Latest News

Tun M Sambut Harijadi Dalam Suasana Gembira

1. Terbayang sangat kegembiraan diwajah Mantan Perdana Menteri apabila teman-teman beliau menyediakan pesta ala-Hollywood di Berjaya Time Square, malam tadi.

2. Tampil dengan gaya segak berpakaian sut hitam dengan boe-tie warna sedondon, tidak terbayangkan seorang individu yang merayakan usia 90 Tahun, dalam keadaan sihat dan mengancam.

3. Tun Dr Mahathir menjadi sorotan semua pihak baik dalam negara mahupun luar negara, kerana sejak awal tahun ini, bertali arus mendesak agar supaya Perdana Menteri ke-6 DS Najib Razak meletakkan jawatan.

4. Dengan berbagai komen politik dan mempergunakan kemelut 1MDB, menyebabkan Malaysia menjadi sorotan dunia, bukan kerana perkhabaran baik, akan tetapi negatif, sehingga menimbulkan persepsi negatif kepada imej negara.

5. Imej negatif yang tercipta akibat komen-komen Tun Mahathir, maka impak pertama terlihat pada punurunan mata wang negara. Ringgit jatuh keparas nilai terendah dalam jangka masa 16 tahun berbanding dollar amerika.

6. Oleh kerana penurunan mata wang ringgit, devisa negara juga menurun. Pada 15 Julai devisa negara hanya berjumlah RM383bilion (USD100.5bilion). Devisa dibawah USD100bilion, adalah keadaan krtitikal kepada kewangan negara.

7. Tun M menyambut harijadi dalam susana gembira, berbanding dengan DS Najib dalam keadaan tidak menentu, kerana berbagai cabaran sedang dihadapi Perdana Menteri ke-6 itu.

8. Perdana Menteri menyambut harijadi ke-62 dismbut secara sederhana pada tahun ini, berbanding tahun-tahun yang lalu. Melalui keadaan tersebut, tercermin, bahawa tekanan berat memang sangat dirasai beliau.

30 Responses to "Tun M Sambut Harijadi Dalam Suasana Gembira"

Anonymous said...

ALLAHHUAKBAR...SABARLAH DATO NAJIB.....SEMOGA SINAR KEMBALI CERAH UNTUK MU....SEMOGA DILINDUNGI ALLAH....DAN BERJAYA DLM UJIAN INI....SEMOGA JUGA PENGKHIANAT-PENGKHIANAT "TERPASUNG' OLIH ALLAH YANG MAHA BERKUASA.

Anonymous said...

Apahal pula nak menyalahkan Tun Dr. Mahathir bila nilai ringgit jatuh? Kau pun dah jadi macam Ahmad Maslan CGPA 3.85, bila ringgit jatuh tuduh Tun Dr. Mahathir punya angkara, tapi sebenarnya yang punya angkara adalah Najib dan kuncu-kuncunya.

Sila suruh Najib minta Unit PEMANDU buat kajian, setiap tahun, berapa bilion wang negara di bawa keluar oleh pendatang asing di negara ini. Sebabnya Najib bawa banyak sangat pendatang asing ke negara ini, sekarang ini pun dah mencecah 7.5 juta, kemudian nak bawa lagi 1.5 juta dari bangladesh, maka mereka ini hantar keluar wang negara ini ke negara mereka, kesannya apungan ringgit di pasaran antarabangsa menjadi terlalu banyak hingga menyebabkan nilai ringgit jatuh, tak ada kena mengena langsung dengan Tun Dr. Mahathir pun.

Malahan lagi satu, kelembapan ekonomi negara adalah kerana isu 1MDB, di mana pelabur tak percayakan kempimpinan Malaysia, di mana wang boleh disonglap berbilion masuk akaun pemimpin, lepas tu pemimpin buat jenayah pula tak ditangkap, tetapi orang yang mendedahkan jenayah pemimpin itu pula yang ditangkap dan dikenakan berbagai sekatan. Sebab itulah pelabur takut melabur di Malaysia, sebab Malaysia dah jadi negara diktator yang diketuai oleh Rejim Najib.

