Latest News

Najib Gelisah Tetapi Tidak Tergoyah

1. Kedudukan Dato Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri, TIDAK tergoyah, MESKIPUN beliau gelisah, kerana berdepan dengan berbagai dakwaan dan desakan.

2. Tindakan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad, 90 sebagai orang yang paling depan mendesak Perdana Menteri ke-6 itu meletakkan jawatan, nampaknya tidak menampakkan hasil, kerana DS Najib teguh dengan pendirian beliau, bahawa tiada sebab beliau melepaskan jawatan hanya kerana desakan beberapa pemimpin, meskipun desakan tersebut menampakkan beliau gelisah.

3. Penggunaan kemelut 1MDB untuk memaksa PM meletakkan jawatan, nampaknya sehingga kini, tidak menjadi faktor tindakan berpaling tadah daripada para pemimpin Umno, kerana sehingga kini rata-rata pemimpin parti  masih berdiri teguh di belakang beliau, kecuali satu dua pemimpin membuat kenyataan aca-aca, seperti Menteri KKLW- Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

4.Kedudukan Najib berbeza dengan Mantan Perdana Menteri ke-5 Tun Abdullah Badawi, kerana pada masa ini, tiada pemimpin yang serius untuk merebut jawatan Perdana Menteri. 

5. Kalau diimbau kembali, perbandingan antara Abdullah Badawi yang didesak melepaskan jawatan selepas PRU-12, sebenarnya, keadaan Najib lebih berat, kerana PM ke-6 tersebut, selain berdepan dengan keputusan PRU-13 yang lebih teruk berbanding keputusan PRU-12, juga pencapaian Najib sebagai Pengerusi Umno Selangor, yang teruk pada PRU-13.

6. Abdullah semasa didesak melepaskan jawatan hanya berdepan dengan keputusan PRU-12, namun Najib bukan sahaja berdepan dengan keputusan UBN yang lebih teruk, akan tetapi berdepan dengan berbagai skandal. Skandal yang paling menonjol adalah isu 1MDB, serta dakwaan sejumlah RM2.6bilion wang telah dimasukkan ke akaun peribadi beliau.

7.Tun Dr Mahathir semasa merayakan Harijadi pada malam Jumaat, menyatakan dengan tegas, bahawa seharusnya Najib bersara sebagai Perdana Menteri, jika masih mahu UBN memerintah negara, juga agar perekonomian Malaysia pulih selain mengembalikan imej Malaysia di mata dunia.

8. Malaysia kini, menjadi sorotan utama dunia, selepas Greece. Kalau Greeca diceritakan sebagai negara muflis, namun Malaysia menjadi bualan dunia, kerana dakwaan skandal.

9. 1MDB yang dijadikan asas bagi mendesak DS Najib meletakkan jawatan, kini dalam siasatan berbagai pihak dalam negara. Faktor utama yang disiasat adalah dakwaan usahasama antara syarikat tersebut dengan PetroSaudi dimana dikatakan wang sebanyak USD1.83bilion telah dicuri oleh beberapa individu termasuk Jho Low, dan kemudiannya didakwa wang tersebut berakhir pada akaun peribadi Perdana Menteri.

32 Responses to "Najib Gelisah Tetapi Tidak Tergoyah"

Anonymous said...

Pak mus Solok, boszn dengor citer 1mdb dok merepek hari2.

Merapu aje

Anonymous said...

Sila jelaskan mengenai pelaburan oleh 1MDB melibatkan RM 15.4 bilion di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds.

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Kemudian mengenai isu RM 2.63 bilion dan RM 2 juta dalam akaun Najib dan Rosmah, itu melibatkan Rosmah dan Najib, maka patutnya mereka tahu apa yang berlaku, pernah ke Najib ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan apakah benar RM 2.63 bilion di masukkan ke dalam akaun tersebut? Takkan Najib tak tahu dengan akaunnya sendiri kot?

