Latest News

Boleh Berhenti Kah Tun M?

1. Nampaknya mantan Perdana Menteri terus mengulang-ulang cerita lama, sambil diselingi cerita baru.

2. Tulisan terbaru mantan PM itu, pada kali ini memasukkan, kononnya DS Najib melantik warga British menjadi penasihat sehingga melibat berbilion ringgit. Akibat daripada nasihat orang asing tersebut, maka keadaan sosial, ekonomi dan imej negara bukannya bertambah baik malah merundum.

3. Benar kah DS Najib melantik penasihat daripada British? Semasa Pak Lah Tun M menuduh bahawa PM ke-5 itu dikuasai budak-budak tingkat 4, antaranya oleh Kalimullah Hassan.

4. Tun M dalam tulisan terbaru beliau, mendakwa bahawa nilai ringgit tidak pernah jatuh? benar kah? sedangkan tahun 1981-82, ekonomi negara pada masa itu lebih teruk berbanding sekarang, sedangkan PM pada masa itu adalah beliau sendiri. Tun juga menyembunyikan bagaimana Bank negara kehilangan RM30bilion masa itu, hanya mahu menstabilkan ringgit.

5. Tun M, melalui tulisan terbaru beliau, sama sekali, tidak mengaitkan perekonomian dunia yang mempengeruhi nilai ringgit merosot, melainkan menyalahkan sepenuhnya kepada DS Najib. Beliau langsung tidak mempergunakan argumentasi ekonomi dan kewangan untuk menjustifikasikan keadaan, melainkan menyalahkan sepenuhnya DS Najib sebagai punca.

6. Selepas PRU-12, Tun M juga menyalahkan Pak Lah, dengan justifikasi, jika Pak Lah letak jawatan, maka Bn akan mampu dapat kuasa 2/3 semula. Namun, apa yang berlaku, adalah sebaliknya, Bn pada PRU-13 mendapat keputusan yang lebih teruk.

7. Tiada ada justifikasi, jika DS Najib letak jawatan sekarang, ekonomi, ringgit akan serta merta pulih. Demikian juga, jika DS Najib letak jawatan, maka harga minyak akan naik ke paras USD100 setong, tiada jaminan perkara itu berlaku.

8. Imej DS Najib sekarang ini, merupakan satu rekayasa yang dibuat melibatkan berbagai pihak termasuk media antarabangsa.

9. Tun M percaya betul, mengulang-ulang cerita karut seperti mana diamalkan di era Nazi, akan menjadikan cerita karut itu menjadi benar. Atas sebab itu, tulisan-tulisan beliau senantiasa mengulang-ulang cerita basi, tujuannya agar rakyat percaya, bahawa cerita itu betul.

10. 1MDB sudah beberapa kali memberikan jawapan berfakta, namun, jawapan itu langsung tidak diterima, malah Tun M mengulang-ulang dakwaan yang sama. Selain daripada itu, kenyataan SPRM tidak lagi diterima pakai oleh mantan PM itu, dan menganggap sebarang kenyataan daripada agensi itu hanya untuk membantu DS Najib.

11. Nampaknya, Tun M tidak akan berhenti membuat dakwaan. Tiada jawapan yang mampu diberi, jawapan yang diinginkan adalah DS Najib Razak mesti letak jawatan.

42 Responses to "Boleh Berhenti Kah Tun M?"

Anonymous said...

Mamak ni makin hari makin tunjuk bodoh pulak....kesian. Patut dah tua macam tu, semakin cari pahala. Buat kerja2 ibadah....tapi mamak ni, semakin tua, semakin cari dosa.
Waktu sembahyang Maghrib, mamak ni pergi beri sokongan kepada anjing2 dan babi2 BERSHIT nak menjatuhkan Kerajaan Islam.

Mamak ni terlalu ghairah rasa2 dapat masuk syurga cinapek kot!

Otak geliga said...

ada ke jawapan macam mana RM boleh jadi Unit?...terlepas pandang rasanya...kalau ada boleh beri laman web/blog/URL ke?

Anonymous said...

Memang lumrah manusia bila dah makin lanjut usia (90 tahun)akan kehilangan banyak deria. Mereka akan jadi nyanyuk, pelupa, cepat terasa, merajuk, cemburu & kuat meroyan. Ini tak terkecuali bagi Madet. Maafkan lah dia memandangkan dia negarawan ulung yg dah membawa Malaysia gah di mata dunia. Dia akan terus meroyan & merapu lagi namun akan semakin perlahan nadanya. Kita yg muda hanya mampu melihat & mendengar.. sabar je.. nanti dia akan berhenti sendiri. Tapi jangan pula kita tunjukkan yg kita sokong apa yg dikatakannya itu nescaya dia akan diam secara semulajadi nanti.. sabar..!

