Tuesday, November 10, 2015

Disebalik Kebodohan Lim Kit Siang

1. Lim Kit Siang cuba mengalihkan kebodohannya kepada rakyat Sabah. Kononya, jika 1MDB tidak ditubuhkan, maka Sabah akan mendapat dana RM50bilion dalam masa 12 tahun daripada Persekutuan. Kononnya kerana 1MDB berhutang sejumlah itu, maka Sabah kehilangan peluang mendapatkan dana sebesar itu. Lihat bagaimana bodohnya pemimpin veteran DAP itu!!!, kemudian kebodohannya cuba mempengaruhi rakyat Sabah.

2. Sangat jelas, 1MDB merupakan syarikat perniagaan, seperti juga syarikat-syarikat besar di negara ini yang dimilki Vincent Tan, YTL, Ananada, Syed Mohktar, Robert Kwork, semua syarikat itu mempunyai hutang ratusan bilion. Apa kah jika syarikat-syarikat itu tidak berhutang, maka Sabah akan mendapat peruntukan ratusan bilion? 

3. 1MDB berhutang daripada syarikat kewangan atau perbankkan, bukanpun berhutang daripada rakyat. Syarikat itu tidakpun mendapat modal awam, dimana rakyat terlibat langsung. Walaupun 1MDB merupakan syarikat penuh Kementerian Kewangan, akan tetapi pada awalnya kerajaan hanya menyumbang RM1juta, walaupun kemudian, menambah paid-up capital kepada RM2.5bilion, sesuai dengan besarnya syarikat tersebut.

4. 1MDB membuat pinjaman kerana membeli aset yang berkaitan dengan pengeluar tenaga litrik, khususnya pembelian beberapa IPP yang dimilki beberapa individu di negara ini. Perlu diketahui, pemilik beberapa IPP itu telah mengaut wang kerajaan melalui subsidi dan wang rakyat melalui tarif litrik ratusan bilion. Kerajaan pimpinan DS Najib Razak mengambil tindakan membeli semua IPP itu, agar supaya rakyat jelata mendapat manafaat, bukannya segelintir individu.

5. Perlu diketahui, sebahagian besar wang yang dipinjam 1MDB adalah untuk membeli aset untuk kemudahan rakyat negara ini dalam jangka masa panjang.

6. 1MDB mendapatkan wang melalui pinjaman, bukan wang kerajaan. Bagaimana pula Lim Kit Siang berkata, bahawa rakyat Sabah kehilangan peluang mendapatkan wang yang dipinjam? Dakwaan itu, bukan sahaja satu pembohongan akan tetapi cuba memperbodohkan rakyat Sabah.

7. Selain itu, Kit Siang cuba memperdaya rakyat Sabah dan Sarawak, kononnya dua buah negeri itu merupakan "kingmaker" kuasa di negara ini. Kononnya untuk menjatuhkan DS Najib, maka 22 MP Sabah dan 25 MP Sarawak perlu menyokong tindakan 71 MP pembangkang yang cuba menolak Bajet2016 pada 16 November. Sebenarnya, Kit Siang cuba mengelirukan rakyat Sabah dan Sarawak, agar supaya pada kali ini sahaja menyedari, bahawa dua negeri itu merupakan Kingmaker kuasa bagi Kerajaan Persekutuan. Untuk makluman, sejak 13 kali pilihanraya umum di negara ini, hanya sekali sahaja parti-parti di semenanjung berkesempatan menubuhkan kerajaan dengan majoriti mudah, yakni pada tahun 2004, sedangkan 12 PRU, penubuhan kerajaan Persekutuan, perlu mendapat sokongan para MP daripada Sabah dan Sarawak.

8. Kit Siang memulakan kempen soladiritinya di Tenom, kononnya mengambil iktibar kepada kejatuhan Kerajaan Parti Berjaya Tahun 1985, di mana Ketua Menteri masa itu Datuk Harris Salleh (kini Tan Sri) kalah kepada Kadoh Agundong (kini Datuk), seorang pemimpin masyarakat yang tidak dikenali di arena politik negeri.

