Tuesday, September 22, 2015

Ura-Ura US Justice Dept Siasat DS Najib

1. Pada 21 September- artikel Louise Story New York Times membuat spekulasi, kononnya US Justice Department akan menyiasat keluarga Najib berhubungan dengan pemilikan hartanah di Amerika oleh anak tiri Perdana Menteri itu- Reza Aziz. Selain itu, artikel itu mengandaikan bahawa US Justice Dept juga akan menyiasat wang USD681milion, atas sebab wang itu melalui bank negara itu Forgo Bank.

2. Hartanah yang bakal disiasat merangkumi pembelian Penthouse di Time Warner Centre Manhattan bernilai USD30.55milion, Mansion di Hollywood The L'ermitage Hotel-Beverly Hills bernilai USD39milion, Condominum di Park Laurel, Manhattan bernilai USD33.5milion. Selain itu, pembelian oleh mantan executive 1MDB Jasmine Loo Ai Swan sebuah condo di 23rd East 22nd Street bermilai USD4.5milion ( Jasmine dicari oleh Bank negara untuk siasatan berhubung 1MDB).

3. Biasanya, siasatan US Justice Dept akan mengambil masa yang panjang dan sungguh membosankan. Mungkin atas sebab keperluan masa yang panjang dan membosankan, Presiden FIFA Sepp Batler, "give up" dan terpaksa berundur sebagai Presiden bolasepak dunia.

4. Di dalam negara pula timbul dua pendekatan. Jika melihat kepada kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia- Datuk Salleh Tun Said, laporan media barat tidak semestinya betul. Demikian juga, jika pihak yang didakwa tidak menyaman penuduh, tidak semestinya dakwaan itu benar.

5. Salleh mengambil contoh, kes Tun Dr Mahathir lawan penulis Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad In Turbulet Times- Barry Wain. Mantan editor The Wall Street Jounal itu mendakwa mantan Perdana Menteri menyalahguna kuasa sehingga dapat mengumpul RM100bilion selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Namun, sehingga kini Tun Mahathir tidak pernah menyaman Barry.

6. Menurut Salleh, apakah kengganan Tun Mahathir tidak menyaman Barry, bermakna dakwaan Barry itu betul? Mungkin itulah yang dilakukan oleh mantan Perdana Menteri itu terhadap DS Najib, atas sebab beliau tidak menyaman Barry, maka mantan PM itu menyamakan, atas sebab DS Najib tidak menyaman WSJ, maka tulisan akhbar itu pada 2 Julai betul, dan DS Najib bersalah.

7. Nampaknya, DS Najib sudah menjadi "making news" bagi surat khabar antarabangsa, tujuannya, tidak lain tidak bukan untuk mempengaruhi opini rakyat antarabangsa, dan kemudian artikel-artikel itu dispin oleh portal pembangkang dalam negera untuk mempengaruhi opini rakyat negara ini.

8. Nampaknya tugas Kementerian Komunikasi dan Multimedia serta agensi dibawah naungannya perlu berkerja lebih masa bagi meneutralisasikan agenda tersusun ini. Selain itu, para pemimpin Bn, khususnya biro politik parti-parti komopnen Bn dan khususnya Umno perlu berkerja keras bagi memberi penjelasan dan menepis.

7 comments:

Anonymous said...

Kenapa bangsa sendiri sanggup buat khianat utk jahanamkan negara di tgn kuasa asing dan musuh2 Laknatullah ini?
Jahat sungguh tk terkata perbuatan Tun Mahathir dan sekutu2nya
Dulu dialah pembenci media barat dan yahudi.. kini bukan stkt dia sokong malah BERSEKONGKOL dgn musuh2 negara..

ya Allah.. takut bala Tuhan dtg krn si kitol dibiar bebas!

Selamatkanlah Malaysia dr campur tangan asing dan peliharalah kepimpinan PM Najib. Insya Allah jika Najib tak betul, betulkan ia dgn Rahmat dn Kasih Sayang Allah.. jika ada pemimpin lain yang lebih baik, datangkan secara aman..

Ameen..ya Robb!

Anonymous said...

Dari awal2 lagi kalau PM telus & ikhlas & yg mustahak sekali tak terlibat langsung..beliau pastikan siasatan diteruskan..sekaranag apa sudah jadi ianya tergantung..Dr Zeti pun sudah sound yg rakyat mahu tahu. Sudah 9 bulan Khairudin buat laporan polis, apa yg polis buat???

krengkrong said...

Saya merasa amat sedih tidak lama lagi Malaysia akan terjerumus ke kancah peperangan.
Ramai orang terlompat sana sini gembira jika Najib akan "dikenakan" oleh kerajaan-kerajaan asing, namun naluri saya berdetik, musibah lebih hebat sedang menanti kita.

Samada Najib bersalah atau tidak (sudah tidak penting lagi pada masa itu nanti), hakikatnya dia telah membawa kita semua masuk ke satu dimensi yang tidak dapat anda bayangkan ketika ini.

Sang pencatur sedang membidak catur dengan teliti dan sabar untuk menjatuhkan kerajaan melayu moden, tapi kita masih terkial-kial hendak memahami game mereka ini.

Bersedialah kita untuk menerima kehilangan orang tersayang & keamanan yang dikecapi sekian lama.

