Sunday, August 04, 2019

KEDUDUKAN TUN DR MAHATHIR KUKUH

MEMANG betul, kedudukan Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri pada prinsipnya kerana sokongan parti PH dan Warisan, namun kini, termasuk juga daripada Umno, Pas dan GPS.

Tiga parti pembangkang itu berpandangan, biarlah Tun meneruskan jawatan Perdana Menteri sehingga tamat penggal.

Daripada PH, hanya PKR yang mendesak, berlakunya penyerahan jawatan Perdana Menteri sebelum tamat tempoh, yang dijadualkan pada Mei,2020, walaupun tarikh itu tidak tertulis di mana-mana dokumen rasmi kesepakatan antara parti dalam PH.

Sejak akhir-akhir ini, berbagai peringkat dalam PKR, termasuk Ketua-Ketua Cabang (197) daripada seluruh negara menyokong DSAI sebagai PM-8, tanpa tarikh yang ditetapkan, manakala OTAI REFORMASI mendesak, agar ada tarikh perlantikan Anwar sebagai PM-8.

Jika diambil kira, jumlah MP PKR ada lah 42, termasuk Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin; jumlah itu jika pun menarik sokongan mereka terhadap Tun, kedudukan Tun sebagai Perdana Menteri tidak tergugat, kerana masih disokong lebih separuh daripada 222 ahli parlimen.

Dalam keadaan sekarang, jika di lihat senario yang sedang berlaku, perlantikan PM-8 tidak akan terealisasi, sehingga lah penggal ke-14 ini tamat.

DSAI jika pun akan dilantik sebagai PM-8, maka jawatan itu, perlu beliau perolehi melalui PRU-15, bukannya hanya menyambut baton secara percuma, atau hadiah kepada beliau.

Tun perlu diberi peluang sehingga tamat penggal, sebagai hadiah kepada beliau, kerana atas ketokohan beliau, maka PH boleh menerajui Kerajaan Persekutuan.

Adalah adil kepada rakyat untuk merasai perubahan yang mereka lakukan pada PRU-14, dan perubahan itu adalah asas kepada mereka, untuk menilai atau memilih pada PRU-15.

Tempoh dua tahun atau tiga, bukan lah satu tempoh yang memadai untuk menilai, apdalnya adalah sepenggal.

Apabila sepenggal penuh, maka rakyat yang mengundi pada PRU-15, boleh seadil-adilnya memilih kerajaan yang mereka inginkan. Jika mereka berpuas hati, maka PH akan dikekalkan. Apabila itu berlaku, maka stigma kerajaan sepenggal dengan sendirinya terhapus. Jika rakyat tidak berpuas hati, maka rakyat akan memilih parti lawan, iaitu Umno-Pas di Semenanjung, GPS di Sarawak, dan campuran di Sabah.

13 comments:

Anonymous said...

Kita JANGAN jadi BANGANG nak tunggu sampai PRU15!!!

Ini kerana, PRK Sandakan/PRU 14 sebenaqnya telah diSABOTAJ habis2an - oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PENIPU/PERASUAH/PENYANGAK DAPbangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael amat RASIS/FASIS/SUPREMASIS! Apalagi SPR baru ni, sudah diKUASAI oleh 'NGO' PENGGANAS/PENJAJAH asing yg. berPUSAT di SWITZERLAND, Bersih, yg. diTAJA oleh Pengganas2/Pembunuh2/Perasuah2/Perompak2 Zionis CIA/MOSSAD-SOROS, dan telah bersama NGO Veteran PENGKHIANAT, Patriot, utk. mengHASUT POLIS, TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR, utk. menSABOTAJ PRU14 dan MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA) dan KETUA UTAMA NEGARA mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32, serta sbg. KETUA UNDG2 dan PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen!!

