Tuesday, August 04, 2015

Najib Ligat Perangkap Musuh Politik

1. Apabila, rancaknya isu 1MDB dan wang RM2.67bilion, ramai bertanya-tanya, mengapa DS Najib Razak tidak menjawab, walaupun bertubi-tubinya pertanyaan dan kritikan.

2. Kini terjawab, rupanya Perdana Menteri sedang memasang perangkap, untuk menangkap musuh-musuh politik. Musuh-musuh politik bukannya daripada pembangkang, akan tetapi daripada Parti Umno sendiri.

3. Dua pemimpin kanan Umno tidak melihat, bagaimana gerak geri dan tindakan DS Najib, sehingga mereka terperangkap dengan permainan itu.

4. Isu 1MDB adalah isu pembangkang. Najib memang tahu apa yang didakwa pembangkang memang tiada asas. Atas sebab itu, beliau membiarkan mereka menembak berbagai peluru dan menunggu sehingga peluru habis.

5. Oleh kerana peluru yang ada pada musuh-musuh politik telah habis, maka beliau bertindak. Tindakan pertama adalah melalui pemecatan. Alasan pemecatan adalah jelas, mereka itu bukan sepasukan dengan beliau.

6. Kini, wang RM2.67bilion sudah disahkan bukan wang 1MDB, yang mengesahkan adalah SPRM sendiri. SPRM adalah pihak ketiga dalam perkara ini. Jika Najib mengikut nasihat orang lain, agar beliau sendiri menafikan dakwaaan tersebut, maka beliau bakal dituduh hanya menafi dan penafian itu bakal diputar belit.

7. Seperti pengakuan Najib, beliau terlibat dalam politik sejak tahun 1976, terlalu banyak sepak terajang ranjau dan duri beliau alami. Di sinilah kelemahan musuh-musuh politik beliau kerana gagal melihat dan menapis tindakan PM ke-6 itu, yang nampak lemah dalam aksi, akan tetapi apabila menikam, tikamannya bagai tikaman Hang Tuah.

8. Antara orang yang melihat perancangan Najib yang nampak terdesak dan goyah, namun tenang menghadapinya kerana percaya beliau mempunyai senjata ampuh dalam simpanan beliau adalah Ketua Menteri Sabah- Datuk Musa Aman. Atas sebab itu, selama kemelut 1MDB dan wang RM2.67bilion, Ketua Menteri Sabah tersebut tidak pernah mengulasnya, malah senantiasa meminta rakyat Sabah agar tidak berbelah bahagi menyokong kepimpinan Perdana Menteri.

9. Demi tatapan pembaca dan rakyat, dan memberi penerangan berkaitan 1MDB, tugas tersebut diemban oleh Timbalan Pengerusi Umno Sabah Datuk Salleh Tun Said dan juga Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional- Dato Rahman Dahlan yang juga pemimpin Sabah.

10. Sedikit masa lagi, kemelut 1MDB akan terungkai apabila semua siasatan bakal diketahui. Masa itulah para pengeritik akan ternganga, bahawa tiada salah guna kuasa atau tiada wang yang lesap.

20 comments:

Unknown said...

Pedas sangat ulasan tuan tu. Bisa menyucuk kalbu hihihihi....

saya bukan robot said...

Duit masuk dalam akaun peribadi mana ada salah,bukan banyak 2.6billion aje.Kalau penjawat awam terima sumbangan duit ribu2 dalam akaun diorang pun tak salah.Yang kena dakwa di mahkamah tu mesti akhbar salah lapor.

Harap kes ini jadi rujukan kes2 rasuah,money laundering dsb.Selama ini kita dah tersilap menghukum.Apa salahnya terima sumbangan,ye tak?Diorang memang dengki dan busuk hati,mentang2lah takde orang nak masukkan duit juta2 billiyon2 dalam akaun diorang.

