Saturday, September 05, 2015

RM2.6bilion- Dakwaan Pembangkang Auta

1. Pada 2 Julai, The Wall Street Journal kata RM2.6bilion yang masuk akaun DS Najib Razak merupakan duit 1MDB. Kemudian dakwaan itu terbukti fitnah apabila SPRM mengesahkan pada 3 Ogos, duit itu bukan 1MDB punya, melainkan daripada penderna budiman daripada Timur Tengah.

2. Lihat bagaimana mudahnya menuduh, apabila kantoi, bukan minta maaf, malah buat tuduhan baru.

3. Agent WSJ di Malaysia antara lain Tun Dr Mahathir dan barisan pembangkang mendakwa pula, mana mungkin pak arab bagi duit sebanyak RM2.6bilion. Inilah masalah mereka ini, mudah sangat meremehkan kebolehan orang lain.

4. Isu RM2.6bilion ditokok tambah, kemudian dispin sedemkian rupa, bukan sahaja oleh Tun Dr Mahathir akan tetapi pemimpin pembangkang seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tony Pua dan ramai lagi, malah kini dibantu oleh pihak asing dalam Transparency International seperti Jose Ugaz daripada Peru serta Mazoor Hussien daripada Bangladesh. Dua individu asing ini, mahu mengajar Malaysia bagaimana memerangi rasuah, sedangkan negara mereka berleluasanya rasuah, malah sudah kronik.

5. RM2.6bilion, bukanpun duit negara, bukan duit cukai, bukan duit rakyat, bukan duit syarikat Malaysia, malah tiada kaitanpun dengan negara. Wang itu, merupakan sumbangan persahabatan antara DS Najib dan Pak Arab yang enggan disebut nama.

6. Najib berulang kali menyatakan, bahawa beliau tidak pernah mengambil wang rakyat, malah sumbangan yang diterima beliau bukanpun kegunaan peribadi, akan tetapi untuk jentera BN secara keseluruhan dan bantuan-bantuan kepada rakyat yang memerlukan.

6. Duit RM2.6bilion bukanpun banyak sangat, jika dibahagi sama rata dengan ahli Umno sahaja, purata setiap seorang RM765, namun jika dibahagi rata dengan ahli Bn, ianya hanya RM277 setiap orang, namun jika dibahagi sama rata dengan pengundi tahun 2013, ianya hanya RM195 setiap seorang.

7.Namun wang RM2.6bilion bukannya diberikan kepada pengundi, akan tetapi digunakan dalam gerakan sebelum pilihanraya. Wang itu masuk sebelumpun Parlimen dibubarkan, ertinya penggunaan wang itu tidak melanggar undang-undang pilihanraya, kerana digunakan sebelum pilihanraya.

8. Di Sabah dan Sarawak sahaja, untuk keperluan rakyat di luar bandar seperti pemberian Tanki air, atap zink bagi rakyat dalam kategori miskin, pembaikan rumah-rumah rakyat yang usang, RM2.6bilion belum mencukupi, malah ramai lagi rakyat di kampong-kampong masih merungut. Nampaknya mereka yang belum kebahagian itu, terpaksa menunggu lebih lama, kerana penderma budiman akan kecut, kerana takut dituduh sebagai pengubah wang haram.

9. Salahkah DS Najib membantu orang miskin dan susah? Mengapa dipersoalkan sangat, derma daripada penderma budiman? jawapannya, kerana cemburu dan irihati.

10. Kini, kedudukan wang RM2.6bilion sudah jelas, walaupun demikian, DS Najib Razak mengarahkan agar ianya disiasat, agar supaya benar-benar disahkan oleh berbagai pihak yang berwajib, bahawa wang itu bukan wang 1MDB.

11. Belum pernah berlaku di negara ini, seorang Perdana Menteri yang didakwa, namun meminta pihak berkuasa menyiasatnya, hanya DS Najib seorang, sebabnya, beliau "nothing to hide". Beliau berani kerana benar.

