Wednesday, December 19, 2018

ANTARA KENYATAAN POLITIK DAN STRATEGI

Di negara ini, antara kenyataan-kenyataan politik yang berubah kerana startegi. DAP tidak akan bekerjasama dengan PAS; Umno tidak akan bekerjasama dengan PAS, Parti Warisan Sabah tidak akan bekerjasama dengan parti-parti daripada luar Sabah, PPBM tidak akan mengembangkan sayap ke Sabah.

Kita perhatikan semua kenyataan politik yang disebutkan, berubah kerana startegi, dan menyusul kenyataan terakhir "PPBM tidak akan mengembangkan sayap ke Sabah".

Dalam politik, tiada yang tetap. Kenyataan politik akan berubah kerana strategi.

Contoh paling mudah, kerjasama antara Tun Dr Mahathir-Lim Kit Siang- Anwar Ibrahim, siapa yang pernah menyangka akan berlaku? Buktinya telah berlaku, hanya kerana strategi.

Dalam poltik, kemenangan adalah tujuan utama. Untuk mencapai kemenangan, maka strategi yang boleh mencapai kemenangan dipilih.

Sebab itu, jangan pelik, apabila "prinsip" perjuangan berubah daripada segi pendekatan, namun perjuangan tersirat tetap kukuh.

Bermain politik, kena banyak plan. Tidak boleh hanya satu plan. Berpolitik perlu peringkat-peringkat, sehinggalah ke paras politik aras tinggi.

Menilai pergerakan politik, tidak boleh hanya bersandar pada kenyataan-kenyataan, tindak tanduk secara fizikal, namun perlu mendalami setiap pergerakaan. Sebab itu, jangan hairan, jika kenyataan politik hari ini, esok lusa berubah.

1 comment:

Anonymous said...

Nampaknya si Madey PARIA PENIPU/PEROMPAK/PERASUAH punya PENAKUT, nak buat U-TURN balik!!

Tgklah, bukan main TAKUT lagi dia dgn. PENGGANAS/PENJAJAH PARIA Hindu waythamoorti hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg.diTAJA oleh si PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Parasit DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Lihat di - http://wak-labu.blogspot.com/2018/12/dr-m-okey-dengan-prestasi-waytha.html

Dahlah si yiddin tu disyaki kena BLACKMAIL olegh DAPbangkai ANJING psl. SKANDAL SEKS dgn. BINI CINA Hakim (yg. disyaki EJEN DAPbangkai)!!!

Maka, habislah PPBM nak diHANCURkan spt. UMNO - utk. memastikan anwaq HOMO- si "MANCHURIAN CANDIDATE" (yg. diKAWAL mcm. ZOMBIE melalui IMPLAN BioWarfare, oleh si PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING dan TUAN2 CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS-NATO dia - tgk. filem HEBAT "Manchurian Candidate" ni, yg. diBINTANGI Denzel Washington) - akan jadi PM juga akhirnya!! Utk. MENAKLUK Selat Melaka (yg. mengHUBUNGkan Lautan Hindi dan lautan Pasifik), Selat Tebrau (Johor), dan Laut China Selatan kita, di Lautan Pasifik [antara 5 LAUTAN utama Dunia yg. mahu diTAKLUK oleh Zionis (Freemason) New World Order (ZNWO - Order Dunia Baru Zionis(Freemason)]!!!

Ini setelah madey/daimHOMO disyaki, diGERTAK oleh ANJING PENGGANAS PN PARIA DAPbangkai ANJING tu, utk. BUKA balik kes ROMPAKAN BANK NEGARA sbnyk. RM $30-35 BILLION dlm. SKANDAL FOREX tu! Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2018/12/17/court-rejects-dr-ms-bid-to-quash-rci-report-on-bnm-scandal/

Tok Terkedu.






Blog Archive