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Bagi aku, isu penderma beri dana USD700 terus ke akaun PM adalah tujuannya memudahkan kemasukan duit berkenaan ke Malaysia tanpa banyak soal dari pihak Bank Negara. Malah dalam firasat aku juga, Najib dah isytiharkan kemasukan duit itu kepada pihak Bank Negara, jadi buat apa nak isytihar kepada rakyat pulak. Mana ada peruntukkan undang-undang yang meWAJIBkan si penerima dan penderma mengisytiharkan dana-dana dari penderma untuk parti politik diberitahu kepada rakyat???

Kalau ada pun hanya usul yang pernah dibawa ke Parlimen tetapi ditentang oleh DAP....

Jadi, tanya balik pada DAP la... nak tau sumber dana yang PM terima, pergilah sokong usul yang akan dibentangkan itu semula. Kalau tak sokong, lebih baik duduk diam tak payah menyalak macam anjing kelaparan....!!!!!!!!!!!!!!!!

Buat rakyat yang suka memekak nak tau juga sumber dana tu pun, desak la DAP supaya terima usul berkenaan. Salah BN nampak, salah DAP korang diamkan... ke korang sama-sama spesis anjing macam DAP tu ?????!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Najib pasang perangkap??..alahai kalo setakat nak cedok dari artikel si ateis RPK, dia dapat BMW 7 series..kau dapat ape, admin?..sape yg pegi membodokan diri di pentas antarabangsa dgn menhantar surat penjelasan standard maharaja lawak kpd WSJ??.. satu dunia gelak lah..
skrg ni di berikan alasan duit pemderma..sape yg menderma??..pak tiri laki mak nek tempoyak??..
Kalo cam tu nape account tu di tutup kalo tak salah??..maner pegi duit tu skrg?..kau pikir rakyat zaman skrg ni berpikir cam zaman tahun 50 an ker?...
Alahaiii perangkap konon..bukan main bangang lagi admin spin isu...

Anonymous said...

Ape yg pedas??!!.. bangang ade larr..!!

Anonymous said...

Macai Shonzu..... amenda punya cer boleh caya penderma? Org kaki bohong camtu pun ko percaya.Kalau camtu kasi buang je akta pengubah wang haram kerana semua boleh cakap " itu luih saya kasi derma maa". Sedo2 laa, mamat tu bukan nabi

Perangkap??? Hahaha...sentap gua

Anonymous said...

Tengah pikir sapa yg sudi nk derma terus ke account ako pulak....ala tak banyak pun...5 juta jerr.... pun ok....ada sapa yg ikhlas nak donate tak....huhuhu

Anonymous said...

perhatian-perhatian;

rakyat malaysia sekarang sudah menjadi pakar kewangan,pakar undang2 kewangan.
setelah bertahun menjadi pakar penerbangan, pakar undang2 luar tabii, pakar DNA,pakar undang2 Islam dan hudud.

Kepakaran rakyat msia ini meliputi semua ras, lokasi, tahap ssosio penduduk, semuanya telah menjadi pakar, ini kerana tahap pendidikan rakyat msia begitu tinggi setelah mengalami era revolusi digital, jadi rakyat msia merasakan dia tak mampu diperbodohkan lagi kerana kebenaran ttg agama, pentadbiran, ekonomi, turun naik saham dan wang asing, semuanya ada dalam internet.

Tekan jer internet kebenaran melimpah ruah,

Sesungguhnya rakyat lah yg paling bijak mengikut ranking dunia sekarang, dan akan bertambah bijak skala IQ mereka sebab selepas ini bermcm2 lagi isu akan timbul akibatnya bertambah lah lagi kepakaran mereka nanti.

Namun selain dari itu rakyat msia tak mampu berbuat apa2, hanya pakar dlm mengulas isu dlm facebook, internet dan warung2 kopi. Rakyat msia tak spt thai, indonesia, dan mesir. Tangan2 mereka amat lembut utk menolak pemerintahan hanya sekadar mampu bermain jari jemari di keyboard.

Sekian, pemerhatian dari kami rakyat asing.

Anonymous said...

Rakyat mesir thai...indon lembut olak pemerintah. .?brapa yg dah.mati dan kena hukum.mati di mesir..thai dn indon..tulis dng fakta la bodo

Anonymous said...