19 comments:

Anonymous said...

Salam ...

Betul ke apa yang awak nyatakan ini.....

Kesian saya pada awak....

Apa pun....ia satu cubaan yang kira sedang sedang aje lah......


P/s : Emmbeykkkkk........

Anonymous said...

Tolong jawab, kalau xde ape2 nk sorok, knp dlm masa bbrp minggu je, TPM dipecat, PAC dilumpuhkan sementara dgn tawaran jawatan kpd bbrp anggota PAC, knp bbrp org SPRM nk dipindahkn ke JPM, knp Peguam Negara diberhentikan sblm tempoh masanya, knp timbalan SB dipindahkan ke JPM? Semua berlaku dlm tempoh yg singkat. Kalau xde ape2 nk sorok, dh kata telus sgt2, biarkn shj semua buat kerja, PAC, SPRM, Polis, tanpa apa2 gangguan. Jgn igt siasatan 2.6 bil tu dh tutup, blm lagi kata SPRM.
Kalau lihat kronologi jawapan2 yg diberi mula dari awal hal ni bocor, nmpk sgt 'inconsistencies'. X perlukn pembangkang utk persoalkn. Ahli UMNO sendiri pn rasa pelik. Masalah utama skrg ni, dgn kemenangan BN yg cukup2 makan pada PRU 13, menang dgn kelebihan kerusi yg tipis sgt, mampukah pada PRU 14 BN menang. Dgn isu yg tidak dijawab dgn telus, persoalan2 yg tidak terjawab, siasatan diganggu, harapan BN jdi lagi sukar. UMNO telah terpalit teruk skrg ni dgn isu2 rasuah dan tidak telus. Tugas nk yakinkn rakyat yg PM bersih, bertambah2 lgi sukar. Nk jwb kt rakyat dgn jawapan meyakinkn pn dh x mampu. Cmne.....

Anonymous said...

Dh terlepas kapal blog ni. Analisis ke laut....

Anonymous said...

Pecat Mukhriz Anak Bapak yg Bodoh Banggang, MB Kedah bidang terjun.

Pecat drp mjdi ahli umno, dan pecat sajer haramjaddah pukimak mahathir gila nyanyok pendokong dapigs babi.

Itu sajer cukup arie nie.

Abu Bakar said...

Blogger Apa Yang Tersirat ni silap makan ubat ni sampai merapu tak tentu hala.

Tak payahlah nak cakap pasal pembangunan luar bandar, bekalan air bagai kerana itu menggunakan wang negara bukannya RM 2.63 billion itu pun.

Kalau betul wang RM 2.63 billion itu digunakan untuk tujuan seperti yang dikatakan oleh bloggeri Apa Yang Tersirat itu, sila berikan senarai perbelanjaan dan resit perbelanjaan mengenai perkara itu. Tak payahlah nak membohong tak tentu hala pula.

Isu di sini adalah wang RM 2.63 billion itu sendiri tak diketahui apakah sebenarnya, apakah derma kepada UMNO atau derma kepada kerajaan, ini keranan Tengku Adnan kata wang itu adalah derma kepada UMNO, tapi dalam penyata kewangan UMNO bagi tahun 2013, tak dicatatkan perkara itu, apakah Bendahari UMNO serta Presiden UMNO memberikan maklumat palsu kepada Pendaftar Pertubuhan?

Kemudian Zahid Hamidi pula kata wang RM 2.63 billion itu adalah derma dari Arab Saudi kerana Malaysia mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan untuk menentang IS pula. Malahan Zahid siap buat kenyataan dia dah tengok semua dokumen derma itu, malahan dan jumpa dan berbincang dengan wakil dari keluarga diraja Arab Saudi itu.

Lepas ituAziz Kaprawi Timbalan Menteri pula kata wang RM 2.63 billion itu adalah derma dari Arab Saudi untuk melawan Yahudi dan DAP pula.