9. Lihat bagaimana, Kit Siang memperbodohkan rakyat Sabah, seolah-olah rakyat Sabah ini, tidak peka dengan perkembangan semasa, tidak celik maklumat dan tidak celik pengetahuan dan ilmu. Nilailah sendiri, jangan terpengaruh dengan pemimpin yang cuba memperbodohkan rakyat. Salah satu tindakan Kit Siang ini, adalah bagaimana dia memperbodohkan penduduk kampung Tambuton Kota Belud, untuk menolak empangan yang diperlukan oleh lebih 100ribu rakyat, sedangkan empangan yang lebih besar dibina di Pulau Pinang di mana anaknya menjadi Ketua Menteri. Akibat, hasutan Kit Siang itu, hingga kini, masalah bekalan air bersih bagi penduduk kota Belud, tidak dapat diatasi. Untuk itu, elaklah dipatok ular daripada lubang yang sama.

4 comments:

Anonymous said...

BANGSA Bumiputera terutamanya yg. MISKIN - JANGAN sekali lupa, yg. BANTU nek moyang, mak bapa kita yg. diTINDAS zaman PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT (dan KULI-KULI PENYAMUN/PEROMPAK/PERASUAH depa) - sehingga BANGSA BUMIPUTERA kita boleh ramai keluaq dari KEMISKINAN (termasuk mendapat PENDIDIKAN percuma sehingga peringkat tertinggi) adalah kerana polisi sosio-ekonomi/politik DEB yg. dilaksanakan dgn. amat PENAT -LELAH, oleh Almarhum YAB PM Tun Abdul Razak Hussein dan TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman TERCINTA kita - inilah LEGASI yg. amat diBENCI si puak PENGGANAS PENDATANG PAP/DAPBANGKAI dan Ejen-ejen depa dr. Tokey-Tokey-DALANG-DUA-MUKA ni serta KULI-KULI depa dari pemimpin Islam/Melayu PENGKHIANAT sendiri yg. amat TAMAK/ANGKUH – awatlah depa ni semua tak MAMPOS aja?!

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. bajet-MEMBELA-rakyat, terutamanya yang MISKIN/SEDEHANA dan dari BANGSA BUMIPUTERA, serta dr. golongan belia dan pekerja - lihat di http://gerakan-anti-pkr-new.blogspot.com/2015/10/rangkuman-bajet-2016.html , RANGKUMAN BAJET, 24 October 2015! TERIMAKASIH YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak TERCINTA kita!

LEGASI gemilang BAPA-BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta Tanah Melayu kita, Almarhum-Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein dan TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman kita diteruskan; walau cuba diMUSNAHkan si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey dan Tokey-Tokey PENJILAT/PENYAMUN dia, serta ekoq-ekoq kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-si-PORNO/RASIS-EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-SOROS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Lihat lagi LEGASI gemilang dari jasa Almarhum Tun Razak yg. diteruskan oleh anakanda beliau, YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak kita, yang menghasilkan pembinaan Lebuh Raya Pan Borneo sejauh 1000km lebih secara percuma kepada rakyat Sabah & Sarawak!

Lihat di - http://headbomb.blogspot.com/2015/11/sejarah-dahulu-yang-telah-ditutup-rapi.html:

Sumber: http://abdulmuzammir.blogspot.my/2015/11/sejarah-malaysia-1967-jkr-bina-percuma.html

Isnin, 9 November 2015

SEJARAH DAHULU YANG TELAH DITUTUP RAPI, SEBAB ITULAH CARA NAJIB RAZAK TIDAK DISUKAI OLEH TUN MAHATHIR

SEJARAH MALAYSIA, 1967 LEBUHRAYA PERCUMA DIBINA OLEH PERDANA MENTERI TUN RAZAK

KITA SEDEKAHKAN AL- FATIHAH KEPADA ALLAHYARHAM.

Kisah Sejarah Malaysia yang digelapkan dari pengetahuan umum...

KISAH PEMBINAAN LEBUH RAYA PERCUMA arwah TUN RAZAK

Bagaimana usaha arwah Tun Razak merakyatkan sumber ekonomi untuk membangunkan prasarana infrastruktur dari rakyat untuk rakyat .