Si PENGGANAS2 SPR/BERSIH ni disyaki akan BERPURA bagi pihak lawan menang PR yg. amat kecil, tapi yg. lebih besar dan penting mcm. di Sandakan ni - akan diSABOTAJ!!! Inilah juga yg. akan terjadi dlm. PRU 15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

TAK habis2 nak MEMADAM senyap2 komen kami si PENGGANAS2 hindrafHOMO kat UTUSAN PARIA sial tu!!! Lihat 'NGO' VETERAN TENTERA PENGKHIANAT amat CELAKA ni, Patriot yg. BEKERJASAMA dgn. 'NGO' PENGGANAS ASING Zionis, CIA/MOSSAD-SOROS, Bersih tu, utk. mengHASUT POLIS, TENTERA dan disyaki pekerja2 SPR - maka ini telah MENDERHAKA dan MENIPU akan DYMM YDPA kita (sbg. KETUA ATM, KETUA NEGARA, KETUA UNDG2 dan PARLIMEN, dan yg. beTANGGUNGJAWAB ke atas JPA-SPA, yg. termsk. POLIS, serta dan juga berTANGGUNGJAWAB ke atas SPR)!! Lihat di -

1. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/

How Patriot helped defeat Barisan Nasional

By MT Webmaster

Malaysia Today net
On May 31, 2018, dan di

2. https://theflyingkick.blogspot.com/2019/07/bila-jeneral-pesara-tentera-jadi-tolol.html

BILA JENERAL PESARA TENTERA JADI TOLOL SEBAB TERLALU KUAT MENJILAT DAP!!!

Flying Kick Blogspot com
July 4, 2019


Anonymous said...

Semalam Otai Reformasi mahu langgar PM ke 7 sebab amalan dan janji si lidah bercabang.

Hari ini KUDRAT (J/kuasa Pendokong Reformasi Tegar) desak MB Selangor dan Azmin minta maaf pada Anwar Ibrahim...

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali dan Pengerusi PKR Selangor, Amiruddin Shari hari ini didesak memohon maaf kepada presiden parti itu, Anwar Ibrahim.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kumpulan Pendokong Reformasi Tegar (Kudrat), Baharudin Ali Masrom berkata permohonan maaf itu perlu dilakukan bagi mengelakkan kemerosotan sokongan terhadap PH.

Kudrat menghimpunkan penyokong tegar Anwar dan bekas anggota PKR.

“Pertikaian antara pemimpin dalam parti komponen (PH-PKR) cukup membimbangkan dan kita risau ini akan menyebabkan sokongan pada PH semakin berkurangan.

“Jadi, sebagai orang muda, dia patut jaga adab dan tak patut keluar kenyataan yang tak sepatutnya (kepada presiden).

“Kita mendesak Azmin dan Amirudin untuk memohon maaf secara terbuka dan tak lagi keluar kenyataan sepatutnya,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, sebentar tadi.

Mengulas lanjut, Baharudin berkata menteri hal ehwal ekonomi itu juga "tidak patut mengeluarkan kenyataan menyokong Dr Mahathir Mohamad kekal menjadi perdana menteri sehingga habis penggal."

Katanya, kenyataan sedemikian jelas tidak selari dengan konsensus PH.

“(Azmin) tak sepatut melanggar konsensus. Kita seharusnya kekal pada konsensus.

“(Ini tidak, kenyataan Azmin) Seolah-olahnya kalau ‘saya tak dapat jadi PM, Anwar Ibrahim pun tak patut naik (jadi PM)’. Ini tak sepatutnya berlaku,” katanya.

SEMALAM OTAI REFORMASI BERI KATA DUA
HARI INI REFORMASI TEGAR BERI AMARAN PULA
PERANG KUNYIT MASAM SESAMA SINDRI BERMULA
WEI..! BILA MAU SELESEI LAH RAKYAT DAH MENDERITA

Elok saja Otai Reformasi dan Refirmasi Tegar kasi penyepak sulung pula kat muka PM ke 7..sebab memang sifat lidah bercabang manusia yang tak boleh dipercayai...

Sikap PM ke 7 si lidah bercabang dari sudut janji ekonomi negara kuasa hingga ke akidah iman suma nak dilacurkan dengan Pluralisma Murtad di sokong Brother Anwar Bin Ibrahim, COMANGO di dalangi Marina Mahathir@Gereja anak PM ke 7 dan Syiah si lidah bercabang memang tidak boleh dipercayai lagi..!

Kalau Otai Reformasi bagi pelempang kat muka PM ke 7 masuk ICU seminggu

Kalau Reformasi Tegar kasi penyepak sulung pada PM ke 7 si lidah bercabang mau terus ke ICU selama lamanya..