Sedarlah.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Ekonomi negara juga jatuh disebabkan 'pelaburan' sebanyak RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Aabar Deposit, Brazen Sky, dan GIL Funds, sedangkan tak tahulah apakah pelaburannya, dan di manakah pelaburannya, hanya atas kertas, wang dah lesap.

Kalau kata saya tipu, sila nyatakan apakah dan di manakah pelaburan yang dibuat dengan RM 15.4 bilion itu, sila beri jawapannya, kalau sekadar nak mengata dan mengeji saya disebabkan nak membela penyamun seperti Najib, lebih baik tak payah komen, buat menyemak sahajalah.

Selamat menjawab.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Hingga sekarang ini sudah 4 orang ditahan reman oleh pasukan petugas khas mengenai isu 1MDB, tetapi suspek utama masih lagi bebas riang dan dipertahankan oleh para menteri dan pecacainya termasuk seorang pecacai yang bertaraf Ketua Polis Negara iaitu Khalid Abu Bakar.

Wang RM 2.63 bilion dalam akaun Najib, wang RM 2 juta dalam akaun Rosmah, yang peliknya Rosmah dan Najib tak ditangkap atau disoal siasat, malahan dibiarkan bebas, tetapi orang lain pula yang ditangkap dan dikenakan berbagai sekatan.

Apa lagi yang juak-juak Najib boleh nak tipu lagi, kebenaran dah terbukti, penjenayah lepas bebas, orang yang membongkar kejadian jenayah pula dikenakan berbagai tindakan, inilah Malaysia di zaman Najib Al Penyamunsyah bersama Rosmah Al Songlapsyah.

Memang lawak betullah apa yang terjadi kini.

Ikhlas dari

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

buat tuduhan senang...mana bkti?
gigih betul memfitnah..:)

Anonymous said...

Atuk Cincaluk memang dah lalok, ko ingat kalau Negara ini Najib yang punya, boleh buat sesuka hati maka ramailah musuh politik beliau dah berkubur tanpa nesan. Tak baik buat tuduhan melulu, biar aje mereka yang diamanahkan buat siasatan yang rapi. Kita sendiri boleh lihat, walau Najib dan menteri kanan beliau kata 1MDB takde masalah namun hakikatnya makin ramai sedang ditahan dan diburu termasuk pengkhianat Negara dari kem pembangkang tahap longkang. Hari2 buat fitnah jahat dan bukannya guna elaun wakil rakyat untuk bekerja untuk kemajuan Negara dan kesejahteraan rakyat. KIta kena hati2 Negara ini lingkup, kita juga akan merana di Tanah air sendiri, yang bukan Melayu tu semua bukan boleh harap sangat. Bukan mereka pun yang berkorban siang malam untuk memerdekakan Tanah air bertuah ini. Hidup Malaysia, Teguh Bangsa Melayu, Berjayalah Umat Islam selamanya.

Anonymous said...

Apahal pula ni cacai Najib, sila buktikan di manakah dan apakah pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds, apakah pelaburannya, di manakah pelaburannya.

Saya tak fitnah apa-apa pun, saya hanya tanya, 1MDB yang kata mereka laburkan RM 15.4 bilion di dalam Aabar Deposit, Brazen Sky, dan GIL Funds, saya hanya tanya apakah pelaburan dan di manakah pelaburan di dibuat, apahal tuduh saya fitnah pula, saya hanya tanya, apakah cacai Najib tak faham antara tanya dengan fitnah?

Najib dan menteri kanannya memanglah kata 1MDB tak ada masalah, tetapi mereka sendiri tak boleh jelaskan apakah dan di manakah pelaburan dengan jumlah sebanyak RM 15.4 bilion itu, jadi di manakah yang tak ada masalahnya itu? Macamlah rakyat Malaysia ni tak tau nak berfikir, sampai macam tu sekali Najib dan menteri kanannya nak tipu, cacai Najib tak apalah, memang percayakan semuanya, kerana dilempar ke muka mereka dua tiga ringgit, maka berkerumunlah mereka menjadi pecacai Najib, biasalah mentaliti orang CASH IS KING katakan.

