Latest News

Umno Bukan Milik Najib

Parti Umno menang kah kalah, terletak pada ahlinya. Jatuh bangun parti terletak pada ahli 3.4juta. Pemimpin sebahagian daripada ahli. Pemimpin silih berganti. Institusi parti perlu diteruskan.

Parti bukan milik pribadi. Tidak benar dakwaan Tun Dr Mahathir, parti milik DS Najib, sebab itu mantan Perdana Menteri keluar parti. Yang pasti benar, Tun kecewa kerana gagal turunkan DS Najib sebagai Perdana Menteri. 

Kata bidalan cina, tiada dua harimau dalam satu bukit. Jika berlaku, maka yang terjadi seperti mana kita sama-sama saksikan. DS Najib mempertahankan diri, sementara Tun Dr Mahathir terus mengasak. Kerana pertahanan DS Najib kukuh, maka beliau tidak tumbang. Tun kehilangan tenaga, kehabisan nafas, kerana di mamah usia, maka terpaksa akur, dan keluar parti.

Akur kalah tidak semestinya mengalah. Itulah Tun Dr Mahathir. Bagi Tun, biar kampung tergadai, biar putih mata, jangan putih tulang. Tun bersengkokol dengan musuh, menambah kekuatan. Yang penting DS Najib Razak kalah. Yang penting Umno kalah. Yang penting Bn kalah. 

Kepada ahli parti, anda-anda perlu memahami kelibat Tun. Tun tidak rugi satu senpun, jika Umno kalah. Tun tidak kehilangan apapun jika BN kalah. Malah jika itu berlaku, maka Tun “redeem” namanya daripada pembangkang. Tun dipuja pembangkang hingga ke akhir hayat.

6 Responses to "Umno Bukan Milik Najib"

Anonymous said...

Memanglah bukan milik dia, orang IQ terendah dalam dunia ni pun tahu. Siapa tak tahu tu memang banganglah. Hidup mengabihkan beras je...

Anonymous said...

Semua orang yang ada akal tahu parti UMNO bukan milik sesiapa. Siapa yang dipilih dialah ketuanya. Itulah hebatnya UMNO, bertukar pemimpin tetap menjadi pilihan pengundi. Hanya orang yang ada kepentingan politik sahaja yang kata UMNO DS Najib yang punya. Bodoh tak boleh nak diajar pandai tak boleh nak diikut. Bukan macam DAP/PKR dari dulu sampai sekarang dia dan anak beranak adalah tuan parti tu. Itu pun banyak yang terpedaya dengan menjadi pengikut setia konon.

Anonymous said...

UMNO milik semua ahli UMNO dan penyokong2nya. Adat orang berpersatuan tentu ada ketua, ajk dan sebagainya. Tanpa mereka parti x boleh digerakkan. Dlm hal ini Najib sudah dipilih sebagai ketua untuk tempuh tertentu. Justeru biarlah dia laksanakan tanggungjawabnya sehingga habis tempuh. Selepas itu, buatlah penilaian samaada dia masih perlu jadi ketua atau sebaliknya. Kenapa sibuk serang menyerang, jatuh menjatuh yg akibatnya lebih kepada merosakkan? Kecuali ia sememangnya dirancang untuk pecahbelah parti untuk memberi keuntungan kepada pakatan, entahlah. Tapi itulah yg tersiratnya.

Anonymous said...

Mcm. YB DS Nazri juga cakap! Aku pun heran betul si DIKTATOR PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ni TAK pula letak jawatan dlm. GL*?! NYAHkan segera si PEROMPAK madey-ejen ZIONIS ni dr. PETRON*S dan PROT*N - mcmlah dua-dua ni KETURUNAN PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kita, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kita!

Sampaikan PETRON*S pun habis diROMPAK si LANUN madey ni dan TOKEY PENJILAT dia! Tapi JANGAN haraplah si SPRM yg. sungguh MENCURIGAkan itu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

Jadi SPRM oi - awatlah hang liat sangat no nak buka balik kes-kes ni sedgkan. PENINDASAN si puak Madey dan Tokey-tokey PENJILATnya masih menimpa dgn. DURJANA ke atas RAKYAT! SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Lihat di http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
________________________________________

Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

(Nek Tempoyak)

#Hormat YAB PM Bumiputera TERCINTA kita#

#Selamatkan RAKYAT/MALAYSIA dari DEKLARASI ZIONIS KEPARAT#

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Anonymous said...

ye..UMNO milik ahli2nya..so tanya le ahli2..ni tanya geng pemakan dedak, of course le dia org sokong najib...duit dah dapat bro..x sokong, kena pecat, tanya, kena pecat..what kind of dictator you are najib..utk geng2 yg tanpa berbelah bagi menyokong your PM, minta dia jawab dulu kes2 2.6b, SRC dan 1MDB. rakyat nak tahu. jgn dok lari je..kita nak pemimpin yg berintergriti, menaikkan nama malaysia. Feri karam di korea selatan, walaupun x de share dalam syarikat feri tersebut, presiden sanggup letak jawatan. Ni dah sah2 duit masuk akaun sendiri, dah ngaku, buat mcm x de pe..Kalau derma untuk UMNO, knp x masuk akaun UMNO? Kalau duit utk lawan teroris, knp x masuk akaun KDN, Kementerian Pertahanan..rakyat bukan bodoh..tp dia anggap kita bodoh..ini ke pemimpin yang patut dijulang...
#asalbukannajib

Blog Archive