Anonymous said...

baca artikel tsb jauh lebih berfakta berbanding penjelasan derma 2.6b tu

Anonymous said...

Mahathir selalu cakap, Najib kena turun, baru ekonomi Malaysia akan naik semula dan ringgit akan naik semula....

Betul ke???? Dia faham ekonomi tak??? ada 120 negara mengalami penurunan matawang berbanding US sekarang ni

Malaysia agak ketara sebab bergantung pada minyak dan komoditi yg sekarang kedua duanya harga turun, dan jugak rakan dagangan Malaysia yg terbesar iaitu China, yg ekonomi nya pun jatuh dan matawang China yg diturunka nilai...sebab tu Malaysia terkesan dgn byk. Ditambah buruk lagi dengan kadar faedah di Amerika yg akan dinaikkan...semua ni meneyebabkan nilai ringgit jatuh berbanding US..

semua ni diluar kawalan kita...

memang faktor 1MDB juga menyumbang, tapi ianya lebih kepada persepsi...

Persepsi buruk yg diberitakan yg bertujuan untuk merosakkan lebih teruk lagi eknomi Malaysia....tak ada satu pun dakwaan yg dibuat keatas 1 MDB yg telah dibuktikan...semuanya hanyalah berita yg tak sahih dan tak masuk akal. Blogger yg jadi agen yahudi di Malaysia pun menyumbang kepada persepsi buruk....


Kesimpulannya bukan Najib yg patut turun, Tun M yg patut berhenti bercakap sebab mulut longkang dialah mencemar nama baik 1MDB....masih ingat tak bila dia kata 42 billion hilang/lesap????? .....inilah statement yg paling celaka yg keluar dari mulut longkang dia...

Tun M perlu berhenti bercakap/menulis, insya Allah krisis ekonomi boleh reda sedikit.
Yg pasti ada 3 faktor luaran diluar kawalan kita....itu kita kena terus berdoa agar harga minyak & komoditi kembali stabil dan ekonomi china kembali rancak....

Saya yakin, dengan doa doa jemaah haji kita di tanah suci yg sentiasa mendoakan kesejhateraan dan keamanan negara Malaysia, akan dimakbulkan oleh Allah...Amin

Ya Allah kau selamatkan negara Malaysia dan berilah hidayah kepada pemimpinnya ....Amin

Anonymous said...

Oleh kerana x mahu terima penjelasan, Tun patut buktikan tuduhannya mengenai rm42 bilion yg lesap tu. Dah tu buktikan juga rm2.6 bilion tu duit 1MDB. Tunjuklah dokumen dari Justo ke, dari Sarawak repot ke dari wsj ke, biar polis dan 1MDB sahkan kesahihanya. Kalau tidak, itu semua hanyalah fitnah belaka.

Anonymous said...

Hingga hari ni, tak ada satu pun dakwaan keatas 1MDB yg dibuktikan...

Hanyalah cerita, laporan liar dan pemberitaan dari sumber diragui...

Anonymous said...

Tun ni pendemdam

Memang lumrah manusia bila dah makin lanjut usia (90 tahun)akan kehilangan banyak deria. Mereka akan jadi nyanyuk, pelupa, cepat terasa, merajuk, cemburu & kuat meroyan. Ini tak terkecuali bagi Madet. Maafkan lah dia memandangkan dia negarawan ulung yg dah membawa Malaysia gah di mata dunia. Dia akan terus meroyan & merapu lagi namun akan semakin perlahan nadanya. Kita yg muda hanya mampu melihat & mendengar.. sabar je.. nanti dia akan berhenti sendiri. Tapi jangan pula kita tunjukkan yg kita sokong apa yg dikatakannya itu nescaya dia akan diam secara semulajadi nanti.. sabar..!

Anonymous said...

Semasa pertemuan dgn ahli Umno di PWTC bulan Jun yg lalu.dia kata beri saya tempoh 6 bulan utk selesai kes 1MDB. Makna nya memang 1MDB bermasalah dgn beban hutang yg banyak. Sekarang apa sudah jadi dgn siasatan Polis. Mula2 macam nak rak, geledah sana sini, sekarang siasatan terbantut. Apa sudah jadi? Kenapa tak terus kan siasatan. Ada tiga mangkok hayun sedang menyorok, apakah SPRM serious mencari 3 ekor ni. SPRM kata 2.6b duit dari penderma, itu je. Apakah ada unsur2 rasuah, tak ada detail langsung. Bukti yg paling nyata ialah duit dari Pulau Cayman dikatakan sudah dibawa balik dan disimpan diSpura, Najib sendiri cakap dan CEO 1MDB kata dia melihat sendiri duit itu. Kemudian Najib kata ianya dalam bentuk unit. Bullshitttttt. semua ni.