Sila jawab soalanlah, bukannya merapu tak tentu hala.

Atuk Cincaluk.

Sila jawab soalan, bukannya merapu tak tentu hala.

Anonymous said...

gigih betul memfitnah...dah tak kisah dosa pahala..dah tak kisah mati yg datang tanpa kita tahu....adat bertanya..katanya....betulkah????

Anonymous said...

Anon 25 July 2015 at 13:46, apakah kamu tak faham perbezaan fitnah dengan tanya? Saya tanya di manakah dan apakah pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds itu, itu tanya, bukannya fitnah, kamu ni pernah bersekolah tak?

Sila jelaskan mengenai isu pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion itu, bukannya merapu tak tentu hala pula.

Jangan tak putar lagilah, sampai begitu terdesak, kita bertanya pun dia tuduh kita fitnah pula.

Atuk Cincaluk.

jgn jadi bodoh!!! said...

HIDUP TUN M!!

jgn jadi bodoh!!! said...

HIDUP TUN M!!

Anonymous said...

Perangai budak suka ambil perhatian org. Mcm mcm dia buat supaya org tengok dia. Org yg terlalu tua perangai berubah jadi mcm perangaj budak. Jadi kesimpulanya, TDM buat semua ni hanya nak dptkan dari org ramai shj.

Anonymous said...

Anon 25 July 2015 at 15:27, tak payah nak buat komen yang bertaraf sampahlah, buang masa sahaja.

Sila jelaskan mengenai pelaburan oleh 1MDB melibatkan RM 15.4 bilion di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds.

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Kemudian mengenai isu RM 2.63 bilion dan RM 2 juta dalam akaun Najib dan Rosmah, itu melibatkan Rosmah dan Najib, maka patutnya mereka tahu apa yang berlaku, pernah ke Najib ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan apakah benar RM 2.63 bilion di masukkan ke dalam akaun tersebut? Takkan Najib tak tahu dengan akaunnya sendiri kot?

Kemudian Rosmah pula, melalui peguamnya mengaku nombor akaun itu adalah akaunnya, tetapi dia sendiri tak berani nak jelaskan mengenai RM 2 juta yang yang di masukkan dalam akaunnya, pasal apa takut nak jelaskan?

Kepada macai Najib, bila nak berhujah tu biar dengan fakta, biar ada analisa, bukannya komen macam sampah sarap.

Isu melibatkan perkara-perkara di atas tidak pernah di jawab samada oleh pengurusan 1MDB, Najib dan Rosmah, malahan tukang jawab seperti Menteri Datuk Seri Husni pun hanya tau kata tak ada kaitan dengan 1MDB, tapi tak dapat berikan jawapan mengenai perkara pelaburan dalam 1MDB itu, Najib pula sampai kini tak berani saman Sarawak Report, Wall Street Journal mahu pun The Edge, hanya mengarahkan balacinya si Khalid Abu Bakar untuk buat itu dan ini bagi menyekat lebih banyak maklumat penyelewengan Najib terbongkar.

Sila jawab isu bukannya merapu tak tentu hala.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Anon 25 July 2015 at 15:27, The Edge akan membawa isu penggantungan permit media mereka ke mahkamah.

Tahniah The Edge, itulah berani kerana benar, bila berada di pihak benar, akan ambil tindakan terhadap pihak pemfitnah dan pengainaya, bukannya melalak ke sana sini kononnya darah pahlawan, kononnya keturunan panglima bugis bagai, tapi pengecut nak ambil tindakan undang-undang kepada pihak yang dikatakan 'memfitnah' panglima bugis berdarah pahlawan itu.