Kemudian Rosmah pula, melalui peguamnya mengaku nombor akaun itu adalah akaunnya, tetapi dia sendiri tak berani nak jelaskan mengenai RM 2 juta yang yang di masukkan dalam akaunnya, pasal apa takut nak jelaskan?

Kepada macai Najib, bila nak berhujah tu biar dengan fakta, biar ada analisa, bukannya komen macam sampah sarap.

Isu melibatkan perkara-perkara di atas tidak pernah di jawab samada oleh pengurusan 1MDB, Najib dan Rosmah, malahan tukang jawab seperti Menteri Datuk Seri Husni pun hanya tau kata tak ada kaitan dengan 1MDB, tapi tak dapat berikan jawapan mengenai perkara pelaburan dalam 1MDB itu, Najib pula sampai kini tak berani saman Sarawak Report, Wall Street Journal mahu pun The Edge, hanya mengarahkan balacinya si Khalid Abu Bakar untuk buat itu dan ini bagi menyekat lebih banyak maklumat penyelewengan Najib terbongkar.

Sila jawab isu bukannya merapu tak tentu hala.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Kes 1MDB dah jadi makin gila, sekarang ni penghantar surat pun ditangkap, kononnya dipercayai terlibat dengan konspirasi menjatuhkan kerajaan sedangkan hakikat sebenar adalah untuk mendedahkan penyelewengan dan pengkhianatan Najib terhadap negara ini.

Sebab itulah sebelum ini saya pernah buat komen bahawa saya tak akan hairan jika selepas ini seekor beruk di zoo negara atau seekor kucing di pasar borong selayang ditangkap dan digari serta di bawa ke bukit aman oleh Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara penipu dengan diiringi oleh 1000 anggota polis bersenjata canggih dengan 300 buah kereta peronda, juak-juak Najib dah jadi makin tak tentu arah, mereka akan buat apa sahaja untuk menyorokkan penyelewengan Najib, semua yang boleh mendedahkan rahsia penyelewengan dan pengkhianata Najib laki isteri serta kuncu-kuncu mereka akan ditangkap, malahan penghantar surat juga ditangkap untuk dijadikan 'kambing hitam'.

Kita rakyat sekalian boleh nilai betapa rosaknya institusi penguatkuasaan sekarang ini yang bukannya menegakkan undang-undang untuk melindungi negara dan rakyat, tetapi untuk melindungi pemimpin keparat yang menjadi penyamun serta mengkhianati negara ini.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Lihat ini:

http://www.utusan.com.my/berita/nasional/penghantar-surat-direman-siasat-kes-1mdb-8206-1.117036

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Kes 1MDB ni kes fitnah. Habis siasatan diharap akan ada pendakwaan dan saman bilion2 terhadap pemfitnah2 dan penyebar fitnah tersebut.

Anonymous said...

Anon 26 July 2015 at 13:43, kalau 1MDB difitnah, mengapakah hingga kini 1MDB tak mampu nak jelaskan mengenai pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion di dalam Aabar Deposit, Brazen Sky, dan GIL Funds itu, di manakah lokasi pelaburan itu dibuat, dan apakah jenis pelaburan yang dibuat, tak dapat dijelaskan oleh 1MDB pun.

Jadi dimanakah asasnya tuduhan kamu bahawa 1MDB difitnah?

Sila beri penjelasan mengenadi dimanakah lokasi pelaburan dan apaka pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion itu dibuat, baru boleh nak tuduh tuduhan terhadap 1MDB adalah fitnah, tetapi hingga kini tak ada seorang pun juak-juak Najib, malahan Najib sendiri tak mampu nak jelaskan, kerana dipercayai RM 15.4 bilion itu bukannya dilaburkan, tapi dilesapkan dengan menggunakan alasan pelaburan.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Pru14 goog bye bn..n amno..that the facts

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

Si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Tengoklah PROPAGANDA/FITNAH-amat-DAJAL yg. sedg. disebarkan di mediaKEPARAT serta NGO-JERMAN Transparency IntKEPARAT nak MEMUJA puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, kononnya 'hero' sbg. 'WHISTLEBLOWER'!

