Saturday, January 20, 2018

PRU-14: KAMU PILIH YANG MANA?

KALAU kamu minat, parti yang dipimpin untuk mencapai kepentingan peribadi, maka pilihlah Pakatan Harapan(PH), jika kamu pilih parti yang dipimpin untuk agama, bangsa dan Tanah air (ABATA), pilihlah Bn.

PH, yang dianggotai PPBM, PKR, DAP dan Amanah. PPBM ditubuhkan untuk Datuk Mukhriz Tun Mahathir jadi Perdana Menteri, PKR ditubuhkan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri, DAP agar Malaysia seperti Singapura, Amanah, kerana kalah pemimpinnya ditolak oleh PAS.
Manakala Bn, sejak merdeka lagi, tetap dengan satu MISI ABATA!!!

Kalau Tun Dr Mahathir mengatakan bahawa DS Najib Razak adalah perompak, penyangak, sebabnya semasa beliau PM, beliau lakukan itu, sebab itu beliau menganggap, bahawa setiap PM mesti bertindak dengan perbuatan sama.

Berbagai cerita direka, termasuk bebelanja ratusan juta ringgit menggunakan media luar Negara, penulis upahan seperti pemilik Sarawak Reports, menaburkan berbagai cerita fitnah. Namun, berasaskan keadaan dalam Negara, pertumbuhan ekonomi meningkat, kadar nilai ringgit terhadap dollar Amerika mula membaik, pembangunan berjalan seperti biasa, malah semakin banyak projek untuk orang ramai, rakyat yang memerlukan dibantu melalui BR1M, KRIM, Klinik 1Malaysia, para pelajar diberi baucer buku, para graduan yang mahu meniaga ada skim memberi mereka modal untuk mulakan perniagaan.

Jangan sangat terpengaruh dengan Tun M, kononnya, kalau ada ijazah maka mesti jadi kuli aka kerja dengan orang, sebabnya ijazah itu bentuk passport untuk maju, sebabnya apa yang penting dalam kehidupan, adalah mendapatkan pendapatan, pendapatan itu 9/10 daripada berniaga.

1 comment:

Anonymous said...

BN

Blog Archive