Dengan membawa isu ini ke mahkamah, maka The Edge akan mengheret Najib dan Rosmah untuk beri keterangan di mahkamah, malahan Najib bolehlah panggil tukang jawab bertaraf sampah yang menjadi balacinya seperti Sharir Samad, Zamil KITA, Tunku Aziz, Abdul Rahman Dahalan, Ahmad Maslan, Zaharain Hashim dan lain-lainnya untuk memberi keterangan untuk 'membela' Najib, malahan bawa sekali 154 ketua UMNO bahagian, pimpinan wanita UMNO, pimpinan Pemuda UMNO, pimpinan Puteri UMNO yang sebelum ini telah mendengar 'penerangan panjang lebar dan sangat jelas' dari Najib mengenai isu 1MDB itu untuk turut 'bantu' Najib menjawab apa yang akan dibangkit di dalam mahkamah kelak.

Harapnya Najib janganlah pula nanti jadi macam Anwar, tiba-tiba sakit perut, atau pun yang lagi dahsyat Ali Tinju menggelupur di depan mahkamah dan digunakan pula oleh Ketua Polis Negara yang penipu iaitu Khalid Abu Bakar untuk dijadikan alasan 'faktor keselamatan' untuk membolehkan Najib menangguhkan perbicaraan itu pula kelak.

Selamat menjawab di mahkamah.


Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Pihak kerajaan Switzerland pun turut memberikan bantuan yang perlu serta peguam untuk kes melibatkan warganya itu.

Malahan berkaitan permintaan oleh Si Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara penipu itu untuk menyoal siasat Justo, pihak polis sendiri memaklumkan bahawa apa yang dibuat oleh Justo itu tak ada kena mengena dengan Malaysia, jadi apa kejadahnya Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara penipu itu beria-ia sangat sampai sanggup ke Thailand untuk menyoal siasat Justo, dah polis Thailand sahkan bahawa isu kes Justo itu tak ada kena mengena dengan Malaysia pun.

Tahulah bahawa jawatan Si Khalid tu jawatan kontrak sahaja, membodek sakanlah dia supaya kontrak jawatannya disambung hasil bodekan dan menjadi balaci Najib dalam kes 1MDB ini.

Walau apa pun, dengan pendengaran kes Justo di mahkamah, kemudian pihak The Edge yang akan mengheret Najib dan Rosmah untuk disapina memberi keterangan di mahkamah mengenai isu 1MDB ini, akan menyebabkan Najib dan Rosmah akan terketar-ketar, malahan akan memaki hamun serta menempeleng para pecacainya kerana gagal untuk menipu rakyat Malaysia mengenai isu 1MDB ini.

Para pecacai Najib akan berhempas pulas membohong, membuat komen palsu malahan komen yang merendahkan maruah mereka, kerana telalu bodoh semata-mata untuk memenuhi KPI yang ditentukan oleh Najib dan Rosmah.

Selepas ini, akan terbongkarlah rahsia penyelewengan yang sangat dahsyat yang dilakukan oleh seorang pemimpin yang sepatutnya melindungi kedaulatan negara, tetapi mengkhianati negara pula.

Kebenaran akan terbongkar, sama-samalah kita nantikannya.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

kuat memfitnah...tak takut dosa ke?

Anonymous said...

OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Rupanya ini PEMIMPIN PENGKHIANAT-DALANG-DUA MUKA - bukan main lagi di majlis ini dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN! Bukan main lagi dia BERSORAK sedangkan MAJORITI Bumiputera Islam/Melayu sedang MENDERITA dgn. KEDAJALAN puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

