Monday, October 04, 2010

Cerita dari Kuantan: Wanita muda beranak satu ikut lari lelaki beristeri dua

Tindakan ibu muda berusia 19 tahun menghilangkan diri hampir enam bulan lalu mula merunsingkan ibu bapanya selepas mendapat tahu anaknya itu lari bersama seorang lelaki beristeri dua.

Malah, lebih membimbangkan Muda Daud, 66 dan isterinya, Lijah Lembik, 58, anaknya, Intan Fatihah turut membawa bersama bayi lelakinya ketika meninggalkan rumah di Kampung Darat, Sungai Ular, di sini.

Muda berkata, bayi yang dilahirkan pada awal Mei itu mengidap jantung berlubang, dipercayai anak hasil hubungan Intan dengan teman lelakinya dikenali sebagai Hairy, 29, berasal dari Sabah.

Katanya, Intan Fatihah berkenalan dengan Hairy ketika lelaki itu datang ke bandar ini Julai tahun lalu untuk mencari pekerjaan sebelum menyewa bilik di rumahnya.

“Seminggu selepas tinggal dengan kami, Intan dilihat tertarik pada lelaki itu dan memaklumkan ingin bertunang dengan Hairy dan kami bersetuju dengan memilih tarikh pertunangan pada 23 Julai tahun lalu.

“Bagaimanapun, mereka melarikan diri dan Intan menghubungi kami beberapa bulan kemudian memaklumkan berada di Kuala Lumpur dan sudah berkahwin dengan Hairy,” katanya.

Muda berkata, Intan pulang ke rumah awal Mei lalu dengan membawa seorang bayi lelaki yang baru sebulan dilahirkan, didakwa anaknya bersama Hairy, sebelum melarikan diri lagi.

No comments:

Post a Comment