Thursday, August 06, 2015

Dana Politik Akan Mengalir ke Malaysia

1. Selepas ini, jangan persoalkan lagi dana politik yang mengalir ke dalam negara untuk parti-parti politik.

2. Preseden sudah bermula, kerana RM2.6bilion (RM2.67bilion) dana asing yang dimasukkan ke akaun Perdana Menteri tahun 2013, merupakan sumbangan sah, dan tidak boleh dipertikaikan.

3. SPRM sudah mengesahkan bahawa wang RM2.6bilion tersebut merupakan sumbangan seseorang daripada Timur Tengah. Penjelasan dan maklumat berkaitan sumbangan tersebut telah diketahui SPRM, kerana si penyumbang sudahpun memberi penjelasan, hanya dipihak Perdana Menteri sahaja ingin diketahui tentang bagaimana sumbangan tersebut digunakan.

4. Sebenarnya dana politik tersebut tiada tujuan untuk diketahui umum, namun kerana pembocor maklumat sebahagian daripada pasukan penyiasat 1MDB, maka terbongkarlah maklumat berkaitan dengan dana politik tersebut. Penemuan wang RM2.6bilion memang berlaku secara kebetulan, kerana ianya bukan sasaran.

5. Umum mengetahui berkiatan wang RM2.6bilion tersebut apabila The Wall Street Journal melaporkannya. Pada awalnya, ramai yang mempertikai laporan tersebut, termasuk Perdana Menteri sendiri, malah peguam beliau telah menghantar surat kepada Dow Jones pemilik WSJ untuk meminta pengesahan berkaitan dengan laporan tersebut.

6. Selama sebulan, isu wang tersebut menjadi bualan bukan sahaja oleh rakyat negara ini, malah masyarakat antarabangsa. 

7. Pada 3 Ogos, secara tiba-tiba SPRM telah mengesahkan bahawa wang RN2.6bilion bukan wang 1MDB sebaliknya wang itu berpunca daripada Timur Tengah, sumbangan seorang budiman.

8. Pengesahan kedudukan wang tersebut malangnya telah memakan tiga korban, iaitu pemecatan Tan Sri Gani Patail sebagai Peguam Negara, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Dato Shafie Afdal daripada kabinet. Juga, proses mengesahkan wang tersebut telah menyebabkan ramai yang telah ditangkap SPRM, dan kemudiannya pihak SPRM yang bertindak tersebut ditangkap dan disiasat pula oleh pihak Polis.

9. Kedudukan wang RM2.6bilion sekurang-kurangnya sudah dinyatakan bukan wang rakyat Malaysia.

10. Isu moral berakitan wang RM2.6bilion tersebut, ketepikan dulu, kerana kalau ianya dikaitkan dengan moral, maka berat untuk ditulis.

11. Tergantung kepada rakyat negara ini, apa pandangan mereka terhadap Perdana Menteri, kalau baik, maka baik lah, kalau serong maka serong lah. Sebenarnya, kuasa dan kedudukan dalam politik ditentukan oleh rakyat. Kalau rakyat masih mempertahankan DS Najib pada PRU-14, itu namanya, UBN perlu berterima kasih.

2 comments:

Anonymous said...

Baik SPRM buka juga balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk SingaPORK dan si PENJILAT si PENGKHIANAT Kedah tu (yg. bukan main lagi begitu galak dok raikan majlis harijadi si PENGKHIANAT ni dgn. BETINA-BETINA omputih berkostum termasuk yg. berbaju-ala-puak-SYAITAN)!

Sudah tiba masanya, para KETURUNAN penduduk kpg. Islam/Melayu kita termasuk di TIOMAN ini berhak dpt. KEADILAN dan PAMPASAN yg. sewajarnya!

Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini psl. si DALANG DUA MUKA PENGKHIANAT-no-1 di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/08/warkah-buat-tun-mahathir-benarkah.html:

Warkah Buat Tun Mahathir: Benarkah Vincent Tan Derma RM 400 juta Kepada @dapmalaysia?

Amin Yatim, Wednesday, August 5, 2015

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Yg. aku heran juga tu, si awaniBANGANG tu yg. asyik dok memuja si NGO Jerman-HIPOKRIT Transparency IntKEPARAT tu yg. berpusat di Malaysia ni, di mana pres.nya nak dana parti-parti didedahkan; tapi yg. GANJILnya, NGO-NGO terutamanya yg. ditaja Barat/Zionis mcm. TIKeparat ni, tak pula dia bising?!

Sedangkan lihatlah NGO Jerman yg. asyik nak masuk hal-ehwal kat Malaysia ni, awat tak KUTUK rejim Jerman dia yg. asyik MENJILAT rejim PENGGANAS, ISrael - lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014!

Dan yg. lebih KELAKAQnya, tengok sajalah RASUAH berleluasa kat Jerman - lihat di http://wolfstreet.com/2013/12/30/leaked-confession-cesspool-of-greek-german-corruption-2/, LEAKED Confession: Cesspool Of Greek-German Corruption, by Wolf Richter, December 30, 2013!

Bahkan kat Jerman yg. kononnya negara industri-no-1 kat dunia, lagi lawak! Banyak flat-flat yg. dibina oleh syarikat-sy. gergasi yang MEMONOPOLI industri pembinaan/perumahan (selalunya dari keturunan Jerman terkaya yg. berzaman) untuk si miskin terutamanya puak IMIGRAN - dinding nipis dari 'cardboard'! Itulah jenis dunia KAPITALIS Barat/ZIONIS-FREEMASON-PENIPU/PEROMPAK/PERASUAH-amat TAMAK!

Dan baik TANGKAP Pres. NGO-JERMAN BANGKAI BABI Transparency IntKEPARAT (Jerman adalah PUSAT ZIONIS/FREEMASON-no I di Eropah), di bawah Akta HASUTAN dan TERORISMA! Lihat satu HASUTAN TERORISMAnya di -
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/malaysia-close-to-becoming-failed-state-after-pms-revamp-ti-m-claims, Malaysia close to becoming ‘failed state’ after PM’s revamp, TI-M claims!

Dan satu lagi HASUTAN TERORISMA dari NGO-JERMAN Transparency IntKEPARAT ni adalah dgn, MEMUJA puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, kononnya 'hero' sbg. 'WHISTLEBLOWER'! Sedangkan di Barat, contohnya 'Whistleblower' Edward Snowden, yg. mendedahkan ISIS adalah ciptaan Mossad/CIA, BUKAN bertujuan nak MENIPU rakyat utk. kepentingan dia sendiri tetapi mendedahkan KEBENARAN tentang PENIPUAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/US-Barat yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya - – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA puak KANIBAL ("Cannibal") Barat/ZIONIS-FREEMASON!!

Adakah NGO-NGO kita akan dibenaqkan berpusat di Barat dan buat KACAU kat Barat sampai nak MENJATUHkan PM dan Kerajaan Barat?!! MUSTAHIL - dasar si Barat/Zionis-HIPOKRIT! Dan SPRM patut SIASAT akaun bank Pres. NGO-JERMAN BANGKAI BABI Transparency IntKEPARAT termasuk di luaq negara – berapa agaknya si PENGGANAS BANGKAI BABI ni dibayaq NGO Barat/Zionis PENGGANAS ni?! Tahu nak PAKSA akaun-akaun bank pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu kami disiasat!

Nek Tempoyak.

Blog Archive