Nick Kollerstrom on August 31, 2012; dan http://21stcenturywire.com/2014/03/16/the-case-of-malaysias-missing-airliner-mh370-part-two/, The Case of Malaysia’s Missing Airliner MH370 – Part Two, March 16, 2014, By Shawn Helton:

    ….from retired 35 year Delta pilot, Field McConnell, who states that since 1995, Boeing Uninterruptible Auto Pilots have been equipped in Boeing planes. This information was not released until March of 2007, following a subsequent lawsuit by McConnell.

    ...Boeing is said to have stated that by end of 2009 all Boeing planes would be fitted with the BUAP - making them impossible to manually hijack within the plane but susceptible to remote control by the military, according the flight veteran...

    McConnell and his associates further explain the device used to control aircraft through his site abledanger.net, stating that Hillary Clinton and Rose Law Firm had originally obtained the patent for the Quartz Rate Sensor used in many military craft:

    “The QRS-11 GyroChip sensor is used on commercial aircraft to rotate the antenna to receive signals from satellites for the in-flight entertainment system, radar tracking and flight controls. If the aircraft is equipped with a uninterruptible autopilot, signals can be received from a satellite to remotely fly the aircraft.

    The sensor provides stabilization, flight control, and guidance. It also is used in missiles, Unmanned Aerial Vehicles (UAV ) and other military as well as space and industrial applications. Because of the sensitive nature of its military applications, the export of the technology is regulated.”….

    ……Additionally, if what McConnell alleges is true, why hasn’t his crucial Boeing information been discussed among the many so-called experts in avionics and air traffic control on larger media outlets?....

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Persoalan yg harus dijawab oleh DCA kenapa pada waktu kehilangan isyarat radar di udara tidak dimaklumkan terus kpd pihak tentera? Pada waktu itu mungkin tentera blh melakukan sesuatu. Knp selepas jam 8 pagi baru nak isytihar kapal hilang? DCA beranggapan mungkin kapal tu nak berjenaka agaknya..

    ReplyDelete
  3. Pihak TUDM telah mendapat isyarat sebuah kapaltsrbang telah terbang dgn kapsiti yg mencurigakan ketika berada diruang udara Penang tapi tiada tindakan utk menyiasat atau menerbangkan Jet Fighter utk menyiasat.apa pihak tentera MalaysiA BUAT BODOH je ketika tu.patut le Puak Sulu mudah menceroboh Malaysia begitu MUDAH Sekali.aku rasa bila2 masa Malaysia ni mudah diTAWAN pihak MUSUH,cth Singapore atau pun Musuh2 Malaysia yg seangkatN dgn nye.JAHANAM

    ReplyDelete