Wednesday, November 18, 2015

DS Najib Masih Dapat Sokongan

1. Berbulan-bulan, dilakukan pembangkang dan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir untuk memberikan imej buruk kepada DS Najib Razak, dengan mempergunakan 1MDB, wang derma RM2.6bilion semata-mata untuk mempengaruhi para MP Bn serta pemimpin Bn, namun, tindakan mereka itu, tidak dapat mempengaruhi para MP Bn, walaupun ada satu-dua pemimpin kanan parti Umno serta beberapa cawangan Umno terpengaruh dengan dakyah mereka itu.

2. Dalam permainan yang penting keputusan akhir demikian juga dalam sesebuah pertandingan, yang penting keputusan pertandingan itu. Pembangkang dan Tun Dr Mahathir cuba memkasa DS Najib Razak meletakkan jawatan melalui undi tidak percaya di Dewan Rakyat, namun tindakan itu tidak mempunyai merit, kerana pembangkang tidak mempunyai kekuatan daripada segi jumlah, kerana pembangkang dalam Pakatan Harapan yang beria-ia sangat membawa usul memaksa DS Najib meletakkan jawatan hanya mempunyai 71 MP, kerana seorang lagi Lim Kit Siang dgantung selama 6 bulan kerana memfitah Speaker Dewan Rakyat.

3. Sebelum pengundian Bajet2016 pada malam Isnin, pembangkang mengwar-warkan akan dapat mempengaruhi 41 MP Bn, khususnya daripada Sabah dan Sarawak, namun melalui pengundian itu, hanya seorang MP dari Sabah tidak mengundi, kerana tidak hadir semasa pengundian.

4. MP Pagoh dan Gua Musang, yang digembar gemburkan oleh Pakatan Harapan, kononnya antara yang menyokong tindakan mereka ternyata tidak berlaku, kerana dua MP itu merupakan sebahagian daripada 128 MP yang menyokong Bajet2016 walaupun diperingkat dasar. Sebenarnya hanya 127 MP Bn menyokong Bajet itu, kerana 7 MP tidak hadir, manakala seorang lagi adalah MP Bandar Tun Razak- Mantan MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim. Para MP Pas berkecuali, walaupun tiga daripadanya menyokong penolakan Bajet2016.

5.Terlihat benar, walaupun berbagai cara dan dakwaan terhadap DS Najib, ternyata para wakil rakyat Bn masih menaruh harap dan menyokong kepimpinan DS Najib sebagai Perdana Menteri. Juga diketahui bahawa kepimpinan PM itu bukan sahaja disokong para MP akan tetapi para Ketua Bahagian Umno dan para pemimpin komponen parti Bn.

6. Hingga setakat ini, tiada seorangpun pemimpin komponen parti Bn menolak kepimpinan DS Najib. Apa yang ada adalah pemimpin Umno sendiri tersmasuk pemimpin veteran.

7. Dalam demokrasi yang penting adalah suara majoriti, kerana satu undipun dikira pemenang.

8. Para pemimpin veteran Umno yang dipandu Tun Dr Mahathir kerap menyatakan bahawa, jika DS Najib meneruskan jawatan sebagai Perdana Menteri, maka Bn akan kehilangan kuasa pada PRU-14 akan datang. Namun, mantan PM itu lupa, setiap MP yang menyokong PM tersebut juga mempunyai sokongan di kawasan masing-masing. Dalam setiap pilihanraya, kemenangan seseorang calon, selain sokongan padu parti juga sokongan akar umbi terhadap seseorang calon tersebut. Seperti kata MP Johor Baharu-Tan Sri Sharir Samad, setiap MP mempunyai tugasan untuk memenangkan calon parti di kawasan masing-masing, kerana para MP atau pemimpin setempat sahaja mengetahui cita-rasa para pengundi di kawasan masing-masing.

