Sunday, January 16, 2011

Menurut Hillary Clinton-Malaysia negara contoh! Anwar kata Malaysia perlu diselamatkan

Pengakuan Setiausaha luar Amerika Hillary Clinton bahawa Malaysia adalah Negara contoh sebagai negara islam dan negara membangun-memberi tamparan kepada Anwar Ibrahim dan rakan Pakatannya-kerana tiga gabungan parti pembangkang itu telah mencananggkan gerakkan dengan SLOGAN SELAMATKAN MALAYSIA.

Melalui pengakuan negara kuasa besar seperti Amerika-dengan sendirinya gerakan Pakatan kononnya untuk menyelamatkan Malaysia kini hanya menjadi misi kosong dan tidak bermakna.

Anwar dan rakan Pakatannya memberi tomahan kepada kerjaan Malaysia yang diperintah oleh Barisan Nasional bukannya pemerintahan negara ini tidak mampu memerintah sebalikknya dakwaan itu hanya diada-adakan demi matalamat sempit politik.

Anwar sangat berdendam dengan kerjaan Bn-kerana sepatutnya dialah Perdana Menteri Malaysia selepas Tun Dr Mahathir bersara-namun sebaliknya semuanya itu terlepas begitu sahaja-atas sebab Anwar sendiri mengetahuinya.

Hillary Clinton sebelum ini telah melawat negara ini pengujung tahun lalu. Sebelum lawatan Setiausaha Luar Amerika itu di rantau ini- para penyokong Anwar telah mengembar gemburkan bahawa Clinton akan menemui Anwar-namun sebaliknya-pertemuan itu tidak pernah berlangsung.

Rakyat perlu ingat bahawa pengakuan kuasa besar kepada negara ini merupakan satu penghormatan, penghormatan kepada kerajaan dan rakyat yang mendokongnya.

No comments:

Post a Comment