Dah makin caca marba, sekejap derma kepada UMNO, sekejap derma kepada kerajaan, sekejap kerana Malaysia mengamalkan ahli sunnah wal jamaah dan untuk melawan IS, kemudian merapu kepada nak melawan Yahudi dan DAP pula, sekarang blogger Apa Yang Tersirat pula kata derma RM 2.63 billion itu digunakan untuk pembangunan luar bandar pula.

Nampaknya Najib dah silap makan ubat, rasuah dikatakan derma, malahan kuncu-kuncu Najib seperti Tengku Adnan, Zahid, Aziz Kaprawi, Azalina, Salleh Keruak, Shahrir, Rahman Dahlan, Mat Maslan dan lain-lainnya serta para balaci Najib seperti Blogger Apa Yang Tersirat ini juga dah silap makan ubat, merapu tak tentu hala, sekejap begitu, sekejap begini, lepas tu jadi macam lain pula.

Masing-masing cuba nak menipu, tapi penipuan masing-masing bercanggah dan mendedahkan sikap petualang mereka itu.

Ahli-ahli UMNO teruskan tidur, terus diulit mainan mimpi Najib yang membohong korang tu.

Kepada majority ahli Majlis Tertinggi teruskan jadi barua belaan Najib dengan habuan jawatan yang ditabur, pangkat yang ditabur, wang ringgit yang ditabur, kerana korang dah tak ada maruah lagi, dah seperti beruk dan kerbau ditabur makanan sahajalah.

Sedarlah semua jika masih mahu sedar.

Salam ikhlas dari,

Abu Bakar a.k.a. Atuk Cincaluk

Abu Bakar said...

Lepas ni Hollywood boleh buat filem pasal 1MDB tajuk "1MDBgate", skandal penyelewengan terbesar di Malaysia, lepas tu Bollywood pula boleh buat filem pasal 'derma' tajuk 'Donation' RM 2.63 billion ini pula.

Malahan negeri Arab pun boleh buat filem, Najib Baba dan Berpuluh Orang Menteri Penyamun, Mat Maslan jadi sarjan.

Malaysia akan hancur jika manusia keparat dan durjana seperti Najib dan kuncu-kuncu serta para balacinya ni dibiarkan bebas untuk buat onar.

Sedarlah semua, sudah tiba masanya Najib ditumbangkan, menteri korup, ketua bahagian perasuah, pemimpin politik penyeleweng, serta para balaci belaan perlu ditangkap dan dihumban ke penjara. Kurung di Pulau di Kepulauan Spratly biar jauh dari manusia, tak guna berada bersama manusia lain.

Sedarlah semua.

Abu Bakar said...

Kepada ahli UMNO sekalian, teruskan tidur, teruskan biarkan diri anda semua ditipu oleh Najib, teruskan biarkan parti anda semua hancur, kerana mungkin bagi majority ahli UMNO lebih sayangkan skandal jenayah Najib daripada parti sendiri.

Malahan kepada majority ahli parlimen Barisan Nasional pula, saya kurang keyakinan mereka akan membuat undi tidak percaya kepada Najib, kerana masing-masing dah tahu Barisan Nasional akan hancur, selagi boleh kaut itu dan ini, mereka akan teruskan kaut dan bersekongkol dengan Najib selagi masih ada ruang untuk mempergunakan kedudukan untuk kepentingan diri walaupun menghancurkan negara ini.

Kepada blogger pecacai yang tak ada maruah seperti Apa Yang Tersirat ini, teruskan jadi barua belaan, teruskan menjadi barua belaan dengan bayaran untuk maruah anda yang dijual itu selagi Najib nak membeli maruah anda itu.

Sedarlah semua jika mahu sedar diri.

Anonymous said...

Abu ni suka sangat meroyan macamlah duit rm2.6 bilion tu duit dia, padahal duit rakyat pun bukan. Yg jelasnya penderma tu nak bagi kat Najib, janganlah jeles pulak. Dan yg dapat menfaat rakyat juga.

