Tuesday, November 17, 2015

DS Najib Lepasi Ujian

1. Gabungan pembangkang dan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad mahu mempergunakan parlimen untuk memaksa DS Najib Razak meletakan jawatan, tidak kesampaian, apabila 128 MP menyokong Perdana Menteri berbanding 74 menolak. Undian sokongan tersebut dizahirkan melalui undian terhadap Bajet2016 bagi bacaan kedua di dewan rakyat semalam.

2. Walaupun sebelum ini telah diwar-warkan ada beberapa MP Bn akan bersengkokol dengan pembangkang termasuklah mantan TPM Tan Sri Muhiyiddin Yassin, namun perkara itu tidak berlaku, sebaliknya MP Pagoh dan Timbalan Presiden Umno itu menyokong bajet2016 tersebut. Namun apa yang malang, salah seorang MP, iaitu MP Semporna yang juga Naib Presiden Umno dan mantan Menteri KKLW yang telah dipecat hujung bulan Julai lalu, tidak hadir semasa sesi pengundian tersebut.

3. Bajet2016 sebenarnya bajet rakyat, khususnya mereka yang tergolong dalam kumpulan 40 peratus yang terkena tempias akibat pergolakan ekonomi global yang menyebabkan penurunan harga minyak, penurunan nilai ringgit terhadap dolar amerika, kenaikan harga barang akibat permainan peniaga yang mengkambing hitamkan GST, serta penurunan harga komoditi pertanian seperti kelapa sawit dan getah.

5 comments:

Anonymous said...

Padan muka lim kit sial....mampus nanti terkilan dengan kejayaan kerajaan di bawah pimpinan Melayu!Agenda si apek rasis anak didik kuan yew ni semakin hari semakin GAGAL.

HIDUP UMNO! HIDUP MELAYU!

Anonymous said...

Mereka yg x menyokong bajet untuk rakyat bermakna mereka bukan pemimpin rakyat, tetapi pemimpin kroni atau peribadi. Justeru buat apa rakyat nak sokong mereka?

Anonymous said...

Alhamdulillah.. DS Najib tetap tenang dan dia sentiasa diberi bantuan oleh Yang Maha Esa. Bukan setakat MP BN..malah top up lagi 7 MP unknown dr Pakatan Haprak..
swing jelas ini menunjukkan Pakatan Haprak sedang menuju jahaham. Insya Allah kita doa mereka akan lebur.. gay apolitik kotor penih dgn fitnah dan destructive movement terhadap merosakkan minda rakyat mesti di tolak!

Anonymous said...

#HidupUMNO
#KekalDSNAjib
#nyahPengkhianat

#hancurPakatanRakyathancur

Anonymous said...

PADAN MUKA si ekoq-ekoq BANGKAI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 - setelah MENYERANG dgn. satu lagi MO-DAJAL depa nak GULINGkan YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak serta legasi amat GEMILANG oleh Ayahanda beliau dalam membela rakyat MISKIN terutamanya kaum Bumiputera dari pelbagai agama, serta Kerajaan!

Nek Tempoyak.

Blog Archive