9.35,

rakyat msia lah yg lembut pondan maksud aku. tak sama dgn negara mesir, thai indon.
rakyat msia setakat berani jauh2 jer, dpn lari

Anonymous said...

Hhehe betul gak tu.. rakyat Malaysia especially macaiz2 PAS sudah jadi pakar HUDUD sejak 40 tahun lalu..skrg mereka bosan tukar bidang kepakaran pulak..
Pendek kata org Malaysia tertutama Melayu hanya petah dan 'pakar' brcakap..tp nothing... traffic light pun xboleh nk ikut..lampu merah hanya hiasan, ada hati nk MEROBAH negara??

inilah sbrnya negara yg mencermin isi perut rakyatnya... kalau pemimpin korup dan banyak masalah itu lah gambaran ciri2 rakyatnya..

key board warrior bersepah2 dlm negara ni mengalahkan pemikir2 Barat... merempit, dadah, pecah rumah, zina, samun, rompak, kaki gaduh..etc.. majoriti Melayu..

Wallahualam

Anonymous said...

Hhehe betul gak tu.. rakyat Malaysia especially macaiz2 PAS sudah jadi pakar HUDUD sejak 40 tahun lalu..skrg mereka bosan tukar bidang kepakaran pulak..
Pendek kata org Malaysia tertutama Melayu hanya petah dan 'pakar' brcakap..tp nothing... traffic light pun xboleh nk ikut..lampu merah hanya hiasan, ada hati nk MEROBAH negara??

inilah sbrnya negara yg mencermin isi perut rakyatnya... kalau pemimpin korup dan banyak masalah itu lah gambaran ciri2 rakyatnya..

key board warrior bersepah2 dlm negara ni mengalahkan pemikir2 Barat... merempit, dadah, pecah rumah, zina, samun, rompak, kaki gaduh..etc.. majoriti Melayu..

Wallahualam

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Hello mangkuk 08:10, ko paham ke pasal akta pengubahan wang haram tu?? Kalau dah wang derma di isytiharkan ke bank negara dan bank negara siasat wang derma tiada kene mengena dengan pembersihan wang haram dari sang penderma yang ko nak melalak lagi tu kenapa lak??

SPRM sendiri pun dah siasat, keluar kenyataan dana dalam akuan NAjib tu wang dari penderma bermaksud tiada kes la nak sangkut dengan akta apa-apa pun termasuk la AMLA yang ko kecoh-kecoh sangat tu....

Ada paham ka mangkuk???

don said...

Shonzu.. najib still salah dalam hal ni kalau die tak declare ade terima duit tu kat BNM.. LHDN pon tak tax lagi duit tu sebab die tak declare.. jangan kate derma tak payah tax.. sebab kalau nak lepas tax najib kene produce no pelepasan LHDN tu atas nama die sendiri.. hakikat sekarang duit tu baru di ketahui oleh semue satu malaysia yang ia adalah derma dan tak di declare so bende ni saje patut dah salah di sisi undang2.. aku cakap macam ni sebab kalau die dah declare kenape die tak bagitau je awal2 kan senang tak payah orang bersusah payah siasat bagai..

Anonymous said...

Perangkap ke sengaja nak buat artikel untuk menyedapkan hati Najib yang tengah menggelabah tu?

Isunya di sini adalah perbuatan Najib ini boleh didakwa di bawah kesalahan pengubahan wang haram. Ini kerana jumlah wang yang disalurkan itu tak kiralah kecil atau besar, tetapi wang itu tidak diketahui sumbernya, patutnya perkara ini perlu diishtiharkan kepada pihak yang berwajib, apakah Najib menghishtiharkan kemasukkan dana itu kepada pihak yang berwajib mengenai jumlah, dari siapa pendermanya, dari sumber mana penderma itu, kerana kita risau sumber 'derma' itu adalah sumber yang menyalahi undang-undang seperti pelacuran, perjudian, dadah, vcd/dvd/kaset cetak rompak, barangan tiruan, pemerdagangan manusia, pejualan organ manusia, urusniaga senjata api yang menyalahi peraturan antarabangsa, pusat maksiat, pemerasan, ceti haram, rasuah, atau lain-lain sumber yang meragukan.