Orang yang mencacai x tentu hujung pangkal dan memfitnah tu lagi teruk. Tahu dosa memfitnah tu apa balasannya? He he he tanyalah ustaz..........

Anonymous said...

ko memang bangsat puppet DAPigs !!!

Anonymous said...

sah ko bangsat puppet DAPigs !!!

Anonymous said...

ko no bakar jadi abu bangsat puppet DAPigs !!

Anonymous said...

dah sedar yg ko mmg puppet DAPigs !!

Anonymous said...

sedar sgt yg ko mmg puppet DAPigs !!

Anonymous said...

kita dengan sesuka hati menuduh seorang itu rasuah dan bermacam macam kehinaan, sekiranya nya najib melakukan nya dia akan dilakhnat allah, keluarganya, doa ramai orang islam melalui kenyataan setiap hari. najib seorang islam dan beriman, sekiranya dia melakukan allah akan bayar cash sekiranya tidak allah akan selamatkan dia, keluarganya dan sahabat2 nya, tetapi bagaimana dengan kita yang memfitnah dia, balasan allah terhadap kita aku takut memikirkan nya.

Anonymous said...

Itu shj komen ko boleh bgi, asyik2 bangsat DAP. Low class nyer minda. Bgi jawapan berfakta, bkn maki hamun.

Anonymous said...

Saya setuju dengan semua komen saudara Abu Bakar. Orang yang buta hati sahaja yang sentiasa berada dalam denial mode.

Anonymous said...

Kah kah kah Atuk Cincaluk sokong Abu Bakar. Dah memang orangnya sama. Lucu...lucu.....otaknya x leh pakai ni..........almaklumlah kaki fitnah tegar kata orang.........

Anonymous said...

OI anon-anon BANGKAI BABI BANGSAT, lu manyak sedap itu LAHAP JUBOQ BABI JIJIK kit SIAL/gong eng/kok aaahhhh?!! Lu manyak sedap aaaahhhh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/gong eng, sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?!

TANGKAP kit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI BANGSAT RASIS! Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PERASUAH-no 1! Sebab tu depa dok buat demo TERORIS HARAM JADAH BerSHIT RASIS-PORNO-HOMO ni - utk- MENIPU Dunia terutamanya!

Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI-amat-BANGSAT-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS-no-1!

OI si puak KEPARAT BANGKAI BABI ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT-PENAKUT! lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!!

Apahal puak BABI lu asyik nak MENYIBUK psl. UMNO dan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kami aahhhh - tapi TAK tak pula lu nak TERLOLONG psl. kitSIAL dpt. DERMA sampai BERATUS JUTA masuk akaun peribadi dia dr. PAPSingaPORK tu, serta DERMA utk. DAPBANGKAI BABI dari JUDI/PELACURAN HARAM dan si YAHUDI ZIONIS - di http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html , Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?, Posted by The Unspinners at 8/02/2015!

Mahupun NGO-NGO/media-media KERBAU-KERBAU ekoq-ekoq BANGKAI BABI yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - yg. dpt. DERMA BERJUTA termasuk dr. REJIM-REJIM PENGGANAS Barat-Zionis/ISrael-CIA-Mossad - yg. sampai nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kami di NEGARA ISLAM kami ni (di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/yahudi-laknaktullah-hulur-bantuan-untuk.html , YAHUDI LAKNAKTULLAH HULUR BANTUAN UNTUK JAHANAMKAN MALAYSIA!!, USAHA SEKUTU ISRAEL UNTUK PERALIHAN REGIM DI MALAYSIA DENGAN SALURAN DANA BERJUTA DOLLAR KEPADA PAKATAN RAKYAT?, August 03, 2015)!

Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1!

Anonymous said...

Fulus pak Arab dikatakan kotor tetapi fulus Yahudi tak siapa ambil kisah walhal fulus Yahudilah yang paling banyak membantu Polis Dunia menghuru-harakan suasana. Bodohnya warga donia.

Blog Archive