Latest News

Wang Derma dan SRC International- Najib Tiada Kes

Sejak dilaporkan oleh The Wall Street Journal (WSJ) pada Julai 2015 berkaitan wang derma USD681 milion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri di AmBank sebelum pembubaran Dewan Rakyat Tahun 2013, Perdana Menteri tenang-tenang sahaja, macam tiada sesuatu yang berlaku, malah beliau mengarahkan Ketua Audit Negara dan pihak berkuasa lain menjalankan siasatan terperinci, dan pada masa yang sama meminta pihak-pihak yang mensensasikan isu itu untuk bersabar, sehingga siasatan selesai.

Kesabaran Perdana Menteri itu, akhirnya pada hari ini, terdedah seluruhnya, bahawa wang itu merupakan derma peribadi daripada keluarga DiRaja Arab Saudi, bagi membantu Ds Najib berdepan dengan PRU-13. Walaupun wang sebanyak itu telah diberikan, namun hanya USD61milion sahaja yang digunakan, manakala USD620milion dikembalikan pada Ogos 2013.

Peguam Negara, tidak menjumpai sebarang salah laku berkaitan wang derma itu, manakala isu SRC International, didapati tiada sebarang bukti, yang mengarah kepada DS Najib, bahawa PM itu menyalahgunakuasa.

Moral kepada kejadian ini, tidak lain dan tidak bukan, DS Najib merupakan seorang yang amanah dan jujur, kerana jarang betul manusia bertindak demikian. 

Bagi mereka yang selama berpandangan serong terhadap DS Najib, bermuhasabah diri lah, bahawa ada manusia yang begitu jujur dan amanah. Natijahnya, perlu diakui, bahawa pemerintahan DS Najib, memang untuk membela rakyat, sesuai dengan kata-kata beliau "Saya tetap mendengar degup jantung rakyat" Tahniah Datuk Seri.

11 Responses to "Wang Derma dan SRC International- Najib Tiada Kes"

Anonymous said...

Peguam Negara Apanda Ali telah umumkan mengenai hasil siasatan pihak SPRM mengenai isu RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib dan isu SRC dan berdasarkan kenyataan oleh Apanda Ali, tak ada kes untuk dibawa ke mahkamah melibatkan kedua-dua isu berkenaan, tetapi cuba kita semua tengok kes ini betul-betul, wang yang dikatakan derma dalam akaun Najib keseluruhannya adalah RM 2.6 bilion, tetapi berdasarkan kenyataan dari Apanda Ali Peguam Negara, keluarga diraja Arab Saudi derma sebanyak RM 2.08 bilion, maka ada baki derma RM 520 juta yang tidak diketahui siapa yang derma, apakah ada keluarga diraja arab lain pula yang derma tau kali ni keluarga diraja yahudi mana pula kot yang derma? Isu RM 520 juta ini tidak dijelaskan oleh Apanda Ali, siapa yang derma dan apa dah jadi dengan wang itu pun tidak diketahui, sebab Apanda dah tutup kes.

Isu seterusnya adalah wang RM 2.6 bilion itu, wang itu derma untuk siapa? Apakah wang itu derma untuk UMNO atau derma kepada Najib secara peribadi.

Dalam isu ini, ada perkara yang perlu diperhalusi, jika wang itu adalah derma untuk UMNO, mengapakah Najib tak serahkan wang itu kepada UMNO tetapi memandai-mandai membelanjakan sebanyak RM 50 juta wang itu dan memulangkan bakinya sebanyak RM 2.03 bilion kepada keluarga diraja Arab Saudi itu? Apakah Najib mendapat kelulusan dari Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO untuk memulangkan wang berkenaan dan apakah sebab wang itu perlu dipulangkan? Apakah ahli-ahli UMNO tahu dan membenarkan Najib memulangkan wang berkenaan? Bukan sikit wang RM 2.03 bilion tu tau.

Ini boleh dikategorikan sebagai perbuatan pecah amanah, ini adalah jenayah, tapi pasal apa Apanda tak pedulikan perkara ini?

Jika wang itu adalah wang derma kepada Najib secara peribadi, maka apakah Najib telah mengishtiharkan wang tersebut sebagai harta yang diperolehi berdasarkan Peraturan Tatatertib Penjawat Awam 1993 yang mengkehendaki setiap penjawat awam apabila mengalami pertambahan atau pengurangan harta atas apa-apa sebab sekali pun untuk mengishtiharkan perubahan pada pemilikan harta itu.

Perlu disedari, baru-baru ini Datuk Ku Chin Wah, mantan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur telah ditangkap dan disoal siasat dan diheret ke mahkamah kerana tidak mengishtiharkan harta yang diperolehinya.