1. Arwah Tun Razak merupakan seorang perdana menteri yang sangat JUJUR dan AMANAH dalam melaksanakan pembangunan negara. Dalam mana mana program pembangunan yang direncanakan, motivasi membantu rakyat adalah menjadi keutamaan.

…..3. Dibawah pemerintahan Tun Razak ini JKR ataupun sikronim Jabatan Kerja Raya menjadi senjata utama dalam program pembinaan sistem jalan raya yang menghubungkan seluruh negara secara PERCUMA. Fungsi utama JKR adalah membina infrastruktur negara selepas merdeka. Kebanyakan adalah pembinaan dan penyeliaan sistem jalan raya diseluruh Malaysia…….

12. Pada tahun 1986, Dr M program Penswastaan Negara.

13. Tragedi PLUS dijual kepada Halim Saad yang mengetuai syarikat swasta UEM.

Perancangan asal oleh Tun Razak dan Tun Hussien Onn adalah tidak akan sekali kali membenarkan kemasukan pemodal luar kerana ini adalah projek dari kerajaan untuk rakyat.

14. UEM pun akhirnya menguasai projek PLUS tersebut. Walaupun mendapat bantahan ramai rakyat pada masa itu kerana UEM dianugerahkan konsesi.

15. Walaupun 366KM dari keseluruhan 823KM pembinaan yang siap menggunakan wang dana kerajaan sendiri

16. UEM hanya menyiapkan baki 500KM sahaja selepas itu. Satu kerja diluluskan, UEM menyiapkan PLUS.

17. Hari ini atas pemerintahan Dato'Seri Najib Tun Razak kerajaan berjaya mengambil alih sepenuh PLUS Berhad dan Anak Syarikatnya daripada pihak swasta.

18 Hari ini jugak pihak kerajaan Malaysia berjaya menyiapkan Lebuh Raya Pan Borneo sejauh 1000km lebih secara percuma kepada rakyat Sabah & Sarawak

19. Kerajaan Malaysia jugak hari ini berjaya menutup 8 plaza tol bagi mengurangkan beban tol kepada rakyat.

Jika disingkap sejarah Dato'Seri Najib Tun Razak meneruskan legasi Arwah Bapak beliau bagi merakyat sumber negara kepada rakyat, munkin ini juga antara faktor sesetengah pihak kurang senang dengan kepimpinan beliau kerana merakyat untuk rakyat....

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

sokong Nenek Tempoyak!
Kita dicandu dan di kencing selama ini dgn monumen2 mewah spt klcc utk menutup kepincangan sebenar.. Semakin tak konsisten alasan bodoh gerakan tun mamak tuk jatuhkan Najib.. semakin pelik dan nampak tembelang sebenar..iaitu berkisar kpd dasar Najib Razak yg betul2 mahu betulkan pelanunan Rejim Mahazalim MAdet ini selama berpuluh tahun.

Isu 1mdb dan 2.6billion di spin hebat sbg alasan dan modal besar untuk jatuhkan Najib.. dgn gerakan parasit dalaman yang cukup besar dab bukan calang2 spt ex AG, Timbalan Pengarah Pendawaan SPRM dan beberapa pegawai kanan, ex Ketua SB Bukit Aman, pengawai2 kanan di Bank Negara dan Gabenor sekali.. wahhh... Madet tak sangka ia masih belum berjaya jatuhkan Najib sebelum Oktober 2015... Allah Maha Kuasa... Madet hanyalah secebis makhluk hina yg sgt angkuh...dan memalukan nama Agama!

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk memenuhi keperluan kewangan anda? kami dipercayai, kuat, pantas dan dinamik, tidak memeriksa kredit dan menawarkan jaminan 100% untuk pinjaman luar negeri dalam tempoh ini pada kadar faedah 2%. Sesiapa yang berminat perlu menghubungi kami melalui e-mel dengan maklumat di bawah;

Data pemohon:
1) Nama Penuh:
2) Negara
3) Alamat:
4) Seks:
5) Kerja:
6) nombor telefon:
7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
8 Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
10) Tempoh pinjaman:
11) Adakah anda memohon sebelum:
12) Tarikh Lahir:
E-mel: (rumanajloanfirm@gmail.com)
RUMANA J LOAN FIRM
Selamat sejahtera

Blog Archive