Najib telah berikrar, akan melawan sehingga hayat terakhirnya. Anda bagaimana?

Kita akan senasib Iraq dan Libya.

Namun dihati kecil saya percaya dan yakin, datang satu waktunya nanti, maju ke depan seoarang pemimpin muda dan berani (bukan dari latar belakang parti politik kotor ini) yang akan menaikkan semula agamanya di bumi tua ini,InsyaAllah.

Jika ada diantara anda terselamat dalam peperangan itu nanti, semoga anda dapat menyaksikannya sendiri.

Salam hormat.






Anonymous said...

Si HIPOKRIT rejim-rejim Barat/US nak asyik nak KRITIK/SIASAT YAB PM BUMIPUTERA islam/Melayu-NEGARA ISLAM kita – PI MAMPOS! Lihat PM ZIONIS UK yg. buat parti dadah dari zaman pelajar hingga sebelum jadi PM, dan terlibat dlm. JENAYAH SEKSUAL terhadap BANGKAI BABI; DASYATnya ni (mana PENCINTA ‘hak asasi’ binatang termasuk yg. dok BANGANG demo anti- tangkap ANJING-ANJING GILA kat P. Pinang tu?!) - di https://www.rt.com/uk/316045-cameron-dead-pig-jokes/, #PigGate farce: Story of Cameron’s ‘private part’ in dead pig’s mouth resonates gloriously online, 21 Sep, 2015!

Kem. Luaq apahal diam aja psl. ni?! Strategi DAJAL puak TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no1 ini - adalah untuk MENJAHANAMKan terusan IMEJ dan JAWATAN YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni di global!

Buatlah "COUNTER-ATTACK" dgn. amat AGRESIF dan BERANI, spt. Rusia dan China, yg. takkan benarkan NEGARA BERDAULAT serta pemimpin depa diBULI mana-mana si rejim-rejim Barat/ZIONIS-FREEMASON KEPARAT! Beri AMARAN secara "consistent" dari KEDUTAAN/KEM. LUAQ bahawa NEGARA BERDAULAT kita sama sekali TIDAK akan benaqkan CAMPURTANGAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/NATO-Barat dgn- falsafah ‘demokrasi/hak asasi’-SAMPAH depa yg. tak habis-habis MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA , untuk puak KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason! Tengoklah juga rejim TENTERA Thailand/Myanmar dlm. ASEAN yg. amat PANTANG negara berdaulat depa diJAHANAMKan MUSUH dari luaq melalui EJEN/KULI-tempatan depa terutamanya puak PENGGANAS anti-Islam Thaksin!

Sebab itu patut HARAMKan NGO-NGO TERORIS NDI/NED yg. diTAJA SOROS-CIA/MOSSAD-ISrael, yg. sebenaqnya DALANG utama MENAJA puak TERORIS-TERORIS parti/NGO-NGO DAPBANGKAI/PKRHOMO serta NGO-NGO Barat/ZIONIS-FFREEMASON lain spt. S. Repot, HRWsial; Transparency InternationalKEPARAT (berpusat di Jerman) dan BMFBangkai BABI yg. berpusat di Basel, Swizerland (Basel diKUASAI Jerman - di mana Jerman adalah pusat ISrael-ZIONIS/FREEMASON-no-1 di EU)!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dan Kem. Luaq - beri amaran pd. rejim-rejim Barat/ZIONIS serta FBI/CIA-JILAKA depa; sebelum nak asyik masuk campur hal ehwal dunia Islam, baik pi TANGKAP si TERORIS/PERASUAH/PEROMPAK/PEMBUNUH Yahudi Zionis SOROS/CIA KEPARAT depa sendiri tu – lihat bagaimana NGO-NGO NED-CIA/Soros ini memutarbelitkan isu ‘hak asasi, kebebasan dan demokrasi’ untuk menghuru-harakan sesebuah negara, untuk digantikan dgn. rejim-rejim anti-Bumiputera dan pro-Zionis/ISrael/Soros; lihat di http://landdestroyer.blogspot.my/2011/04/exposing-international-arbiters.html, Exposing the International Arbiters , The corporate funded exploitation of freedom, democracy, and human rights, by Tony Cartalucci, Bangkok, Thailand April 10, 2011!

Yg. mana ini juga berdasarkan industri RASUAH BERATUS BILIION utk. industri senjata Barat/ISrael - apabila depa MENYERANG/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM!

Dan lihat siapa PENGGANAS Soros- PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK/PENGGANAS-no-1 dunia ni (juga lihat pertalian dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH- lepas tu K’jaan Switzerland nak MENYIASAT 1MDB kita; dasar si PENIPU nak MAMPOS!) ; di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

…..Who was George Soros?

….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

William Engdahl knows this to say about him:

“Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

“Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

Nek Tempoyak.

Ang Meng Tat said...

Madet pun ikut sama menari dgn irama yg dimainkan oleh puak2 yg nak menjatuhkan Najib..!

Anonymous said...

Kenali musuh sebenar iaitu pembangkang yg berteraskan kafir harbi. Kita juga tahu kem Tun yg tak sokong Melayu dan membela kroni Cina. Dan yg penting orang Melayu mesti sokong UMNO. Itu je caranya jika mahu negara kita berterusan.

Blog Archive