Dari berputih mata elok langgar terus... agar semua berpuas hati dengan apa yang diusahakan selama ini...

padan muka suma dah mendapat di bawah pH

kannnn..!!


kikikiki..

#popcorntambahdantepukkkk..!

Anonymous said...

Betul la tu..atok mesti serah jawatan pada anwar..
Dh berjanji mesti ditunai..masa nk terima jawatan pm..tkder pulak..cakap..saya akan serah jawatan bila ekonomi pulih..tak pun..bubar parlimen..selepas 2 tahun..biar anwar berjuang utk jawatan pm dia..

Anonymous said...

Terdapat air mani Non ada pada anggota bekas kakitangannya, ianya telah dibuktikan oleh pendakwaraya berserta ujian2 kimia dan klinikal dimahkamah. Jadi Non tidak SIHAT dan mempunyai masalah MORAL yang serius untuk menjadi PM kepada sebuah negara Islam Malaysia. Non juga mempunyai beberapa rekod2 memporakperandakan negara dan ini tidak baik untuk rakyat, pelaburan, ekonomi dan sebagainya. Suatu ketika dahulu tanpa hujan, tanpa gerimis dan tanpa ribut2 kecil, Non juga mempunyai rekod MELOMPAT kedalam kedutaan Turki, ianya sangat melucukan!!! Jadi NON tidak FIT untuk menjadi PM!

Anonymous said...

Buang masa kumpul tandatangan sokongan pada Brader Anwar Bin Ibrahim.

Hari ini Ketua Wanita PKR, Haniza Mohamed Talha menyifatkan tindakan untuk mengumpulkan tanda tangan pemimpin parti di peringkat bahagian di seluruh negara bagi menyokong kepemimpinan Presiden parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai membuang masa.

Ini kerana menurutnya, jawatan Presiden parti yang dipegang Anwar adalah merupakan hasil kemenangan tanpa bertanding dalam pemilihan parti lepas.

“Perbuatan mengambil tanda tangan tidak menyatukan, malah menimbulkan kekeliruan dalam kalangan ahli akar umbi,” katanya yang dipetik menerusi laporan portal berita Free Malaysia Today.

DI SULAM SULAM KATANYA MELIHAT
DISELAK SELAK KATANYA MENJADI
KU TENUNG TENUNG RASANYA MENDAPAT
KESIAN BRADER KITA KEMPUNANLAH LAGI


INI GAME SI LIDAH BERCABANG
MUKA TEBAL TELINGA PEKAK BADAK
TAKKAN DIBERI WALAU DAH CADANG
BAIK BRADER LANGGAR JER DNG PENYEPAK

akibat bahana karma fitnah makan diri balik, perang kunyit sesama sendiri makin panazzz...!!


Q serra serra..jangan kata nnti Aiman tak payung...!!


#popcorntambahdantepukkkkk

miajalipahJR

Anonymous said...

anwar PARIA HOMO bangkai ANJING-PENJILAT DUB*Q guan eng ANJING DAP PENGGANAS ni - sampai MAMPOS pun, lu TAK kan jadi PM!

Lihat betapa ANJING dan amat BAHAYAnya si PENYAMAQ anwar PARIA HOMO bangkai ANJING Zionis ni kalau dia jadi PM - TAK habis2 nak mengHINA bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - dan TAK habis2 nak mengHAPUSkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dan DEB! Dia MENIPU kononnya HAK kita dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN adalah 'kedudukan' istimewa semata2, bukan nya HAK kita, maka DEB adalah 'rasis' dan BUKAN berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 ni!!! KEPALABUTOH lu anwar bangkai ANJING HOMO - mmg. lu ni adalah MUSUH Islam/Melayu-no 2, selepas DAP bangkai ANJING, akibat punya MENJILATnya DUB*Q si parti BANGKAI ANJING amat RASIS dan FASIS, yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, si parti PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo jijik Zionis ISrael!! Lihat di -

https://www.malaysia-today.net/2019/07/26/anwar-to-finally-remove-the-unjust-bumiputera-preferential-policy/

Anwar to finally remove the unjust Bumiputera preferential policy

By MT Webmaster

Malaysia Today
Last updated Jul 26, 2019

Anonymous said...

