Friday, August 25, 2017

Tragedi Yang Dipolitikkan- DS Najib Jadi Sasaran

1. Apabila manusia tidak mahu menerima takdir, maka sesuatu yang berkaitan dengan takdir dimanipulasi malah dijadikan isu politik.

2. Tragedi MH370 dan MH17, cuba dikaitkan dengan Dato Seri najib Razak, dengan dakwaan, atas sebab Perdana Menteri ke-6 itu menjadi Perdana Menteri, maka dua kemalangan udara itu berlaku.

3. Datuk Seri Najib tidak mengambil pendekatan mengkambing hitamkan pihak lain berhubungan dengan tragedi itu, tidak sama dengan tragedi 9/11, runtuhnya Twin Towers New York, kononnnya dilakukan oleh pengebom berani mati ekterimis islam, khususnya kumpulan Al-Qaeda.

4. Datuk Seri Najib sebagai seorang penganut agama islam, menerima tragedi itu sebagai suratan takdir, dan kemalangan seumpama itu boleh berlaku di mana-mana. 

5. Tragedi kapal terbang terhempas, ditembak jatuh bukan kejadian yang pelik, malah berdekad lamanya, masyarakat dunia menyaksikan berpuluh-puluh kemalangan telah berlaku.

6. Dengan kemudahan google, sesiapa sahaja boleh mengakses dan mengetahui, pesawat negara mana terhempas, ditembak jatuh, dan apa yang pasti pesawat-pesawat negara maju seperti Amerika, Perancis Great Britin, Russia, China, Jepun, Korea Selatan, malah di negara jiran Singapura, Indonesia, Thailand, Filipina, telah mendapat musibah serupa.

7. Mengapa tragedi seperti MH370 dan MH17 dikaitkan dengan Najib? sebabnya, rakyat Malaysia kekurangan isu yang boleh memalitkan Perdana Menteri ke-6 negara itu.

8. Memang benar, banyaknya isu-isu dalam negara yang berlaku, yang disebabkan oleh karenah pihak lain, antara lain isu-isu rasuah, isu-isu penipuan, isu-isu penyelewengan, yang disebabkan oleh pihak-pihak tertentu yang diwarisi daripada pemerintahan terdahulu.

9. Mereka yang melakukan jenayah rasuah, penyelewengan adalah mereka yang telah lama bertugas sebelum Dato Seri Najib Razak dilantik ke jawatan Perdana Menteri. Perbuatan jenayah mereka terbongkar dan terdedah, semasa pemerintahan beliau. Daripada segi lojiknya, mengapa DS Najib dipersalahkan, sedangkan budaya sedemikian hanya diwarisi? Seharusnya, rakyat berterima kasih, kepada Perdana Menteri ke-6 itu, kerana di masa pemerintahan beliau, perkara-perkara jelek terbongkar dan terdedah.

10. Seorang aktivitis politik UMNO telah menyeneraikan 72 isu negatif terdedah dan terbongar semasa pemerintahan DS Najib Razak. Seharusnya, kita perlu bertanya, mengapa semasa pemerintahan Perdana Menteri ke-6 itu, isu-isu sedemikian terbongar atau berlaku? Selain takdir, dan kesilapan manusia, 68 isu negatif yang terbongar dan terdedah itu, merupakan perbuatan individu-individu tertentu yang diwarisi pemerintahan Dato Seri Najib.

11. Mengambil iktibar kepada perbuatan-perbuatan jelek yang terbongkar, mungkin sudah tiba masanya, setiap penggantian Perdana Menteri, maka perlu diikuti penggantian kakitangan, kerana pemimpin yang mengambil alih terpalit dengan perbuatan buruk kakitangan yang diwarisi, seperti kata peribahasa, lain yang makan nangka lain pula yang kena getah.

12. Bagi mereka yang dilantik semasa Dato Seri Najib, umpamanya perlantikan Tan Sri isa Samad yang terpalit dengan skandal Felda, merupakan diluar kawalan beliau, kerana kedudukan Isa dalam segi pengelaman politik, hampir setara dengan pengelaman Peradana Menteri ke-6 itu. Jikapun berlaku, salah laku, ianya bukan atas kawalan Perdana Menteri. Rakyat kena berfikir matang dan telus, meskipun DS Najib Razak merupakan Perdana Menteri, beliau tidak mempunyai kuasa segala-galanya, namun, apabila berlaku sesuatu yang jelek, maka beliau ikut terpalit. 

13. Biarpun beliau ikut terpalit, namun, rakyat kena faham, ianya bukan atas kuasa beliau, akan tetapi atas kedudukan beliau sebagai pemimpin nombor satu.

2 comments:

Anonymous said...

INSIDEN MH17/MH370 bukan TAKDIR - tapi disyaki akibat JENAYAH2 TERORISMA oleh si spesis TERORIS PENJAJAH PEMBUNUH/PARASIT ZioNAZI (Zionis NAZI) ZIONIS IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA bersama KULI2 depa dr. si spesis TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPjuboq BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO - utk. mengHURU-HARAkan NEGARA ISLAM kita ni dan mengSABOTAJ pimpinan YAB PM Bangsa Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu terCINTA kita, serta menSABOTAJ juga MAS sbg. syarikat penerbangan negara!

Di samping utk. MENCULIK SAINTIS2 terKEMUKA China dr. MH370 ke pulau amat terPENCIL, diKAWAL maat KETAT dan penuh MISTERI di LAUTAN HINDI, iaitu pulau DIEGO GARCIA (yg. telah diRAMPAS dr. bangsa BUUMIPUTERA Chagossian nya, dan dijadikan PENGKALAN Submarin2 NUKLEAR HARAM US/CIA-UK-MI6-NA*O/ISrael-MOSSAD); dan juga utk. MEMBUNUH para SAINTIS yg. anti-SENJATA Biologi (terutamanya EBOLA sbg. "BIOWEAPON" yg. diCIPTA MOSSAD/CIA/NA*O waktu itu) dari WHO dlm. MH17 (sekrg. WHO diKETUAI si spesis rejim CELAKA-pro ISrael dr. ETHIOPIA)!

Tok Labu.

Tok Labu.

(ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%)

Anonymous said...

Budaya rasuah berleluasa sebelum zaman Najib, maknanya semasa zaman PM 22 tahun kerana kepimpinan melalui teladan.

Blog Archive