Oleh itu pihak berkuasa terutama Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman perlu menyiasat perkara ini. Jika terlibat dengan unsur rasuah, maka serahkan kepada pihak SPRM, tapi kalau jenayah lain seperti diatas tu, maka Jabatan Siasatan Jenayah perlu ambil tindakan siasatalah.

Apa yang pelik kini adalah para penyiasat dari SPRM, BNM, serta Jabatan Peguam Negara, malahan Peguam Negara pun dipecat dari jawatannya serta merta tanpa sebarang alasan yang munasabah, siap bohong lagi kata Tan Sri Gani sakit, sedangkan dia masih ok dan bila datang ke pejabat, dia dihalang masuk ke pejabatnya, malahan notis pun tak diberikan kepada Tan Sri Gani mengenai pemecatannya itu, apahal ni semua?

Pihak PDRM perlu segera menahan Najib, kerana dia sekarang ni dah dianggap sebagai suspek kes jenayah, sampai bila nak biarkan suspek jenayah itu bebas di luar sana? Jangan jadikan kes Najib ini sebagai rujukan oleh orang lain yang buat jenayah di masa akan datang untuk mencabar penangkapan mereka oleh PDRM pula selepas ini.

Nanti kita tak maulah bila ada suspek pengubahan wang haram ditangkap dia nak lepaskan diri maka digunakan alasan PDRM tak tangkap Najib walaupun Najib ada kes pengubahan wang haram. Apa akan jadi dengan undang-undang kita kelak?

“Tiba-tiba Timbalan Pendawa Raya kami diambil pada jam 1 pagi. Saya amat hairan kenapa boleh berlaku perkara sedemikian. Saya rasa polis tidak akan membuat ‘kerja gila’ macam itu kecuali ada orang yang memaksa pihak polis,” katanya kepada media selepas memberi keterangan berhubung kes kebocoran maklumat 1MDB di pejabatnya di sini, hari ini. – Dipetik dari Astroawani.com.

Sila tumpukan kepada kenyatan Datuk Bahri Mohamad Zin, Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM iaitu ” Saya rasa polis tidak akan membuat ‘kerja gila’ macam ini kecuali ada oran gyang memaksa pihak polis”, merujuk kepada kejadian Timbalan Pendakwa Raya SPRM yang ditahan pada jam 1 pagi.

Oleh itu, menjadi persoalan ‘siapakah’ yang membuat ‘arahan’ itu? Khalid Abu Bakar Penipu sebagai Ketua Polis Negara tentunya tahu pasal ‘arahan’ ini, dia sanggup bersekongkol dengan suspek jenayah untuk kepentingan peribadinya hingga sanggup membuang amanah tugas ke dalam longkang.

Kesimpulannya Najib perlu ditangkap atas dakwaan membuat pengubahan wang haram, jika tiada tangkap dibuat oleh pihak polis, maka pihak SPRM perlu menyiasat pihak PDRM terutama Ketua Polis Negara atas dakwaan tidak menjalankan tugas dengan betul dan melakukan salah guna kuasa dengan tidak menangkap suspek jenayah.

Sedarlah semua.

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

don...

Najib ada penasihat disekeliling dia, takkan perkara seperti derma yang berbilion-bilion ringgit ni penasihat dia tak nasihatkan supaya declare perkara itu ke BNM, lagipun perlu ke dia beritahu rakyat tentang semua perkara yang dibuatnya dari perkara kecil sehingga sebesar-besarnya, lebih-lebih apa peruntukan undang-undang yang patut diambil hanya jika orang lain memberi derma kepada parti politik ni??

Keduanya, dalam peruntukan mana pulak yang memerlukan wang derma dikenakan cukai ni? tolong copy paste kat sini.

Jangan jadi bodoh macam anon 08:10, tetiba pulak nak masuk akta pengubahan wang haram... sprm tak cakap apa-apa dia pulak terlebih pikir macam penyiasat handalan...