Mengapakah terdapat 'double standard' dalam kes Najib jika dibandingkan dengan kes Datuk Ku Chin Wah itu? Kedua-duanya tidak ishthiharkan harta, mengapakah Datuk Ku Chin Wah ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah, tetapi Najib dilepaskan begitu sahaja oleh Apanda Ali yang bukan sahaja bertindak sebagai Peguam Negara, malahan dah menjadi hakim untuk putuskan kes berkenaan?

Isu ini menjadi makin parah, integriti Peguam Negara telah dicemarkan sendiri oleh Peguam Negara apabila kes berkenaan ditutup begitu sahaja sedangkan banyak faktor diabaikan seperti apakah sebab wang itu dipulangkan, apakah pemulangan wang itu mendapat persetujuan dari Majlis Kerja Tertinggi UMNO dan para ahli UMNO jika wang itu adalah derma kepada UMNO, malahan yang paling utama adalah siapakah penderma RM 520 juta daripada wang RM 2.60 bilion itu, kerana keluarga diraja Arab Saudi dikatakan oleh Apanda Ali menderma RM 2.08 bilion sahaja, sedangkan wang keseluruhan dalam akaun peribadi Najib adalah RM 2.6 bilion.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

wah bersemnagat abu bakar mana2 blog pi buat fitnah..Sudah abu baka rekod kau teruk sangat..tiada intergriti...r

Modal utama kau sarawak report dan WSJ..ada ja berita dari puak2 kafir berlumba2 la engkau menulis...Malu la sikit engkau bknya pakar perundangan Allah tau..kau tak takut dosa ke?
n..Sembang macam2 ya2 tapi tong kosong...kau mesti ingat setiap penulisan engkau bakal dijawab didepan Allah
Kau cuba baca balik apa yg kau fitnah Najib?
ada kau minta maaf...tak habis2 fitnah..bertaubatlah

Anonymous said...

Juak-juak Najib, sila jawab soalan, kalau merapu tak tentu hala, tak ke mana pun.

Kenyataan yang saya komen sebelum ini adalah berdasarkan kenyataan dari Apanda juga, tak ada cedok dari Sarawak Report pun.

Sudah-sudahlah merapu, sila jawab soalan, bukannya merapu tak tentu hala.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Juak Najib dah memainkan sentimen agama pula, saya tulis perkara yang saya yakin benar, jika tuduh saya fitnah, maka sila buktikan, saya akan minta maaf jika dapat dibuktikan apa yang saya tuduh itu adalah perkara fitnah.

Orang yang mempergunakan agama untuk menipu orang ramai, mempergunakan agama untuk membela perbuatan mungkar, lagilah berdosa besar, di hadapan Allah nanti kau jawablah pasal apa kau sanggup gunakan agama untuk menyembunyikan kebenaran dan membela kemungkaran.

Saya bukanlah pelajar aliran agama, tapi paling kurang saya tahu hukum hakam juga, dan tak sanggup saya gunakan agama untuk menyembunyikan kebenaran dan membela kemungkaran pula.

Hidup ni kena ada prinsip hidup, kalau jenis lalang yang hanya melentok ke mana tempat yang ditabur habuan tanpa peduli halal atau haram, itu manusia tak guna namanya.

Biar hidup tak kaya harta tapi berprinsip hidup, dari hidup kaya raya tapi dengan cara sesat dan mengainaya orang lain.

Tak payahlan nak auta sayalah, saya tahu apa yang saya lakukan, dan saya tetap dengan prinsip saya iaitu berani kerana benar.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Bakkor,

Mung nie boddo..mung tengok isu macam mung nie paham sangat, mung dok tengok isu secara menyeluruh.

Kes Ku Cin wah tu lain lah boddo.

Mung boddo sebab tuu aku kata mung memang boddo

Anonymous said...

oh bakkar

menjawap isu yg awok mksdkan mngenai "wang yang dikatakan derma dalam akaun Najib keseluruhannya adalah RM 2.6 bilion"..cuba teliti kenyataan awok tu,,bukan ke sarawak report yg mnyatakan jumlah tu..
Bila disiasat jumlah yg di masukkan ke akaun pm hnya 2.08bil...

maksudnye kat disini ada unsur fitnah dan tokok tambah dalam mengaitkan pm. x perlu uat pengiraan matematik 2.60-2.08bil. ini soal fakta dan fitnah.. bagi yg meneliti issue ini.. akan faham apa yg AG mksudkan..

Xpayah nak spin lah bakor..nnti kito bakor lah wei

Anonymous said...

Perjuangan sebenaq Babu Bakaq si-PENGGANAS PENYAMAQ DAPBANGKAI BABI ni -

Anak

Babi

Tolol

OI si anon-anon BANGKAI BABI PORNO/HOMO-RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT oi! Bila lu dan puak lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi?!!

lu manyak sedap itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kitSIAL/gong eng/kok/todi puaKA/BABIga aaahhhh?!! Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/gong eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?!

TANGKAP kit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI BANGSAT RASIS!

Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PERASUAH-no 1! Sebab tu depa dok buat demo TERORIS HARAM JADAH anti-TPPA/BerSHIT RASIS-PORNO-HOMO tu - utk- MENIPU Dunia terutamanya!

Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI-amat-BANGSAT-si EJEN/KULI ZIONIS-no-1!

TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh psl. si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni yg. dapat 'DERMA' HARAM JADAH dr. rejim PENGGANAS ISrael, kerana depa semua ni memang nak MERAMPAS KUASA kat seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita (tapi boleh pula si PENGGANAS/PENIPU DAPBANGKAI BABI ni nak kutuk UMNO kerana penggulingan yg patut pun ke atas si BOTAK-anak DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey kat Kedah tu), - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael , kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

Maka bila si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan ini nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA 300 JUTA dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA?! kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat repot polis serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?!

Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Anonymous said...

Sebelum ni pun SPRM sendiri yang buat pengesahan bahawa memang RM 2.6 bilion masuk akaun Najib tu, malahan Najib pun tak nafikan, maka juak Najib sekelian, tak payah nak putar ceritalah, korang tu yang tahu hujung pangkal perkara ini, tapi sibuk nak pertikai komen saya pula kerana ada dua kemasukan wang pada tahun 2013 ke dalam akaun Najib itu, pertama USD 620 juta bersamaan RM 2.08 bilion, kali kedua sebanyak USD 61 juta bersamaan RM 520 juta, itu tak termasuk RM 42 juta dari SRC International, lawak betul alasan Apanda buang kes RM 42 juta itu dengan alasan kononnya Najib tak tau wang itu dari SRC, maka timbul persoalan pasal apa SRC madukkan itu ke akaun Najib, selama ni dah lebih dari setahun wang itu masuk akaun peribadi Najib, takkan audit tak dapat kesan, SRC International ni aufit ke tidak kewangan mereka?

Tapi juak Najib bila tak tau nak jawab, maka tuduh saya fitnah pula, sedang ksn juak Najib ni tak tau apa pun mengenai isu ini, jadi tukang komen merapu ketana ditabur habuan oleh Najib, dasar mentaliti CASH IS KING, hanya bermotifkan habuan ditabur sahajalah.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Perjuangan sebenaq Babu Bakaq si-PENGGANAS PENYAMAQ DAPBANGKAI BABI ni -

Anak

Babi

Tolol
OI si anon BANGKAI BABI PORNO/HOMO-RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT oi! Bila lu dan puak LANUN lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi ?!!

Apahal lu nak MENGHINA bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu sampai mcm. tu?! Yg. kuat MAKAN RASUAH sebenaqnya adalah puaka-puaka PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puak LANUN DAPBANGKAI BABI!

Lihat di http://novandri.blogspot.my/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html : - setakat ni kita masih tunggu repot POLIS ke atas Tunku Abdul Aziz dari PENGGANAS DAPBANGKAI BABI ni kalau dakwaan dia TAK betul! SPRM - kami RAKYAT juga MENUNGGU ni!

RAHSIA PARTI - 3 ORANG INI SANGAT DITAKUTI OLEH DAP !!

Thursday, January 14, 2016

1. Jika kita perhatikan, parti DAP sebenarnya tidak berani untuk menyentuh atau takut kepada 3 individu ini.
2. Anda baca dahulu laporan di bawah :

Bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim pernah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP pada Mei 2012 salah satunya disebabkan rasuah dalam parti itu yang cukup teruk.

Tunku Abdul Aziz, bekas Naib pengerusi Transparency International hanya mampu bertahan selama empat tahun dalam parti itu selepas dijemput oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyertai parti itu pada Ogos 2008.

“Punca saya ambil keputusan untuk keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Ini antara sebab utama selain saya tidak bersetuju dengan perhimpunan BERSIH yang dianjurkan Pakatan Rakyat(PR). ........(terus membaca)

Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS ANTI-ISLAM/Melayu dari si PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-LANUN/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

Anonymous said...

Nek Tempoyak ada penyakit mencarut ke? Siang malam mencarut tak tentu hala, tapi tak pernah jawap apa yang dipersoalkan oleh saya itu.

Nek tempoyak, cari ubat yang betul, lepas tu ikut sukatan yang betul, kerana kalsu makan silap ubat dan terlebih dos, nanti penyakit mencarut Nek tempoyak dah bertambah kronik pula.

Sedarlah semua,

Salam perjuangan A Ba, Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Si Bako ni mcm dah x siuman. Semua apa dia kata auta. Dulu dia fitnah Najib balun duit rakyat rm42 b, lepas tu kata Najib balun duit 1MDB rm2.6 b, semuanya x da bukti. Apabila siasatan menunjukan dakwaannya x benar dia konar kelain pulak. Baginya Najib semua x betul dia sorang je yg betul. Kan kah kah orang gila je berperangai cam ni.

Blog Archive