Lagi desakan ahli PKR sokong Anwar PM ke 8. Tun diarah bersiap sedia tunaikan janji peralihan kuasa.

Ketua Cabang PKR Kangar, Noor Amin Ahmad mendakwa mewakili 198 ketua cabang parti berkata, sokongan itu membuktikan PKR masih utuh dan tidak berlaku pergolakan dalaman.

"Kami, ketua-ketua cabang mengambil inisiatif untuk menghubungi semua ketua cabang PKR di seluruh negara untuk menyatakan pendirian jelas dan tegas menyokong kepimpinan Anwar selaku presiden PKR dan juga perdana menteri kelapan.

"Atas semangat ini, kami yang mewakili (198) ketua cabang PKR seluruh negara (melebihi 90 peratus) terpanggil untuk menyatakan sokongan padu kepada presiden, untuk memacu dan memimpin parti dalam meneruskan idealisme perjuangan reformasi serta menjadi tonggak utama Pakatan Harapan (PH).

"Sokongan ini secara langsung membuktikan PKR masih utuh dan bersatu dibawah pimpinan Anwar sekali gus menepis persepsi dan tanggapan bahawa PKR sedang bergolak dan berpecah.

MULUTNYA FITNAH LIDAHNYA BERCABANG
TELINGA PEKAK MUKANYA TEBAL GAMPANG
LIDAH BERCABANG PENUH ALASAN BANGANG
BRADER LANGGAR JER PENYEPAK KASI LAYANG

Q serra .. serra jangan kata Aiman tak payung...!!!

"Kami komited mendukung Anwar untuk menerajui negara sebagai perdana menteri kelapan seperti yang telah dipersetujui bersama oleh pimpinan PH menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14,"

Aiman dah payung tauu..!!

Sesal kemudian x guna Brader Anwar Bin Ibrahim... kikikiki..

miajalipahJR

#popcorntambahdantepuk

Anonymous said...

DAP, MCA, Gerakan semua amat membenci kepada tulisan Jawi malah DAP menyamkannya dengan taik lembu. DNA yang sama dengan induk mereka di China yang MENINDAS dan MEMBUNUH orang2 Islam Urghur dalam skala besar2an! Jom semua orang2 Islam PERPADUAN UMMAH sama2 kita boikot produk2 cina dan kedai2 cina. Jangan lagi membeli produk2 cina dan jangan lagi masuk kedai2 cina. Beralihlah kepada produk2 Muslim dan kedai2 Muslim.

Ayuh jangan berlengah lagi JOM UBAH!

Anonymous said...

Baguslah bila kementerian kesihatan melarang perokok2 merokok ditempat terbuka. Kampen ini WAJIB diperluaskan lagi dengan MELARANG aktiviti MEMBAKAR COLOK ditempat2 terbuka seperti di kawasan2 perumahan dan di kedai2 contohnya. Pembakaran secara terbuka dan pendedahan orang awam secara berpanjangan kepada asap colok boleh mengakibatkan kanser. Untuk mengubat sakit kanser memerlukan peruntukan wang yang sangat banyak. Pembakaran secara berterusan juga boleh menyebabkan pencemaran dan pemanasan global. Kalau tak percaya berkenaan hal ini sila dapatkan nasihat dari TIMBALAN menteri kesihatan. Bagus atau tidak bagus terdedah kepada asap dalam skala berpanjangan? Tanya dia?

Anonymous said...

PERALIHAN KUASA PM KE 8 DITETAPKAN 9.MEI.2019

Tiga NGO kerajan PH iaitu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0), Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan Gabungan Bertindak Malaysia (GBM).Gabungan itu mendesak Tun menyerahkan kuasa pada 9.Mei.2021 genap 3 tahun Tun jadi PM sementara.

Mereka menerusi surat terbuka bersama kepada Dr. Mahathir menggesa Perdana Menteri dan kepemimpinan PH mengambil langkah jelas untuk membawa kestabilan politik negara dengan meletakkan pakej peralihan berdasarkan perjanjian sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

"Pergolakan PKR selaku parti komponen utama dalam gabungan PH sedang merisaukan rakyat dan komuniti antarabangsa kerana berpotensi untuk memecahbelahkan gabungan tersebut serta menyebabkan politik negara ini dalam keadaan kucar-kacir.