Azid Amat said...

Macai tukang jawab ni tak tau ape2 pun.sanggup jadi barua

Anonymous said...

Pengerusi PAC pada masa tu Nur Jazlan, yg kini timbalan menteri, pada Julan lalu akui banyak dokumen2 penting belum diserahkan oleh pihak 1MDB yg melibat kan pelaburan diluar negara. Maknanya banyak lagi yg belum disiasat. Sekarang siasata tergantung tak bertali. Baru2 Governer bank pun sudah sound fasal 1MDB yg belum ada jawapan.

Anonymous said...

Anon 1752 kalau pihak yg mendakwa x dapat buktikan dakwaanya, maknanya itu fitnah. x payah soal berpusing2 lagi. Kau tunjuk dokumen yg kata rm42 bilion tu lesap. Tunjuk juga bukti rm2.6 bilion tu duit 1MDB. Bagi kat PDRM atau Audit Negara biar mereka sahkan betul atau tak dokumen kau tu priginal atau yg sudah diubah faktanya. Kalau x kamu juga sewaktu dengan kaki fitnah tu.

Anonymous said...

Kan TSMY dah sahkan bahawa dia mengetahui adanya konspirasi dari PAC, SPRM, AG dan PDRM nak jatuhkan PM, sebab tu ada maklumat siasatan dibocorkan kepada WSJ. Tu yg perlu dirombak semula penyiasat2 tu sebab ada barua yg patut dicari. Cuma kenapa TSMY diamkan je perkara ini? Sebagai TPM dia sepatutnya memberitahu Najib akan hal ini. Begitulah yg aku baca dari pelbagai maklumat dan sumber.

Anonymous said...

itulah masaahnya,siasatan entah kemana,macam mana nak cari bukti. Zeti pun dah sound apa sudah jadi dgn siasatan,rakyat mahu jawapan.

Anonymous said...

apa yg gua tahu, pihak polis spura mengesah kan dua bank ac yg terbabit dgn 1mdb sudah dibekukan, begitu juga di swiss...nak tahu juga, kenapa dibekukan ye? Bukan sesuka hati mak bapak dia nak freeze akaun orang. Kalau setakat $10, $30 tak kisah lah..burn je lah..

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaa...pengangkat taik jibby dah bersuara..confirm jibby xda PENASIHAT BRITISH YG BERKHIDMAT TANPA DIBAYAR GAJI????

#pecatJibby
#selamatkanUmno

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaa...pengangkat taik jibby dah bersuara..confirm jibby xda PENASIHAT BRITISH YG BERKHIDMAT TANPA DIBAYAR GAJI????

#pecatJibby
#selamatkanUmno

Anonymous said...

mamak kutty mati terbeliak mata la kali ni bukan zaman pak lah

Anonymous said...

Si BANGKAI-BANGKAI BABI RASIS yg. asyik dok GERTAK BANGSA Bumiputera Melayu termasuk YAB PM tercinta kita, DS Mohd. Najib Tun Razak, dan Isteri, YB DS Rosmah Mansur, termasuk GERTAKAN RASIS dari si Duta China tu yg. begitu DAJAL nak masuk campur HAL EHWAL negara kita mcm. ZAMAN KOMUNIS chin peng-BANGKAI BABI SIAL depa dulu - PI MAMPOS! Dasar tak SEDAQ diri si DutaBANGKAI BABI RASIS dari China ni – BUMIPUTERA Islam Uighur dan BUMIPUTERA Buddha Tibet, si rejim CHINA, boleh TINDAS/BUNUH/ROMPAK sesuka hati dlm. GENOSID pula!

Apahal, masa PENGGANAS BersHIT RASIS SIAL-ANJING PENDATANG Anti-Islam/Melayu RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN/KULI-Barat-ISrael/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no 1, berdemo HARAM JADAH, nak mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu kita, DS Mohd. Najib Tun Razak, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA/ISLAM, dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni di Malaysia dan di global, kat DATARAN MERDEKA selama DUA hari, masa nak HARI KEMERDEKAAN kita, tak pula ketua-ketua PENGGANAS BerSHIT ni semua diREMAN/diTANGKAP/diHINA sewenangnya, mcm. pemimpin Islam/Melayu kita dari Himpunan Rakyat/Melayu BERSATU?!
Dahlah tu, ada pengganas BErSHIT BANGKAI BABI RASIS ni sampai PIJAK dan KENCING kat gambaq-gambaq pemimpin BANGSA Bumiputera Islam/Melayu kita, YAB PM, YB DS Haji Hadi dan YAB Almarhum Tunku Abdul Rahman kita, dan cucuk hidung YAB PM TERCINTA kita; buat imej LUCAH ke atas YAB PM kita serta KENCING kat MERATA kat Dataran Merdeka waktu demo HARAM BABI tu; apa KEJADAHNya ni?! Sedangkan MAJORITI Rakyat, terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu seolah diPAKSA berdiam diri , seolah mcm. kita ni TAK dak MARUAH lansung, serta KESELAMATAN, dan IDENTITI dan HAK kita ni diHINA juga mcm. SAMPAH?!


Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dan lu si NYANYUK-GILA-KUASA MADEY, legasi lu dah MAMPOS dgn. HINA SELAMAnya-mcm-ANJING KURAP-KULI-puak BANGKAI BABI RASIS! Dasar si PENYAMUN/PEROMPAK masa dia DIKTATOR dulu dgn. TOKEY-TOKEY PENJILAT dia; tak SEDAQ diri - HARAM JADAH!

SPRM buka balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk dari SingaPORK dan si PENJILAT PENGKHIANAT Kedah ni! Siasat juga satu lagi hotel mewah VincentPENJILAT ni kat Langkawi - JANGAN pula keadaan pengambilan tanah org. kampung yg. sama spt. di Tioman! Kat siapa RAKYAT boleh MENGADU no, kalau si SPRM ni tak buat KERJA dia dgn. betul – takkan SPRM ni KEBAL undg-undg. pula (yg. ganjilnya bukan main BERAPI nak SIASAT IMDB dan YAB PM kami saja – tapi isu DEIG tu mahupun DERMA utk. PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI dr. CIA-Mossad/Soros-NED/PAP, awat SPRM ni senyap aja?)!

Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN (dan mungkin Langkawi) ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

SPRM, sebelum lu nak suruh YAB PM dan Kerajaan kita kerja 'berintegriti' konon [tapi si SPRM ni tak dak pula masalah BEKERJASAMA dgn. si Transparency InternationalBANGKAI BABI yg. diTAJA si PENGGANAS/PENYAMUN/PEROMPAK/PERASUAH- CIA/YAHUDI ZIONIS-no.2, Soros (no.1 adalah Yahudi ZIONIS-TUANnnya, Empayar Rothschild, yg. MENUBUHkan ISraelHARAM JADAH dgn. amat GANAS], baik lu SPRM sendiri BERINTEGRITI paling dahulu- buka balik kes ini - lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html (walau telah dinafikan VincentPENJILAT tu, kenapa YAB PM kita boleh pula diSIASAT dgn. begitu KEJAM hanya berdasarkan FITNAH-FITNAH palsu berkaitan IMDB):

Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Najib kawan baik dia bernama jho lo tak nak citer?

Dan terbaru projek PRIMA majoriti kontraktor cina tak nak citer?

Nah sekarang siapa jadi anjing dan babi cina ni?

Anonymous said...

Yang muda belum tentu umur panjang chai, segala fitnah lu tabur akan dapat pada Tun...

Lu dapat apa? Upah dari duit haram dari najib, duit haram rakyat tak izinkan najib songlap tu!

Anonymous said...

Chai macam mana nak buktikan, pasukan penyiasat dah dibubarkan.

Kenapa persepsi 1mdb amat buruk? Kerana tiada jawapan munasabah dan duit disedut keluar adakah kepunyaan rakyat dimana raktat tak izinkan untuk najib lakukan sesuka hati beliau.

Memang benar 42 billion tu hilang, tidak dapat dikesan, mudah je bawa balik 42 billion tu yang lesap tu dalam masa 6 bulan seperti janji najib boleh?

Singapura tak terjejas pun macam mana pula? Org singapura boleh beli duit kita nak ambil untung macam mana pula?

Ya Allah selamatkanlah malaysia dari pemerintah yang menyeleweng dan salagunakuasa bernama najib ini!

Anonymous said...

Ini ada cadangan lebih baik...najib berjanji akan bawa balik 42 billion yang lesap tu dalam masa 6 bulan boleh?

Anonymous said...

Macam mana nak buktikan.....pasukan penyiasat dah dibubarkan, manakala PAC disejuk bekukan.

Anonymous said...

Lu tabur segala fitnah, maki hamun dan celaan terhadap tun maka lu terimalah segala balasan Nya dan tun pula dapat pahala!

Ingat chai Tun mewakili suara rakyat.

Lu jugs kena ingat duit upah yang najib beri tu duit haram.