Sedangkan di Barat, contohnya 'Whistleblower' Edward Snowden, yg. mendedahkan ISIS adalah ciptaan Mossad/CIA, BUKAN bertujuan nak MENIPU rakyat utk. kepentingan dia sendiri tetapi mendedahkan KEBENARAN tentang PENIPUAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/US-Barat yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Tengoklah PROPAGANDA/FITNAH-amat-DAJAL yg. sedg. disebarkan di mediaKEPARAT serta NGO-JERMAN Transparency IntKEPARAT nak MEMUJA puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, kononnya 'hero' sbg. 'WHISTLEBLOWER'!

Sedangkan di Barat, contohnya 'Whistleblower' Edward Snowden, yg. mendedahkan ISIS adalah ciptaan Mossad/CIA, BUKAN bertujuan nak MENIPU rakyat utk. kepentingan dia sendiri tetapi mendedahkan KEBENARAN tentang PENIPUAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/US-Barat yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya!

BUKAN mcm. PUAKA-PUAKA PENIPU dari puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Nek Tempoyak, kalau sekadar komen mencarut maki hamun tanpa arah tujuan, tak ada gunanya, ini bukannya soal nak paksa Najib letak jawatan sesuka hati, tetapi kerana isu ini sangatlah berat, melibatkan berpuluh bilion wang negara yang tak diketahui ke mana lesapnya, malahan dalam isu pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds, tidak diketahui pelaburan dalam bidang apa, di manakah pelaburan itu dibuat, tak diketahui langsung, malahan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen semasa pihak Audit Negara datang membuat siasatan di pejabat 1MDB sebelum ini, tetapi yang peliknya boleh pula Menteri Kewangan Kedua iaitu Datuk Seri Husni dengan 'bangga'nya menyatakan Audit Negara menyatakan 'tiada salah laku' dalam 1MDB sedangkan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen siasatan, apahal pula Menteri Kewangan Kedua boleh kata tak ada salah laku dalam 1MDB? Malahan siap buat kenyataan media bagai, apa cerita ni?

Nek Tempoyak, dari pada kau melalak tak tentu hala macam orang mabuk todi, lebih baik kau jawab mengenai isu ini: -

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Kemudian mengenai isu RM 2.63 bilion dan RM 2 juta dalam akaun Najib dan Rosmah, itu melibatkan Rosmah dan Najib, maka patutnya mereka tahu apa yang berlaku, pernah ke Najib ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan apakah benar RM 2.63 bilion di masukkan ke dalam akaun tersebut? Takkan Najib tak tahu dengan akaunnya sendiri kot?

Kemudian Rosmah pula, melalui peguamnya mengaku nombor akaun itu adalah akaunnya, tetapi dia sendiri tak berani nak jelaskan mengenai RM 2 juta yang yang di masukkan dalam akaunnya, pasal apa takut nak jelaskan?

Kepada macai Najib, bila nak berhujah tu biar dengan fakta, biar ada analisa, bukannya komen macam sampah sarap.

Isu melibatkan perkara-perkara di atas tidak pernah di jawab samada oleh pengurusan 1MDB, Najib dan Rosmah, malahan tukang jawab seperti Menteri Datuk Seri Husni pun hanya tau kata tak ada kaitan dengan 1MDB, tapi tak dapat berikan jawapan mengenai perkara pelaburan dalam 1MDB itu, Najib pula sampai kini tak berani saman Sarawak Report, Wall Street Journal mahu pun The Edge, hanya mengarahkan balacinya si Khalid Abu Bakar untuk buat itu dan ini bagi menyekat lebih banyak maklumat penyelewengan Najib terbongkar.

Lagi satu Rosmah memeluk Chong Wei dalam satu kejohanan badminton tu mulia sangatkah? Di manakah maruah Najib bila dengan selambanya Rosmah memeluk lelaki lain di hadapan khalayak ramai, kemudian ditayangkan di dalam televisyen, di media cetak seluruh negara?

