Friday, January 29, 2016

Bersihkan DS Najib- Tiada Mahkamah Boleh Ubah Keputusan Peguam Negara

KECUALI Perlembagaan Negara diubah, and menafikan kuasa yang diperuntukan kepada Peguam Negara melalui artikel 145(3), maka pembersihan nama Perdana Menteri berkaitan tuduhan salah laku berkenaan tiga isu- pinjaman KWAP kepada SRC International berjumlah RM4bilion, wang derma daripada Keluarga DiRaja Arab Saudi yang berjumlah USD681milion and CSR SRC International yang berjumlah RM42milion. boleh diubah.

Pada selesa- Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali membersihkan Perdana Menteri daripada salah laku jenayah rasuah berhubungan dengan tiga kertas siasatan SPRM yang menyelubungi Perdana Menteri bermula pada Julai 2015, apabila satu laporan daripada The Wall Street Journal yang mendedahkan akaun Perdana Menteri di AmBank Kuala Lumpur telah menerima wang sebanyak USD681 milion sebelum PRU-13. Akaun itu juga telah menerima kemasukan wang berjumlah RM42milion selepas itu. Berbagai spekulasi termasuk menuduh, kononnya wang itu berpunca daripada 1MDB sebuah syarikat gergasi milik penuh Kementerian Kewangan yang ditubuhkan pada Tahun 2009, dan dalam jangka masa 6 tahun telah mengumpul hutang RM42bilion.

Banyak faktor pelik telah berlaku khususnya wang derma USD681milion (RM2.6bilion), kerana wang itu telah masuk pada Tahun 2013 ke negara ini. Adalah mustahil jika Bank Negara tidak mengetahui berkaitan kemasukan wang sebanyak itu ke dalam negara. Jika memang, ada kesalahan, sewajarnya pihak Bank Negara telah bertindak awal-awal lagi.

Pihak yang mahu menjatuhkan Najib sebenarnya mengetahui perhal wang itu terutama kepimpinan tertinggi Bn, namun secara tersirat menggunakan isu 1MDB sebagai sandaran, ibarat kata orang pukul anak sindiri menantu.

Apabila isu 1MDB menjadi kemelut, maka DS Najib Razak pada Mac 2015 mengarahkan Ketua Audit Negara menyiasat. Ekoran keputusan itu, Pasukan khas ditubuhkan oleh Peguam Negara, yang melibatkan SPRM, Bank Negara, PDRM and Jabatan Peguam Negara. Dalam proses siasatan itulah dibocorkan maklumat, dan terlibatlah pihak luar antaranya The Wall Street Journal dan Sarawak Reports, The Age and portal-portal pembangkang.

Bagaikan dipusingan akhir pertarungan, maka pihak pengeritik DS Najib bertali arus mempergunakan isu itu untuk mendesak beliau meletakkan jawatan. Bagi memberi pukulan knock Out, Mantan Timbalan Perdana Menteri dan Mantan Menteri KKLW ikut sama. 

Oleh kerana keadaan yang sangat genting, maka DS Najib mempergunakan Talian Hayat terakhir, merombak Kabinet, memecat mereka yang tidak sehaluan selain menggantikan Peguam Negara, untuk meredam konspirator and pada masa yang sama menunggu hasil siasatan agar supaya kebenaran benar-benar zahir. 

Kini, selepas siasatan selesai dan selepas diteliti oleh Peguam Negara, maka disimpulkan, tiada sebarang salah laku atau unsur jenayah rasuah atau salah guna kuasa oleh Perdana Menteri. Malangnya, keputusan itu tidak diterima, malah meraka mendakwa, daripada segi undang-undang, Perdana Menteri dibersihkan, akan tetapi di mahkamah pengeritik, DS Najib disabitkan kesalahan.

4 comments:

Anonymous said...

Allah berkatilah Dan rahmatilah perdana menteri Malaysia DS Najib Dan seluruh rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Cuba tanya ustaz ...apa syarat supaya doa kita di kabulkan....

Anonymous said...

Jelas Najib di pihak yb benar. Semuga Allah memeliharakannya, amin.

Anonymous said...

Ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/RASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-SOROS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - boleh pula BEBAS dapat 'DERMA' HARAM JADAH dr. rejim PENGGANAS ISrael, kerana depa semua ni memang nak MERAMPAS KUASA kat seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita (tapi boleh pula si PENGGANAS/PENIPU DAPBANGKAI BABI ni nak kutuk UMNO kerana penggulingan yg sudah lama PATUT berlaku pun, ke atas si BOTAK-anak DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey kat Kedah tu), - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael , kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

Tengoklah si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA USD300 JUTA (RM1.2 BILLION) dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD serta si KM spt. gong eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat repot polis serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?!Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad? January 4, 2016 By WakeUp Malaya!

Aku juga syak P. Pinang dan Miri di Sarawak, juga diIDAMkan rejim PENGGANAS ZIONIS BANGKAI BABI ni (apalagi Miri besempadan dgn. BRUNEI, sebuah NEGARA ISLAM yg. KUAT dan KAYA RAYA - bahkan HUTAN SIMPANAN TROPIKA (National Park) di Brunei, antara yg. terindah di dunia, tidak pernah dibalak kerana masih kaya dgn. minyak)!

Memang puak PENGGANAS ZIONIS ni semua sedg. cuba menjadikan BUMIPUTERA Islam/Melayu kat Sarawak sbg. MINORITI sama spt. di P. Pinang; dan menjadi SingaPORK-no-2 (SingaPORK adalah pusat Zionis/MOSSAD-CIA/NATO di Asia Tenggara - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009) - dgn. MENGHALAU kpg-kpg. Islam/Melayu, serta MERAMPAS Tanah Rizab Melayu!

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Nek Tempoyak.

Blog Archive