Thursday, December 10, 2015

Pau 2015- Carik-Carik Bulu Ayam

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhiyiddin Yassin mengiringi Presiden Parti memasuki Dewan Merdeka PWTC. Sebentar lagi, Ucapan Dasar Presiden, bagi memulakan Persidangan induk Parti.

2 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah beri kemudahan kepada Najib dan TSMY untuk berbaik dan mengikhlaskan perjuangan demi bangsa dan agama. Buang yang keruh ambil yang jernih... pasti yang hebat akan berlaku.

Anonymous said...

Ada agenda lebih besar demi bangsa dan agama yang patut difokuskan. Isu 1mdb dan 2.6b telah begitu lama menjadi fokus... sejak awal dibangkitkan musuh islam dan negara.

Dan musuh  dilihat berjaya sedikit sebanyak dlm peranan utk menjatuhkan seorang pemimpin melayu  islam  dengan menyemai perasaan benci yang amat kpd pemimpin dalam hati mereka yg sebangsa dan seagama dengan beliau.

Lihatlah betapa hipokrit mereka dengan slogan "i love pm". Bila telah terdedah hipokritnya mereka...Tanpa kita sedari ...mereka kini meracuni fikiran kita pula untuk membenci pm.

Lihatlah bijak mereka... tidak pula mengutuk kelemahan dan skandal  keluarga lim yg menjelikkan ...yg terang2 busuk hati pd kita dan agama kita.

Tunggu sahaja hasil siasatan dan hindari  persepsi pasukan penyiasat (pdrm, macc dll) tidak boleh dipercayai kerana persepsi negatif telah juga disemai untuk kepentingan pembangkang.

An-Nisā':83 - Dan apabila datang kepada mereka sesuatu berita mengenai keamanan atau kecemasan, mereka terus menghebahkannya; padahal kalau mereka kembalikan sahaja hal itu kepada Rasulullah dan kepada - "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) di antara mereka, tentulah hal itu dapat diketahui oleh orang-orang yang layak mengambil keputusan mengenainya di antara mereka; dan jika tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu, tentulah kamu (terbabas) menurut Syaitan kecuali sedikit sahaja (iaitu orang-orang yang teguh imannya dan luas ilmunya di antara kamu).


4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.


Pikirlah dengan matang... kalaulah dibangkitkan didalam PAU...sentiasa akan ada dua reaksi berbeza yang dikhuatiri menjurus kepada perpecahan. Pasti kepentingan peribadi team a dan b akan mempengaruhi perdebatan yg akhirnya jadi perbalahan yang tidak kesudahan.

Damaikanlah mereka berdua.

An-Nisā':114 - Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisik-bisikan mereka, kecuali (bisik-bisikan) orang yang menyuruh bersedekah, atau berbuat kebaikan, atau menDAMAIkan di antara manusia. Dan sesiapa yang berbuat demikian dengan maksud mencari keredaan Allah, tentulah Kami akan memberi kepadanya pahala yang amat besar.


Al-Ĥujurāt:10 - Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.



Blog Archive