Monday, December 17, 2018

LEBIH 200 RIBU PENGUNDI SABAH "Q-UP" MENYERTAI PPBM!!!

Datuk Hajiji (tengah) menyerahkan Borang PPBM
PPBM seperti mana kenyataan Pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir yang juga Perdana Menteri akan mematuhi janji sebelum PRU-14 tidak akan mengembangkan sayapnya ke Sabah, namun pada masa yang sama beliau menyatakan bahawa rakyat atau pengundi Sabah bebas memilih parti yang akan disertai.

Ekoran 13 wakil rakyat Sabah dan ketua-ketua bahagian serta pemimpin Umno Sabah secara beramai-ramai keluar daripada parti 12/12/2018, kini telah dikenal pasti lebih 200ribu pengundi Sabah sedang que-up untuk menyertai PPBM.

Melihat jumlah yang besar itu, PPBM sebagai parti yang sah dan bebas membuka cawangan di mana sahaja di negara ini, tiada pilihan melainkan perlu membuka cawangan ke Sabah.

Rata-rata mantan pemimpin dan ketua bahagian mengakui, di semua peringkat, tidak kurang 10ribu ahli khususnya daripada Umno akan menyertai PPBM, malah mengisi borang keahlian di semua bahagian sedang berjalan rancak.

Sebagai rekod, keahlian Umno Sabah di semua peringkat seramai 560ribu, namun 1/4 daripada jumlah itu telah menyertai parti Warisan Sabah. 

Sabah yang mempunyai jumlah pengundi lebih 1juta orang, yang mana sebahagian besar daripada mereka merupakan ahli-ahli parti berdaftar.

Rakyat Sabah bebas memilih parti mana yang akan disertai, makna kata, tiada pihak mana yang boleh menghalang. 

Melihat senario politik semasa, khususnya perletakan MP Permatang Pauh-Nurul Izzah Anwar daripada semua jawatan parti, nampakanya krisis dalaman antara PKR dan PPBM sedang berlaku.

Dalam politik, mana-mana parti yang mempunyai banyak kerusi, maka parti itu akan menjadi tunggak. 

PPBM akan menjadi tunggak politik di negara ini, selewat-lewatnya awal tahun depan.

3 comments:

Anonymous said...

Itulah, WarisanBANGKAI rasis-si PENJILAT TEGAR DAPelahap BANGKAI ANJING HOMO JIJIK Zionis, dah TAKUT - sampai sewenangnya boleh DISKRIMINASI pd. parti BUMIPUTERA, PPBM ni!! APA KEJADAhnya nak mengHARAMkan PPBM buka cawangan di SABAH, sdgkan parti2 BANGKAI ANJING PKR dan DAP keparat boleh pula buka cawangna depa di SABAH!!

Maka, rakyat BUMIPUTERA Sabah kena LAWAN habis2an DISKRIMINASI dan PENINDASAN buas oleh warisan BANGKAI ni!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Dan lihat puaka2 anwaq-mcm. si GILA BABI menari kat LAGU2 TAMIL dan geng P(ariaHindraf/Tamil Eelam)KR HOMO dia, yg. kononnya nak perjuangkan 'Demokrasi' HARAM KEJADAH Zionis depa - juga dah TAKUT mcm. si BANGKAI2 ANJING, nak MEMIJAK Undg2 Perlembagaan kita, nak juga Akta halang penghijrahan Ahli2 Parlimen Umno ke parti lain!!

HIPOKRIT dan PENIPU betul! Yg. si DAPbangkai ANJING/ P(ariaHindraf/Tamil Eelam)KR homo boleh MENJAJAH Perak melalui lompat parti dan WarisanBANGKAI juga MENCEKUP pemimpin2 UMNO/UPKO utk. MERAMPAS kuasa dr. YAB TS Musa Aman terCINTA kita - TAK pula MELALAK si BANGKAI2 ANJING PENIPU ni!!!

Demi MENUMBANGkan habis2an, si PENJAJAH /PENGGANAS makin BUAS, DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK-KULI Zionis Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, melalui PENYATUAN umat ISLAM dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - Mukhriz dilantik jadi PM pun aku sanggup sokong skrg!!!

Lihat blog BANGKAI ANJING ni , di - http://wrlr.blogspot.com/2018/12/pelompat-parti-lebih-hina-daripada.html

(Tok Terkedu)


Anonymous said...

Tgk. DAPelahapBANGKAI ANJING HOMO JIJIK Zionis dan KULI anwaq HOMO/P(ariaHindraf/Tamil Eelam)KR-warisanBANGKAI dah mula nak mengGERTAK Tun M - melalui ANJING Pengganas PN PARIA depa tu, nak BANGKITkan pula isu FOREX!! Sblm. ni, depa dah TUTUP!!

Sbb. tu, Tun M kena CEPAT - tubuhkan KERAJAAN dan KABINET BARU, yg. diTERAJUI bangsa BUMIPUTERA kita, melalui GABUNGAN PPBM-UMNO-PAS-GBS-GPS segera!!!

Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2018/12/17/court-rejects-dr-ms-bid-to-quash-rci-report-on-bnm-scandal/

Tok Terkedu.

Blog Archive