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM hanya disoal siasat soal kebocoran dokumen 'draf pertuduhan'... tapi alang-alang dah di'tangkap' tu, buat la anouncement mengenai dakwaan pengubahan wang haram macam anon 12:10 katakan sangat tu. Takkan takut hilang jawatan pulak kot... atau macai haprak macam 12:10 tu hanya syok buat dakwaan sendiri. Pergi cari rafizi pondan tu ha, kasi semua dokumen dakwaan 'wang haram' Najib kepada Rafizi. Baru la jadi hero, bukan jadi kaki fitnah tak tentu hala macam mangkuk 12:10 tu..

Anonymous said...

Tengoklah si si ekoq-ekoq BANGKAI BABI PORNO penjilat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1, yg. DIAM aja psl. kit-SIAL, DAPBANGKAI/PKRHOMO dan 'NGO-NGO/media-media'-KEPARAT depa yg. diTAJA PENGGANAS-PENGGANAS PAPSingaPORK, Soros/NED/CIA dll (oleh kerana NED/CIA-US/Barat dikuasai ZIONIS-FREEMASON, maka MOSSAD-ISrael akan terlibat juga)! Maka, SPRM/KDN/AG, tolong SIASAT, juga bawah Akta TERORISMA, kerana dana ini juga nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu dan K’jaan NEGARA ISLAM kita ini!!

Lihat artikel amat BERNAS ini dr. blog The Unspinners:

Lihat di - http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html:

Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?

Posted by The Unspinners at 8/02/2015

Satu cadangan Dato Najib yang baik.

DAP beranikah dedahkan jumlah yang Pap Spore beri.

Pernah kami dedahkan Kit Siang "cuti" duit sumbangan Pap masuk akaun sendiri sejumlaj RM150 juta yang disimpan dalam akaun bank di luar negara.

Kini DAP membina dana perang untuk pilihanraya dari kegiatan judi haram. Maka inilah sebab Dato Zahid mahu dibenteras kegiatan haram DAP yang merosakkan masyarakat serta alif ba ta.

PKR pula memang diketahui ramai duìt dari Soros dan US Covert Op.

……BERSIH Chairperson Maria Chin Abdullah, denied yesterday (pic) that they are being funded by NED - only by the NDI and the OSI.

The NED, the overt arm of the CIA, is widely suspected of "regime change" activities and protecting USA interests overseas - hence the virulent denial by BERSIH that it is NED funded.

Who wants to be accused of receiving funds from a group known to subvert democracy and cause (many times, violent) regime change, right?

Ukraine, China and all the Arab Spring countries can tell you all about the NED,

Unfortunately, what BERSIH did not tell you is that the funds from NDI comes from NED! NED itself says (http://www.ned.org/about/faqs/) it has a "special relationship with four core U.S. grantees that represent the building blocks of a democratic society" - one of it is the "NATIONAL DEMOCRATIC INSTITUTE FOR INTERNATIONAL AFFAIRS (NDI)" "

"Each of these four grantees receives an equal portion of NED’s grant budget – and each program is carefully developed with NED program staff and approved by NED’s board of directors, just like any other grantee.".

This means that 25% of NED's annual grant budget given by the USA govt is given to the NDI, which then funds BERSIH.

As for the OSI (Open Society Institute) mentioned by BERSIH, it is now known as the Open Society Foundation (OSF). https://en.wikipedia.org/wiki/Open_Society_Foundations It was founded by George Soros in 1993 and was reported to have spent USD11 billion (RM41b) so far on the same goals as NED.

(George Soros' foundations also owns 29% of MalaysiaKini)

In fact, both organizations are closely linked and normally works together. There is much information and proof about their close collaboration……

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

spin..... spin..... spin......
saya pusing lagi..... saya pusing lagi.....

alamak.....

admin dah fening....

Fun said...

Dah terang dan nyata yg Najib dan 1MDB ni difitnah. Diharap tindakan saman akan diambil dengan segera.

Blog Archive