Sila jawab isu bukannya mencarut dan menyumpah seranah tak tentu hala.

Lagi satu Nek Tempoyak, jangan ingat aku nak tutup mulut kau pula, tapi patutnya kau janganlah menyumpak seranah dan mencarut seperti kerasuk oleh polong pula, patutnya kau jawab isu yang diutarakan itu.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

Si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Sila jawab soalan Nek Tempoyak, yang kau melalak tak tentu hala ni pasal apa? Jangan nak tuduh aku takut dengan komen kau atau janganlah kau nak tuduh aku nak tutup mulut kau, tak ada sama sekali, tetapi kau tu beri komen yang sangat bodoh, low class.

Kalau Najib betul-betul pertahankan Melayu dan Islam, mengapakah Najib dikelilingi oleh penasihat dari Barat yang suka berpesta liar? Malahan kau mengutuk Barat dalam komen kau, tetapi lihatlah di sekeliling Najib, penasihatnya terdiri dari orang Barat yang suka bersuka ria sambil minum arak dan bersuka-sukaan dengan lelaki atau perempuan yang berpakaian lucah.

Jangan kau nak membodohkan orang dengan komen-komen bodoh kau tu Nek Tempoyak, kerana orang sendiri melihat kau tu jenis manusia bodoh, dah tua bangka, tua renta, tua ganyut, tapi masih bodoh kerana mentaliti CASH IS KING, bila Najib lempar dua tiga ringgit ke muka kau, maka kau pun berkerumunlah menjadi barua Najib, beri komen yang sangat jijik dan menghinakan.

Sedarlah diri.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Sila jawab mengenai isu pelaburan 1MDB sebanyak RM 15.4 bilion di dalam Aabar Deposit, Brazen Sky, dan GIL Funds yang mana telah menyebabkan kerugian kepada negara, berjuta pembangunan lingkup tak dapat dibuat kerana penyelewengan 'pelaburan' tersebut, kononnya melabur, tetapi disonglap, atas kertas sahaja, tapi wangnya tiada, pelaburan pun tiada.

Jangan kau nak merapu tak tentu pasal Tempoyak, sila jelaskan ke manakah 'pelaburan' sebanyak RM 15.4 bilion itu, bukan sikit-sikit, kalau beri bantuan kepada orang miskin dengan kadar RM 1,000.00 seorang pun, maka akan melibatkan 15.4 juta orang yang terjejas.

Sila jawab isu bukannya melalak dengan penuh kebodohan.

Selamat menjawab.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Kemudian mengenai isu RM 2.63 bilion dan RM 2 juta dalam akaun Najib dan Rosmah, itu melibatkan Rosmah dan Najib, maka patutnya mereka tahu apa yang berlaku, pernah ke Najib ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan apakah benar RM 2.63 bilion di masukkan ke dalam akaun tersebut? Takkan Najib tak tahu dengan akaunnya sendiri kot?

Sedarlah bahawa RM 2.63 bilion itu boleh biaya BRIM sebanyak RM 950 setiap orang bagi lebih 2.7 juta orang, tapi lingkup macam tu sahaja, ingat sikit ke yang terjejas? Kalau untuk bantuan orang miskin bagi jumlah RM 1000.00 seorang, akan menyebabkan sebanyak 2.63 juta orang miskin kehilangan peruntukkan, itu kalau peruntukkan sebanyak RM 1,000.00 seorang, kalau peruntukkan hanya RM 500 seorang, maka akan menyebabkan sebanyak 5.26 juta orang penerima yang akan terjejas.

Kemudian Rosmah pula, melalui peguamnya mengaku nombor akaun itu adalah akaunnya, tetapi dia sendiri tak berani nak jelaskan mengenai RM 2 juta yang yang di masukkan dalam akaunnya, pasal apa takut nak jelaskan?

Dengan jumlah RM 2 juta itu, boleh membiaya gaji minimum RM 900.00 kepada 2,222 orang pekerja, tetapi disonglap ke akaun Rosmah begitu sahaja.

