Sunday, March 27, 2016

Kongres Rakyat- Sebenarnya Kongres Pembangkang

Apa yang berlaku di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) pada Ahad, yang dihadiri Mantan Perdana Menteri- Tun Dr Mahathir dan isteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, tanpa Lim Kit Siang, Azmin Ali, Rafizi Ramli (PKR), Mahfuz Omar (Pas) dan Zaid Ibrahim dan lain-lain, bukan merupakan kongres rakyat seperti mana didakwa, akan tetapi kongres pembangkang.

Disebabkan perjumpaan itu, merupakan perjumpaan pembangkang, secara automtik, bukan mewakili seluruh rakyat, akan tetapi mewakili rakyat yang membangkang kerajaan Barisan Nasional.

Apa sahaja yang diucapkan melalui perjumpaan itu, merupakan ucapan yang membelasah kerajaan, bukannya atas kepentingan seluruh rakyat.

Sudah menjadi adat pembangkang, tiada apapun kerajaan buat merupakan perkara elok, melainkan semuanya salah.

Dalam perjumpaan itu, isu berkaitan 1MDB, wang derma RM2.6bilion dan wang sumbangan sosial SRC International, merupakan perkara-perkara yang menjadi tumpuan.

Jika, mereka-mereka yang berkumpul itu, terdiri mereka-mereka yang rasional, sudah tentu telah menerima jawapan atau penjelasan berkaitan tiga isu itu. Oleh kerana, mereka-mereka yang hadir itu, tidak boleh lagi menerima jawapan atau penjelasan yang berasaskan fakta dan kebenaran, maka sampai kiamatpun, hati mereka tertutup.

Rakyat negara ini, perlu menerima hakekat, bahawa dalam negara ini, rakyat sudah terbahagi dua, iaitu mereka yang boleh menerima kebenaran dan yang tidak.

4 comments:

Anonymous said...

Deklarasi mahataik didatang dua tujuan dalam satu pakej, kalau masih nak nafikan juga... memang penyokong mahataik tu bodoh tahap dewa la..


KUALA LUMPUR – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tetap bertegas bahawa perjuangan rakyat menerusi Deklarasi Rakyat bukan untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak semata-mata.

Sebaliknya, kata Ketua Pembangkang itu, pembebasan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan reformasi pentadbiran perlu dirangkumkan dalam perjuangan rakyat yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Kita semua mahu ada satu matlamat seperti reformasi dan bebaskan Anwar. Perkara ini kena masuk satu rangkuman dan kita sedia bekerjasama,” katanya selepas menyambut ketibaan 16 peserta berjalan kaki menentang pencemaran bauksit, hari ini.

Wan Azizah berkata, berjumpa dengan Dr Mahathir bukan menjadi keutamaan kepadanya kerana paling utama ialah perjuangan itu bukanlah untuk menjatuhkan Najib sahaja.

“Bukan soal itu (berjumpa), soalnya ialah kita perlu ada agenda untuk betulkan kepincangan yang berlaku dalam negara.

“Jumpa atau tidak jumpa, itu adalah tidak berkenaan,” katanya.

Semalam,Dr Mahathir berkata beliau secara terbuka bersedia untuk bertemu dengan Wan Azizah bagi membincangkan tentang cara untuk menyingkirkan Najib.

Mengulas lanjut, Wan Azizah berkata walaupun beliau tidak berjumpa Dr Mahathir secara rasmi, namun beberapa pimpinan pembangkang seperti Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Naib Presiden, Rafizi Ramli sudah pun berjumpa dengan mantan Perdana Menteri.

“Memang sekarang daripada parti,Timbalan sudah jumpa dan apa isu kita adalah untuk reformasi institusi bebas Anwar bukan saja menukar atau mengubah seorang saja,” tegasnya.

Huzri said...

Dalam 'merogol' nama rakyat pon boleh lihat betapa elit nya puak mahataik ini membawa suatu2 perkara. Mahathir ni tk boleh dipisah dengan mewah dan elit dalam pentadbirannya. Dia yg mengamalkan sistem elit dan berlapis dalam bermacam hal urusan UMNO dan Kerajaan sehingga menularnya rasuah dan KEGAGALAN sistem agihan kekayaan kepada rakyat!

Begitu buruknya jatidiri mahathir entah apa kegilaan yang di fikirnya sehingga gamak dan boleh berpentas sesama musuh UMNO BN yang berhempas pulas mematikan UMNO BN selama berabad.

Golongan celaka ini tidak akan ke mana2 dan mereka pasti gagal! Deklarasi Mamak + Komunis tidak akan dapat mengubah nasib rakyat! mereka hanyalah perompak2 penyamun yang menjelma sebagai 'malaikat bertopeng'

Sekian.

Anonymous said...

kan aku dah cakap , mahathir ini si kitul modern

kan aku dah cakap , mahathir ini si kitul modern

kan aku dah cakap , mahathir ini si kitul modern

kan aku dah cakap , mahathir ini si kitul modern

Anonymous said...

Walau guna 100 perkataan rakyat sekalipun, pada hakikatnya ia hanyalah retorik dan penuh kepura2an.

Blog Archive