AZMIN PULA BERI KATA DUA PADA GABUNGAN 3 NGO TERSEBUT

Dalam satu lagi persidangan Azmin Ali beri amaran kepada 3 NGO supaya Tun Mahathir menerajui negara sehingga habis penggal.

Azmin berkata "Mahathir perlu diberi peluang memimpin hingga ke akhir penggal bagi menjamin kestabilan, kesinambungan dan ketuntasan dasar-dasar kerajaan."

Beliau berkata demikian bagi mengalu-alukan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menegaskan pendirian parti itu dan sekutunya Umno terhadap Mahathir.

“Pendirian tersebut adalah seiring pandangan yang pernah saya lontarkan supaya usaha mengembalikan kegemilangan negara dapat di realisasikan dengan segera,” kata Azmin

Mengikut perjanjian dalam Pakatan Harapan (PH) Mahathir akan menyerahkan teraju kepimpinan negara kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Tiada tempoh masa khusus dinyatakan.

Bersatu Johor juga menyokong kenyataan Azmin agar Mahathir dibiarkan menjadi perdaha menteri selama lima tahun.

Terdahulu hari ini, Naib Presiden PKR, Zuraidah Kamaruddin juga menyatakan sokongan sama kepada Mahathir untuk terus menerajui negara.

Yang jadi mangsa adalah rakyat Malaysia contoh mangsa terbaru peneroka dinafikan bantuan tanam semula getah dan sawit.

BRIM yang dijanjikan bulan ini tidak dapat lagi. Hari raya korban tinggal bebetapa hari lagi untuk persediaan Hari Raya Korban.

Anonymous said...

PESANAN PENDAKWAH ZAKIR NAIK - TERBAEK

Penyatuan ummah merupakan penyelesaian terbaik bagi menghadapi ancaman ‘pihak ketiga’ yang tidak akan berhenti mengganggu gugat kepentingan dan kesucian agama Islam.

Penceramah tersohor antarabangsa, Dr. Zakir Naik berkata, bertelingkah sesama sendiri akibat berbeza pendapat perkara lumrah, namun apabila ‘pihak ketiga’ tersebut muncul, umat Islam patut berhenti berbalah dan segera bersatu.

Jika tidak kata beliau, natijahnya cukup besar iaitu Islam akan jatuh manakala pihak musuh pula menjadi bertambah kuat sekali gus bakal mendapat kuasa yang mereka idam-idamkan.



“Kita boleh berbeza pendapat, tidak ada masalah. Biarlah ada 10 kumpulan Islam atau 10 organisasi kebajikan Islam, tidak ada masalah. Malah tidak mengapa jika kita ada 10 parti Islam sekalipun.

“Tetapi apabila pihak ketiga ini
muncul, kita harus bersatu. Ini mesej saya kepada umat Islam, tolonglah bersatu atau Islam akan jatuh,” katanya dalam sesi soal jawab Pidato Perdana Perpaduan Ummah di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini malam tadi.

Yang turut hadir, Timbalan Mursyidul Am Pas merangkap Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob serta Timbalan Presiden Pas yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.



Pidato bertemakan Islamophobia anjuran Kerajaan Pas Kelantan sempena Jelajah Dr. Zakir Naik ke Kelantan 2019 tersebut mendapat sambutan luar biasa dengan kehadiran kira-kira 70,000 pengunjung tempatan dan luar negeri ini.

Mengulas lanjut, Zakir memberitahu, zaman para sahabat Nabi Muhammad SAW tidak terkecuali daripada bertelagah sesama sendiri namun mereka segera bersatu apabila pihak musuh cuba mengganggu gugat dan mencampuri urusan Islam.

“Perang Jamal melibatkan pertelagahan kumpulan (Saidatina) Aisyah dengan (Saidina) Ali, namun apabila pihak ketiga cuba campur tangan, mereka sokong satu sama lain dan berkata, kamu diam. Ini hanya antara kami.



“Tidak ada masalah (bergaduh) jika antara kita, namun apabila melibatkan pihak ketiga, umat Islam harus bersatu,” tegas beliau.

Sharly said...

Merely the grinning visitant here to talk about the actual love (:, by the way outstanding layout. bio898

Blog Archive