Monday, August 03, 2015

Draf Pertuduhan Palsu Pada DS Najib- Mengundang Persepsi

Sebaik sahaja Sarawak reports melaporkan Draf Pertuduhan di atas pada 30 Julai, selang beberapa jam kemudian Peguam Negara yang baru, menafikan bahawa draf tersebut disediakan oleh pihaknya, malah menjelaskan bentuk draf tersebut bukan seperti lajimnya yang disediakan oleh pejabat peguam negara.

2. Ekoran laporan tersebut, tiga individu yang ada hubungan dengan siasatan SRC International dan 1MDB telah ditahan untuk siasatan. 

3. Pagi tadi seorang pegawai SPRM telah membuat laporan polis di IPD Putrajaya, mendakwa bahawa kebocoran siasatan SRC International anak syarikat Kementerian Kewangan bukan berpunca daripada SPRM. Malah pegawai yang membuat laporan tersebut menyatakan, bahawa agensi tersebut tidak samasekali terlibat dalam sebarang konsipriasi menajtuhkan kepimpinan negara.

4. Oleh kerana SPRM telah membuat laporan polis menafikan sebarang kebocoran berpunca daripada agensi tersebut, hanya Pihak Peguam Negara, Bank Negara dan pihak polis sendiri ada kebarangkalian membocorkan maklumat berkaitan siasatan SRC International.

5. Kini timbul persepsi, apa kah benar atau tidak kewujudan draf tersebut? atau sekali lagi Sarawak Reports membuat fitnah?

6. Jika Sarawak Reports membuat fitnah, mengapa ada individu yang terlibat dengan siasatan ditahan untuk siasatan? satu tindakan yang mengundang persepsi, dan perlu jawapan jitu daripada pihak-pihak berkenaan, sebelum ianya merebak seperti mana berlaku pada 1MDB yang dibairkan berlarutan tanpa jawapan.

4 comments:

Anonymous said...

Setuju 100%!!

#pecatjibby

Anonymous said...

daripada pemahaman korang semua adakah ini fitnah?

Anonymous said...

Ianya memang konspirasi utk menjatuhkan Najib,kerana darf telah di buat oleh seseorang sedangkan siasatan pun belum lagi selesai.Boleh juga di kaitkan dengan Pak Mantan yg selalu mewarwarkan Najib adalah bersalah sebelum beliau boleh membuktikan dia tidak bersalah.Kalau aku jadi polis,aku akan siasat Pak Mantan dan orang di sekelilingnya berdasarkan percakapan tersebut.

Anonymous said...

TANGKAPkit-SIAL/gong eng DAPBANGKAI BABI!

Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!!

Tak habis-habis puak TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, yg. asyik BEBAS utk. TERUS MENGHURU-HARAkan dan MENJATUHkan NEGARA Islam kita ini serta MENUMBANGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kita secara TERORISMA melalui SENJATA psikologi menggunakan strategi penyebaran FITNAH/PENIPUAN, yg. adalah MO biasa si puak ZIONIS/FREEMASON!

Rejim Barat pun akan MENUTUP dan MENAHAN tanpa bicara, mana-mana puak/NGO/media yg. disyaki atau dituduh TERORIS yg. menyebarkan maklumat PALSU terutamanya utk. MENIPU rakyat dgn. tujuan mencetuskan HURU-HARA dlm. NEGARA dan MENGGULINGkan PM dan K'jaan secara TIDAK demokratik!

Maka, patutnya mana-mana si MPKEPARAT/penganjur demo-demo HARAM/media-media-PENGGANAS/NGO-NGO PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI si EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 ni semua diTANGKAP di bawah Akta TERORISMA!

Tengok apa yg. dicetuskan puak PENGGANAS FacebkZIONIS-KEPARAT melalui "Arab Spring" - di mana rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/NATO-Barat tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA , untuk puak KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason!

Itulah Dunia Islam terlalu berLEMBUT sangat!

Nek Tempoyak.

Blog Archive