9. Menghormati para pemimpin veteran, merupakan salah satu budaya dalam Umno, namun para pemimpin veteran itu juga perlu sedar, bahawa kempimpinan mereka sudah berlalu. Kata orang sekali air bah sekali pantai berubah, demikian juga kepimpinan. Cita-rasa rakyat senantiasa berubah, atas sebab itu, setiap pilihan raya, ada sahaja calon baru diketengahkan, malah jika tidak berlaku bertukaran, maka kekalahan bisa sahaja berlaku. 

10. Sokongan terhadap DS Najib mengambarkan, bahawa para pemimpin masih yakin dan percaya, bahawa kepimpinan DS Najib boleh membawa negara ke mercu kejayaan.

7 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..alhamdullilah..xpa..masih awal lagi utk mendabik dada..perancangan Allah maha besar..kita tunggu dan lihat!! kami xkan berdiam diri dngan pengkhianat yg bermaharajalela menghancurkan parti!! khairuddin n matthias juga hari ni telah bebas dgn ikat jamin serta tidak disabitkan dgn SOSMA, ainina pun berjaya batalkan permohonan jibby batalkan saman..

#pecatJibby
#pecatPenjilat
#akudarahUmno

Anonymous said...

Allah bersama dengan pihak yg benar.

Anonymous said...

Pecat semua. Pecat Penjilat.... termasuklah jgn jadi bodoh!!! Memang kao dh bodoh pun.... Kebenaran akan diperlihatkan Allah...... Usahlah dan janganlah jadi bodoh.

Anonymous said...

antara 17.10 dan 19.32 pembaca boleh menilai dan merumuskan bahawa 17.10 lebih baik tulisannya dan berfakta.

Disebalik propaganda cubaan menaikkan nama najib, terbukti dan ternyatalah pada hari ini persepsi rakyat terhadap dari tidak percaya najib mencuri duit rakyat bertukar kepada hairan, pertanyaan rakyat; seterusnya benci meluat dan hari ini bertukar kepada kemarahan rakyat terhadap rejim najib!

Adakah menghairankan jika tiba PRU14 nanti umno dan bn bakal dikuburkan seterusnya ditalkinkan.???

Anonymous said...

Nampaknya ada orang panas hati dengan kegagalan Mahataik untuk menundukkan Najib.

Rakyat dan pemimpin2 BN sekarang bukan bodoh. Selain dari TV dan akhbar harian mereka juga baca Malaysia-Today, Lim Sian See, Helen Ang dsbg.

Anonymous said...

PADAN MUKA si madey-PEMBENCI-Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, yg, juga nak MEMECAHBELAHkan UMNO (ya, TOPENG SIALnya dah TERDEDAH akhirnya – sampai boleh MENYOKONG si PENGGANAS BerSHIT BANGKAI BABI–ejen SOROS-NED/CIA-MOSSAD)! SPRM buka balik kes Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni – lihat di http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015! Buka balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey ni!

Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman Madey; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

Semua Tokey-Tokey yg. sebenaqnya PEMUJA DAPBANGKAI BABI ni, aku syak akan DEDAHkan rahsia PEYAMUNAN/PENIPUAN-si DIKTATOR madey kalau dia tak ikut GULINGkan YAB PM kita serta LEGASI gemilang Ayahanda beliau, Almarhum YAB Tun Razak TERCINTA kita – yg. amat diBENCI oleh puak PENGGANAS PAP/DAPBANGKAI BABI!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Pengkhianat UMNO dan seluruh rakyat Malaysia ialah para penabur fitnah
termasuk pemfitnah yg dah tukar prinsip dan matlamat menghalalkan cara tu. Sebab tu
membenarkan kroni menipu dan mencuri wang rakyat dengan perjanjian
berat sebelah. Atas alasan pembangunan, lintah darat tu menghisap
wang rakyat. Harta kerajaan/rakyat dilesapkan melalui dasar penswastaan
Kroni2 yg nak bankrap di'bail out' dengan wang rakyat. Rakyat
menjadi miskin kerana dasar2 ini. Sekarang BR1M untuk membantu rakyat
miskin dan berpendapatan rendah ditentang. Adakah ini pemimpin
rakyat atau pemimpin kroni? Nyahkan pemimpin seperti ini!

Blog Archive