Friday, March 04, 2016

Mengapa Muhiyiddin Tiba-Tiba Jadi Lantang?

Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah seseorang pemimpin Umno yang jarang bercakap dalam sebarang mesyuarat.

Ramai Ahli Majlis Teringgi parti mengsahkan, bahawa Muhiyiddin bukanlah seseorang yang suka bercakap dalam sebarang mesyuarat.

Atas sebab itu, apabila Mantan Timbalan Perdana itu, lantang bercakap, khususnya berkaitan isu yang menyelubungi Perdana Menteri, maka ramai pemimpin Umno, baik daripada Bahagian Umno atau AMT menjauhkan diri daripada beliau.

Sebab mereka itu mejarak diri daripada Timbalan Presiden Umno yang digantung jawatannya itu, kerana beliau tidak pernah menyuarakan apa yang dipercakapnya di luar dalam sebarang mesyuarat parti.

Kini Muhiyiddin bercakap seolah-olah seorang pembangkang. Bercakap dengan berbagai dakwaan. Seolah-olah apa yang dicakap beliau itu, hanya beliau sahaja yang tahu. 

Melalui cara mantan TPM itu bercakap, seolah-olah, beliau menjadi tape recorder pada semua mesyuarat parti atau kerajaan. Tugas sebagai tape recorder, hanya merekod, tanpa mengulas atau bercakap mengenai sebarang isu yang direkod.

Kini, Muhiyiddin mengulas, seluruh rekod yang direkodnya dengan interprestasi sendiri.

Tindakan DS Najib Razak melucutkan jawatan kabinet Tan Sri Muhiyiddin Yassin pada Julai 2015, kini sudah terjawab. Rupanya, mantan TPM itu bagaikan api dalam sekam, gunting dalam lipatan.

7 comments:

Anonymous said...

What do u expect? Nak suruh TSMY bodek Najib walaupun dah kena gantung dan diketepikan? He is human being.

Anonymous said...

100% right!!!

Anonymous said...

Cuba siasat apa yang dia buat semasa jadi MB Johor sehingga tidak diperkenankan oleh Sultan Johor untuk menyambung perkhidmatan sebagai MB dan terpaksa ditarik ke Pusat oleh PM masa itu. Masing-masing ada cerita masa lalu dan kebanyakkan ahli politik ni bukannya bersih pun.

Anonymous said...

Ini namanya nak buang tabiat dik ooi, teringat pula cerita arwah nenek saya...

Anonymous said...

itu dia punya pasallah nak buat apa pun..ko sakit hati nape?

Anonymous said...

TPM yg biasanya pendiam tiba2 jadi talkatif....menghairankan.

TPM yg sentiasa setuju dalam apa2 mesyurat, tiba2 mengkritik hebat atas apa yg dia sendiri sudah persetujui ....ada yg x kena dengan diri dia itu.

TPM yg diberi taklimat secara sembunyi oleh peguam negara tanpa melaporkannya ... menunjukkan sikap x telus.

Draf caj sheet terhadap PM disediakan sebelum siasatan dijalankan .... bermakna ada konspirasi......

MG1 said...

Dia humman being..dia sudah cukup matang dlm pentabiran kerajaan dan party. Dia ex Tpm tahu mana yg tak betul di buat danbyangbtak betul ? Musti ikut acuan Undang undang oarty dan Kerajaan ? Dia tak nak langgar Undang undang? Mungkin Tpm berfikir itu to much? Menyalahi aturan party association rule? Atas kerugiaan comp tak tak performan 1 MDB comp 1 juta dapat pinjaman ber billion billion pakai garanty kewangam kerajaan..? Tapi ini diketahui selepas the journal NY mendedahkan (surat kabar america top no 1 dedahkan?) aib itu dikeluarkan? Dah dedah kepada khalayak;ramai? Nah tpm sebagai orang ke 2 bertanya lah? Apa salah dia sebagai no 2 dalam party tanggung jawab nya juga bukan? Dan dia tak ada tujuan anti pd presiden yang sebenarnya waktu itu? Tapi politik dasar politik Naib naib dan MT dalam party pun juga mahu cepat2 naik atas dan buang satu ekor ini (ada yg menyelam di air yg keruh dam kesempatan dalam kesempitan )tahu lah tuh jawabatannya..siapa agak agak? No 1 jadi bingong.., setiausaha agung party memang orang buisness kawakan..smart..jadi UMNO pun jadi sasaran? Ini my opinion mungkin ada salah juga..kah mari kita shear..demi party, negara, agama, sebagai member party yang tulus mahu kebaikan. Amin

Blog Archive