Bayangkanlah keturunan dia jadi PM - HANCOQ NEGARA ISLAM MERDEKA dan BERDAULAT kita ni! Cukuplah dgn. anak BETINA 'FEMINIS' dia yg. makin KURANG AJAQ!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Nek Tempoyak, kalau sekadar komen mencarut maki hamun tanpa arah tujuan, tak ada gunanya, ini bukannya soal nak paksa Najib letak jawatan sesuka hati, tetapi kerana isu ini sangatlah berat, melibatkan berpuluh bilion wang negara yang tak diketahui ke mana lesapnya, malahan dalam isu pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds, tidak diketahui pelaburan dalam bidang apa, di manakah pelaburan itu dibuat, tak diketahui langsung, malahan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen semasa pihak Audit Negara datang membuat siasatan di pejabat 1MDB sebelum ini, tetapi yang peliknya boleh pula Menteri Kewangan Kedua iaitu Datuk Seri Husni dengan 'bangga'nya menyatakan Audit Negara menyatakan 'tiada salah laku' dalam 1MDB sedangkan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen siasatan, apahal pula Menteri Kewangan Kedua boleh kata tak ada salah laku dalam 1MDB? Malahan siap buat kenyataan media bagai, apa cerita ni?

Nek Tempoyak, dari pada kau melalak tak tentu hala macam orang mabuk todi, lebih baik kau jawab mengenai isu ini: -

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Kemudian mengenai isu RM 2.63 bilion dan RM 2 juta dalam akaun Najib dan Rosmah, itu melibatkan Rosmah dan Najib, maka patutnya mereka tahu apa yang berlaku, pernah ke Najib ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan apakah benar RM 2.63 bilion di masukkan ke dalam akaun tersebut? Takkan Najib tak tahu dengan akaunnya sendiri kot?

Kemudian Rosmah pula, melalui peguamnya mengaku nombor akaun itu adalah akaunnya, tetapi dia sendiri tak berani nak jelaskan mengenai RM 2 juta yang yang di masukkan dalam akaunnya, pasal apa takut nak jelaskan?

Kepada macai Najib, bila nak berhujah tu biar dengan fakta, biar ada analisa, bukannya komen macam sampah sarap.

Isu melibatkan perkara-perkara di atas tidak pernah di jawab samada oleh pengurusan 1MDB, Najib dan Rosmah, malahan tukang jawab seperti Menteri Datuk Seri Husni pun hanya tau kata tak ada kaitan dengan 1MDB, tapi tak dapat berikan jawapan mengenai perkara pelaburan dalam 1MDB itu, Najib pula sampai kini tak berani saman Sarawak Report, Wall Street Journal mahu pun The Edge, hanya mengarahkan balacinya si Khalid Abu Bakar untuk buat itu dan ini bagi menyekat lebih banyak maklumat penyelewengan Najib terbongkar.

Lagi satu Rosmah memeluk Chong Wei dalam satu kejohanan badminton tu mulia sangatkah? Di manakah maruah Najib bila dengan selambanya Rosmah memeluk lelaki lain di hadapan khalayak ramai, kemudian ditayangkan di dalam televisyen, di media cetak seluruh negara?

Sila jawab isu bukannya mencarut dan menyumpah seranah tak tentu hala.

Lagi satu Nek Tempoyak, jangan ingat aku nak tutup mulut kau pula, tapi patutnya kau janganlah menyumpak seranah dan mencarut seperti kerasuk oleh polong pula, patutnya kau jawab isu yang diutarakan itu.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Anon 25 July 2015 at 16:25, sila nyatakan di manakah saya melakukan fitnah, saya hanya tanya, kau tak reti beza antara fitnah dengan tanyakah? Pernah bersekolah ke tidak kau ni?

Kalau sekadar komen macam sampah begini tak payah komenlah, tapi aku faham, kerana nak memenuhi KPI yang ditetapkan oleh Najib, maka kau pun komenlah dengan komen bodoh sebegitu rupa, sebab dah tak ada arah tujuan lagi nak menangkis hujah Atuk, maka kau pun melalaklah tak tentu hala.

Macam mentor kau jugalah si Nek Tempoyak tu, hanya tau menyumpah seranah dan mencarut sahajalah kerjanya, tapi isi tak ada, biasalah, sebab dah tak tau nak berhujah, maka dia mencarut sahajalah, kerana nak memenuhi KPI yang dah ditetapkan oleh Najib.