Anonymous said...

Chai 18.32 macam mana nak beri bukti...pasukan penyiasat task force 1mdb dah dibubarkan...PAC pula disejukbekukan...bank negara pun dah beri bukti terdapat aliran keluar masuk duit berbillion billion 1mdb.

Anonymous said...

Bro 22.32, chai najib ni ambil upah hasil duit haram!

Anonymous said...

Penahsihat najib sekutu zionist apa citer nek? Dah la nek... tak baik meroyan. Taburlah lagi fitnah tu.

Anonymous said...

Penahsihat najib sekutu zionist apa citer nek? Dah la nek... tak baik meroyan. Taburlah lagi fitnah tu.

Anonymous said...

Lu pun sama bro. Apa fitnah sesiapa dpt duit haram najib? Lu ada tengok? lu ada bukti? Kalau nak nasihat org jgn makan taik, tangan lu kena.jauh juga dari taik. Baru betul...

Anonymous said...

mamak kutty akan terus meroyan sampai dia mampos hehe

PAK JUNAIDI said...

SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA

don said...

2.6bill "derma" masuk akaun sendiri dikatakan duit "halal" wow! tegar betul dah nih.. kalau duit tu bukan duit 1mdb or src pon, 2.6bill dana dari negara asing tetap tak boleh masuk akaun seorang perdana menteri malaysia dengan ape alasan sekali pon.. tu dah boleh dinamakan pengkhianat yang menjual negara! kite bising yang DAP,PKR terima dana asing bagai tapi bile najib terima dana asing tak bising pulak? sama je je situasi tu! ape alasan sekali pon yang nak diguna untuk justify dana masuk akaun sendiri adalah pensabotaj maruah negara!

1mdb tu memang syarikat bermasalah hutang sampai ade campor tangan kerajaan untuk langkah rasionalisasi.. nak bukti ape lagi? kenapa nak kene ade langkah resionalisasi kalau tak de masalah? kalau duit semue boleh bayar hutang buat ape ade campor tangan? buat ape pinjam duit untuk cover buat bayar hutang? nak bukti ape lagi? 1mdb memang syarikat sedang tenat yang sekarang ni tengah cuba diselamatkan!

Anonymous said...

Kepada tukang komen di atas,mami nak ulas.......janganlah kerana kamu ni tak berjawatan dan tak ada kedudukan mudah betul kamu nak mengadu domba dan menfitnah PM Najib.janganlah kerana cerita fitnah yang direka oleh suku sakat DAP kamu semua termakan racun fitnah cina si pemakan babi.Ingatlah.....kalau Pm Najib tu makn duit rakyat ke duit mak bapak kau orang ke ......itu urusan dia dengan ALLAH.tapi kita sebagai rakyat biasa sepatutnya bersyukur kita masih ada negara untuk kita tinggal.cuba lihat negara Iraq....dulu orang mengata Sadam Husein tu diktatorlah ...rasuahlah.....tapi negara aman .....bukan macm sekarang bom sana bom sini......begitu juga Libya waktu Muamar gaddafi.......body guard dia perempuan cun2......itu urusan dia dengan Allah asal negara dan rakyat nya aman.tapi sekarang? Janganlah kita berbalah kerana duit.....bukan duit kita pun......asalkan kita aman dan dapat mencari syurga di bumi Msia ni cukuplah.Ingatlah rezeki Allah yang beri bukan Pm Najib....tapi buat masa ni hanya PM Najib yang layak jadi Pm kita kerana itu sudah ketentuan Allah.Kalau nak cari pengganti siapa? wan jijah?asmin? Mat Sabu atau .......hadi.tolonglah......mereka tu semua ........tali barut.....yahudi.....

Anonymous said...

13.04,

Mudah je nak selesaikan, najib letak jawatan...

Anonymous said...

Untuk mentadbir negara, aku masih percaya pada Najib berbanding yg lain yg sewaktu dengannya. Biarlah dia teruskan tugas sebagai PM kerana dia mampu menggalasnya.

Anonymous said...

Selagi mahkamah tak buat keputusan Ds Najid bersalah, sya 100% menyokong dan taat setia kpd pimpinan DS Najib...

Anonymous said...

Selagi mahkamah tak buat keputusan Ds Najib bersalah, sya 100% menyokong dan taat setia kpd pimpinan DS Najib...

Master Sgp said...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Ataumencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia
KLIK RAMALAN TOGEL 4D 5D 6D






















saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Atau
KLIK RAMALAN TOGEL 4D 5D 6D

PAK JUNAIDI said...

SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA

ibu karmila said...

Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

Blog Archive