Thursday, January 17, 2019

NAJIB SEMAKIN DIRINDUI RAKYAT

APAPUN tomahan dan dakwaan terhadap seorang yang ikhlas membangun negara dan rakyatnya, pasti akan diingati.

Najib dimomokkan dengan isu 1MDB dan dana politik yang beliau terima melalui akaun pribadi beliau. 

Kerajaan semasa telahpun bertindak membuat dakwaan di mahkamah, namun perbicaraan belum bermula.

Walaupun Najib didakwa dengan beberbagai tuduhan, namun beliau meneruskan aktiviti harian beliau secara solo, dengan menghibahkan berbagai keluahan rakyat menerusi media sosial.

Akhir-akhir ini, PM-6 negara itu bukan sahaja menjadi buah bibir rakyat biasa akan tetapi beliau semakin diminati di media sosial.

Sempena PRK Cameron Highlands, Najib yang merupakan anak watan Pahang turut turun padang membantu calon Bn Ramli Mohd Nor. Jika beliau menang, merupakan wakil parlimen pertama daripada kalangan orang asli.

Kehadiran Najib di PRK itu, rata-rata tidak disenangi pemimpin PH, kerana akan menjadi penghalang kepada calon PH daripada DAP.

Sejauh mana kah impak kehadiran Najib, akan diketahui menerusi keputusan PRK pada 26 Januari.

2 comments:

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH, dgn. KEBERANIAN yg. mengKAGUMkan tak habis2 dr. Pemimpin Orang Asal ISLAM/MELAYU amat AGUNG kita, iaitu KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita), Orang Kaya Indera Syahbandar ke -11 Pahang, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita!!

Tapi, aku tgk. PH BANGKAI ANJING ni seolah begitu yakin akan dpt. 'kemenangan' walupun punya berlambak kes2 RASUAH dan UGUTAN di PKR CH ni; tanpadiPEDULIkan lansung oleh SPR/SPRM tak guna tu (siasat Ikan Bilis BETINA DAP tu skjp, lepas tu senyap; JERUNG2 DAP diBIAQkan)!

Maka, PRK CH ni juga disyaki akan diSABOTAJ habis2an spt. PRU14, oleh rejim BANGKAI2 Parasit PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS (termsk. utk. mengHASUT akan ATM/PDRM, dan disyaki PEKERJA2 SPR melalui 'NGO' Veteran PENGKHIANAT patriot yg. BEKERJASAMA dgn. 'NGO'2 PENGGANAS MOSSAD/SOROS-CIA, Bersih dan Trans-parency International yg, berpusat di SWITZERLAND dan JERMAN) - yg. menyebabkan rejim Penjajah/Pengganas BANGKAI2 ANJING DAPeliwat KURAP HOMO JIJIK Zionis ni akhirnya, berjaya MENUMBANGkan pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM /MELAYU kita, PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG, YAB DS Najib terCINTA kita, parti KEMERDEKAAN Bumiputera terCINTA kita, UMNO dan KERAJAAN BN!

Lihat di -

2. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/; dan di -

3. https://www.malaymail.com/s/1354307/armed-with-big-data-opposition-gears-up-for-ge14-fight-against-bn

4. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

5. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

6. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

7. https://journal-neo.org/2017/02/13/the-problem-with-transparency-internationals-corruption-perceptions-index/

8. https://journal-neo.org/2018/07/20/how-us-influence-is-co-opting-malaysias-governance/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan PENGERUSI SPR yg. mmg. TAK GUNA ni, yg. patut diSIASAT POLIS bah. TERORISMA - boleh BIAQkan 'NGO' PENGGANAS CIA (NED)/SOROS, Bersih, berPUSAT di SWITZERLAND, yg. sewenangnya boleh MENYIBUK pula dlm. Pilihanraya NEGARA MERDEKA dan BERDAULAT kita ni?!! BINATANG betul!! Nak SABOTAJ akan PRK CH ni lagi lah tu, mcm. depa SABOTAJ akan PRU14!!!!!! Ini juga PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, sbg. KETUA UTAMA NEGARA - mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN Per. 32 dan KETUA PARLIMEN Per. 44!!!!!!!

Maka, PENGERUSI SPR tu yg. dia SEORG menDOMINASI SPR, MENYALAHGUNAkna KUASA, TAK berINTEGRITI dan TAK diLANTIK sendiri oleh DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, maka ini PENIPUAN pd. UNDG2 PERLEMBAGAAN serta telah MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA dlm. PERLANTIKAN dia sbg. PENGERUSI SPR, dan KEBIADAPANnya pd. RAKYAT, dgn. ENGGAN menyiasat psl. KES2 RASUAH DAP Parasit di Cameron Highlands tu, serta PENGERUSI SPR ni BEKERJASAMA dgn. 'NGO' PENGGANAS asing yg. berPUSAT di SWITZERLAND, Bersih yg. diTAJA CIA/SOROS, maka ini amat menCURIGAkan dan perlu diSIASAT oleh SPRM - mmg. patut diPECAT oleh DYMM YDPA kita kerana pd. ASASnya, telah MELANGGAR UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya:

(1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

(2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

(Tok Terkedu)

Nota: Perkataan "HENDAKlah" ini, kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA), maka, kenapa UNDG2 PERLEMBAGAAN 114 ni TAK diENDAHkan?! Maka JELAS MAKNA "Hendaklah" telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

Lagi pun, oleh kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah") pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN diGUBAL - tapi oleh kerana DYMM YDPA adalah KETUA UTAMA NEGARA mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32, kehendak baginda berdasarkan KEADILAN dan PEMERINTAHANyg. berPAKSIkan AGAMA ISLAM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1) ISLAM adalah AGAMA PERSEKUTUAN, maka baginda diharapkan diTAATI, oleh RAKYAT JELATA, apalagi oleh PENDATANG2 yg. mesti mengHORMATI akan WASIAT RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, UNDG2 PERLEMBAGAAN dan KONTRAK SOSIAL sewaktu KEMERDEKAAN, tanpa diberikan sebarang KOMPROMI, kerana rakyat jelata dr. bangsa BUMIPUTERA kita telah banyak BERKORBAN nyawa, hak dan harta (terutamanya TANAH2 PUSAKA amat berHARGA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita), utk. terpaksa memBIAQkan berJUTA Pendatang2 dari INDIA dan CHINA ni mendpt. KEWARGANEGARAAN sewenagnya, walau MAJORITI tak bersetuju!!!!!

Blog Archive