Biasalah, Atuk faham mentaliti dan jenis manusia yang bermentalitikan CASH IS KING macam kau dan Nek Tempoyak tu, korang ni kerana dua tiga ringgit dicampak ke muka oleh Najib, maka korang berkerumun menjadi pecacai Najib dan Rosmah, dasar maruah boleh dijual di tepi jalan.

Walau apa pun patutnya jawablah apa yang ditanyakan oleh Atuk dalam komen Atuk sebelum ini ye.

Selamat menjawab.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Atuk dah makan ubat.....? Rilex tuk. Sabau. Atuk suka komen panjang2 n ulang2 . Boring nak baca. Rilex tuk

Anonymous said...

Anon 25 July 2015 at 17:58, kau tu manusia yang bermentalitikan CASH IS KING, mana kau suka baca, kau hanya akan suka kalau wang dua tiga ringgit dicampakkan ke muka kau, tak kiralah siapa yang campakkan wang ke muka kau dua tiga ringgit pun maka kau akan akan menyokongnya, kalau Najib campak wang dua tiga ringgit ke muka kau, kau sokong Najib, kalau Mat Sabu campakkan dua tiga ringgit ke muka kau pun, maka kau sokong Mat Sabu, kalau Lim Kit Siang campak ke muka kau dua tiga ringgit pun, kau akan sokong Lim Kit Siang, kalau Netanyahu PM Israel campakkan dua tiga ringgit ke muka kau, maka kau akan sokong Yahudi Zionist, dasar manusia CASH IS KING macam kau ni mana tau fikir, mana tau nak berfikir, sebab itulah kau tak suka baca komen Atuk, sebab komen Atuk panjang dan perlukan pemikiran yang kental untuk menganalisisnya.

Kalau sekadar komen macam kau ni wahai Anon 25 July 2015 at 17:58, hanyalah setaraf sampah sahajalah, low class, low mentality.

Jangan nak merapu tak tentu hala, sila jawab mengenai isu RM 2.63 bilion, akaun di AmBank, RM 2 juta dalam akaun Rosmah, serta pelaburan RM 15.4 bilion oleh 1MDB dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, dan GIL Funds, apakah pelaburannya, di manakah pelaburan itu dibuat? Malahan sila jelaskan mengenai isu penyelewengan jualan tanah di TRX dan Kem Sungai Besi, serta penyelewengan pembelian tanah di Ayer Hitam Pulau Pinang, malahan sila jelaskan juga mengenai pembelian stesen janakuasa elektrik yang dah buruk, yang dah nak luput lesen dengan harga yang begitu tinggi sedangkan kalau tunggu dalam tampoh tiga tahun lagi maka 1MDB boleh beli semua stesen janakuasa berkenaan dalam beberapa ratus ringgit sebuah sahaja, yang pergi beli sampai harga RM 18 bilion tu jadah apa?

Jawab soalan, bukannya merapu tak tentu pasal.

Selamat menjawab.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Soalan berulang2 sbb takder yg boleh jwb..so taha jer lar atuk yeaaa...heheh

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Nek 18.58,

Kalau tak ada idea jangan buat menyemak komen yang sama, kami tau la lu ada kontrak dengan najib tu, berilah balasan hujah yang rakyat boleh faham sekaligus tutup mulut rakyat dan tak akan bertanya lagi.

Tak kan nak jadi standard chai ahjibgor punya jawapan;

1.dah jawab dah...(separuh masak)
2.fitnah
3.dosa
4.lain soal lain jawab
5.alih tiang gol

Semua diatas tu standard jawapan chai yang di upah oleh ahjibgor almaklum dibayar.....tak ada keikhlasan, kebenaran dan kejujuran.

Anonymous said...

Ha ha ha....Negarawan yg kini menjadi penyebar fitanh, yg 1 dunia dah tahu. Rm42 billion duit pinjaman lesap ......... padahal dah dibelikan aset rm51 bilion....oh rupa2 nya maklumat Justo yg dah diubah suai dan dipalsukan........hmmmmm jijiknya permainan ini.....

Anonymous said...

