Thursday, September 03, 2015

Bahana Politik Tidak Jujur- Tidak Tentu Pasal Kehilangan Isteri

1. Satu ketika, Parti Pas menafikan adanya bai'a dalam parti itu, di mana dalam bai'a itu termasuklah bercerai dengan talak tiga. Namun, berikutan penubuhan parti serpihan Pas melalui Gerakan Harapan Baru (GBH) yang diketuai Mat Sabu- Mantan Timbalan Presiden Pas yang gagal mempertahankan jawatan, maka para wakil rakyat yang menyertai parti serpihan itu terpaksa menerima hakikat (bagi wakil rakyat lelaki) bahawa mereka terpaksa menceraikan isteri-isteri mereka dengan talak tiga. Talak tiga tidak boleh rujuk semula, jika mahu kembali si isteri-isteri perlu berkahwin dengan orang lain, sehinggalah dicerikan semula atau kematian suami baru, barulah boleh dinikahi oleh bekas suami. 

2. Bagi mantan pemimpin Pas yang terpaksa bercerai atas sebab bai'a, mungkin ada di kalangan mereka, bagaikan mengantuk di sorongkan bantal, inilah peluang kahwin dengan daun muda.

3. Islam tidak menggalakkan kehancuran keluarga, islam juga benci kepada pemimpin atau individu tidak jujur dan mungkir janji. Mungkin inilah yang mahu diterapkan oleh Pas melalui bai'a, namun atas sebab nafsu manusia, bai'a atas nama Allah, urusan kemudian, yang penting urusan duniawi. Inilah yang berlaku kepada kumpulan Mat Sabu. Mereka boleh mempermainkan Allah, apatah lagi manusia.

4. Rakyat Malaysia terutama yang beragama islam, perlu melihat dan menilai, jenis apa para pemimpin GHB yang diketuai Mat Sabu. Kumpulan ini selain mempermainkan agama, menikam parti mereka, akan tetapi yang paling teruk sanggup diperkudakan oleh DAP, bagi membantu parti itu mendapat undi kaum islam.

5. AYT tidak ingin campur dalam urusan peribadi, termasuk mencerikan isteri dengan talak tiga, akan tetapi AYT ingin mengajak pembaca dan rakyat untuk menilai sendiri, jenis apa para pemimpin GHB yang diketuai Mat Sabu.

5 comments:

Anonymous said...

Agama dipolitikkan,
Institusi keluarga pun digadaikan.

Isu sumpah bai'ah pulak, soal laknat tu atas diri sendiri, esok jawab dan tanggung sendiri. Tp talak tu kesannya melibatkan org lain, iaitu isteri dan anak anak, kena gi check ngan mahkamah syariah.
Talak ni gurau pun jadik, inikan pulak siap dgn bersumpah atas Nama Tuhan.

Anonymous said...

Pakcik sedia jadi cina buta dan khawin dengan isteri wakil rakyat ni. Tapi lepas khawin kalau isteri x mau diceraikan, jangan salahkan pakcik.

Anonymous said...


Thus, for the one with a purpose, who has a vision and understands their mission, the outlook in this world changes. This dunya (this life) becomes a place of opportunities and a place to accumulate wealth (in the form of good deeds) for the hereafter. Every trial they come across in this world becomes an opportunity to be patient and content. Every blessing they’re given and witness around them becomes a means of being thankful and humble. Every temptation they struggle against they see it for what it is; a mirage meant to deceive and entrap their soul. You see, they strive to keep the dunya in their hands and not their hearts. They have a mission and know the amana (trust) they are carrying—for they are living for His Sake now and they are employed by Allah (swt).
Ismahan Abdullahi

Anonymous said...

Pakcik punya naik lagi ker?..kalo setakat darah jer yg naik itu tanda pakcik da nak mampos!!..

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH WITJAKSONO dan dengan senang hati MBAH WITJAKSONO mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasih semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
KLIK=>>> UANG GAIB

Blog Archive