Friday, September 04, 2015

Anwar Ibrahim Keliru: Salleh

1. Kenyataan Dato Seri Anwar Ibrahim dari dalam penjara, kononnya Pakatan Rakyat masih wujud, merupakan kenyataan yang keliru, kerana parti terkuat dalam pakatan itu-DAP, sudah awal-awal lagi bahawa pakatan tidak rasmi antara PKR-DAP-PAS, sudah lama terkubur.

2. Anwar melalui kenyataan bagi menyambut penubuhan parti baru yang ditubuhkan oleh bekas Timbalan Presiden PAS Mat Sabu yang gagal mempertahankan jawatan beliau dalam pemilihan Pas, kononya menurut Anwar merupakan kekuatan baru bagi Pakatan Rakyat.

3. Mengulas kenyataan Anwar tersebut, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Salleh Tun Said yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah, Anwar sebenarnya keliru, kerana tidak sedar, bahawa antara pemimpin Pas yang diketuai Dato Seri Hadi Awang dan Mat Sabu sudah berpatah arang. Adalah sesuatu yang sukar dipercaya, Hadi atau Pas boleh duduk semeja dengan para pemimpin yang baru sahaja menikam dan menampar mereka.

4. Anwar menurut Salleh, perlu memilih apa kah terus berpakat dengan puak Hadi atau Mat Sabu, PR, tidak mungkin memilih ke dua-duanya.

5. Apa yang Anwar keliru, bahawa Pas tidak mungkin lagi (sekurang-kurangnya dalam waktu terdekat) duduk semeja dengan DAP dan Mat Sabu, namun bekas defacto leader PKR itu masih menganggap, tiga pihak itu boleh bersama-sama dengan PKR.

6. Memang politik membolehkan apa sahaja boleh, tiada yang tidak mungkin, namun bagi Pas terutama Hadi, tidak mungkin parti itu boleh melupakan bagaimana pemimpin DAP menghina parti yang menggelarkan parti islam itu.

7. Hadi bersama kepimpinan Pas, tidak akan lupa, bagaimana pemimpin DAP mempergunakan kewangan untuk cuba menjatuhkan pemimpin ulamak dalam Pas melalui pemimpin Pas seperti Mat Sabu, Khalid Samad, Nizar Jamaluddin dan ramai lagi yang mengelar kumpulan progessif.

8. Anwar perlu menerima hakekat, bahawa pakatan rakyat sudah terkubur.

6 comments:

Anonymous said...

Pelik ini Anugerah Tuhan. Dalam jel masih mengeluarkan statement. Dia banduan jenayah sex. Duduk dan pohon pengampunan Allah dan jutaan manusia yg dia tipu. Tak payah jd PM nanti lebih teruk dari PM Bugis.

Anonymous said...

PM Mamakkutty Haramjaddah PM terburuk terjahat Malaysia pernah ada.

Anti Fitnah said...

Kasihan melihat Anon 7:48, pagi-pagi buta dah dapat dosa kering atas buat fitnah kat DSAI. Awat hang nampak DSAI liwatkah? Bukti yang dipersembahkan itu kemas dan mengikut syarakkah? Pi sedia untuk solat Jumaat daripada hang dok merapu kat sini kalaulah hang adalah orang Islam.

Anonymous said...

Anon 8.01,
Tentu Najib yang terbaik kan?

Unknown said...

Jibby terbaik sebab bagi elaun..ha.ha..thanks

Anonymous said...

Anon 8:01 ngko tercekik dedak ker?

Blog Archive