Anon 26 July 2015 at 13:59, kau tu yang jadi tukang fitnah, sebenarnya Tun Dr. Mahathir tak pernah kata pun RM 42 bilion itu lesap, apa yang dinyatakan oleh Tun Dr. Mahathir adalah daripada RM 42 bilion hutang oleh 1MDB itu, sekurang-kurangnya RM 14 bilion telah lesap. Oleh itu jangan nak menuduh Tun Dr. Mahathir buat fitnah, sedangkan kau tu yang fitnah Tun Dr. Mahathir.

Aset RM 51 bilion itu, dari jumlah itu, sebanyak RM 15.4 bilion dikatakan oleh 1MDB bahawa dilaburkan di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds. Tidak diketahui pelaburan dalam bidang apa, di manakah pelaburan itu dibuat, tak diketahui langsung, malahan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen semasa pihak Audit Negara datang membuat siasatan di pejabat 1MDB sebelum ini, tetapi yang peliknya boleh pula Menteri Kewangan Kedua iaitu Datuk Seri Husni dengan 'bangga'nya menyatakan Audit Negara menyatakan 'tiada salah laku' dalam 1MDB sedangkan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen siasatan, apahal pula Menteri Kewangan Kedua boleh kata tak ada salah laku dalam 1MDB? Malahan siap buat kenyataan media bagai, apa cerita ni?

Nek Tempoyak, dari pada kau melalak tak tentu hala macam orang mabuk todi, lebih baik kau jawab mengenai isu ini: -

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Dengan jumlah RM 15.4 bilion itu, berjuta-juta pembangunan boleh dibuat, beribu-ribu buah sekolah, beratus buah hospital, berpuluh ribu buah rumah kos rendah, berjuta jambatan kampung, berjuta gelanggang futsal, badminton, takraw, dan padang permainan boleh dibuat, malahan boleh bina beratus ribu buah litar lumba motosikal di kampung untuk elakkan belia terjebak lumba haram, malahan peruntukkan subsidi untuk petrol bagi mengurangkan harga di bawah RM 2.00 boleh dapat setahun, malahan subsidi gula,tepung boleh dibiaya selama 10 tahun dengan kos sebanyak itu, kau tak faham ke berapa banyak rakyat Malaysia rugi kerana penyelewengan ini? Itu baru pelaburan RM 15.4 bilion, tak termasuk lagi penyelewengan tanah di TRX dan Bandar Malaysia, kerajaan rugi berpuluh bilion ringgit, tanah yang harga melebihi RM 30 bilion dijual dengan harga RM 630 juta sahaja. Tetapi yang peliknya tanah di Air Hitam, Pulau Pinang dibeli dengan harga yang tinggi, sedangkan tanah itu tak ada kelulusan untuk pembangunan pun. Itu sahaja pun berjuta-juta pembangunan lingkup kerana penyelewengan jual beli tanah tersebut. Kemudian IPP yang dah nak luput lesen, patutnya tunggu 3 tahun lagi boleh dapat IPP itu dengan harga hampir percuma, dalam dua tiga ribu sahaja kosnya, tapi dibeli dengan harga RM 18 bilion, berjuta lagi pembangunan untuk rakyat lingkup akibat penyelewengan tersebut.

Sila jawap mengenai pelaburan bodoh oleh 1MDB itu.

Selamat menjawab.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

sekurangnya negara tak perlu lagi bayar kpd IPP kawan2 mahathir bongok tu...

Anonymous said...

Atuk cincaluk ni nak tegakkan benang basah. Bukan orang x baca sedari mula isu 1MDB ni.

Anonymous said...

Agak2nya Atuk cincaluk ni kah yang mempengaruhi TDM dalam isu 1MDB ni? Dapat dirasakan kebusukan hatinya. Adakah dia CEO 1MDB? Kalau bukan bagaimana dia seolah2 tahu perjalanan 1MDB? Atau dia hanya bena persepsi dan story sahaja? Atau dia salah seorang yg berkonspirasi? Kesimpulannya Atuk ni x boleh dipercayai.

Blog Archive