Kepada macai Najib, bila nak berhujah tu biar dengan fakta, biar ada analisa, bukannya komen macam sampah sarap.

Isu melibatkan perkara-perkara di atas tidak pernah di jawab samada oleh pengurusan 1MDB, Najib dan Rosmah, malahan tukang jawab seperti Menteri Datuk Seri Husni pun hanya tau kata tak ada kaitan dengan 1MDB, tapi tak dapat berikan jawapan mengenai perkara pelaburan dalam 1MDB itu, Najib pula sampai kini tak berani saman Sarawak Report, Wall Street Journal mahu pun The Edge, hanya mengarahkan balacinya si Khalid Abu Bakar untuk buat itu dan ini bagi menyekat lebih banyak maklumat penyelewengan Najib terbongkar.

Sila jawab isu bukannya mencarut dan menyumpah seranah tak tentu hala.

Lagi satu Nek Tempoyak, jangan ingat aku nak tutup mulut kau pula, tapi patutnya kau janganlah menyumpak seranah dan mencarut seperti kerasuk oleh polong pula, patutnya kau jawab isu yang diutarakan itu.

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

Nek Tempoyak, kalau sekadar komen mencarut maki hamun tanpa arah tujuan, tak ada gunanya, ini bukannya soal nak paksa Najib letak jawatan sesuka hati, tetapi kerana isu ini sangatlah berat, melibatkan berpuluh bilion wang negara yang tak diketahui ke mana lesapnya, malahan dalam isu pelaburan melibatkan RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit, serta GIL Funds, tidak diketahui pelaburan dalam bidang apa, di manakah pelaburan itu dibuat, tak diketahui langsung, malahan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen semasa pihak Audit Negara datang membuat siasatan di pejabat 1MDB sebelum ini, tetapi yang peliknya boleh pula Menteri Kewangan Kedua iaitu Datuk Seri Husni dengan 'bangga'nya menyatakan Audit Negara menyatakan 'tiada salah laku' dalam 1MDB sedangkan 1MDB sendiri menyembunyikan banyak dokumen siasatan, apahal pula Menteri Kewangan Kedua boleh kata tak ada salah laku dalam 1MDB? Malahan siap buat kenyataan media bagai, apa cerita ni?

Nek Tempoyak, dari pada kau melalak tak tentu hala macam orang mabuk todi, lebih baik kau jawab mengenai isu ini: -

1MDB kata pelaburan sebanyak RM 15.4 billion di dalam agensi yang saya nyatakan di atas, maka Najib sebagai orang yang meluluskan pelaburan itu sepatutnya tahu, bukannya susah pun nak jawab, cuma bagi tau apakah bidang pelaburan dan di manakah pelaburan itu, saya bukannya minta jawab perkara yang bukan-bukan pun.

Dengan jumlah RM 15.4 bilion itu, berjuta-juta pembangunan boleh dibuat, beribu-ribu buah sekolah, beratus buah hospital, berpuluh ribu buah rumah kos rendah, berjuta jambatan kampung, berjuta gelanggang futsal, badminton, takraw, dan padang permainan boleh dibuat, malahan boleh bina beratus ribu buah litar lumba motosikal di kampung untuk elakkan belia terjebak lumba haram, malahan peruntukkan subsidi untuk petrol bagi mengurangkan harga di bawah RM 2.00 boleh dapat setahun, malahan subsidi gula,tepung boleh dibiaya selama 10 tahun dengan kos sebanyak itu, kau tak faham ke berapa banyak rakyat Malaysia rugi kerana penyelewengan ini? Itu baru pelaburan RM 15.4 bilion, tak termasuk lagi penyelewengan tanah di TRX dan Bandar Malaysia, kerajaan rugi berpuluh bilion ringgit, tanah yang harga melebihi RM 30 bilion dijual dengan harga RM 630 juta sahaja. Tetapi yang peliknya tanah di Air Hitam, Pulau Pinang dibeli dengan harga yang tinggi, sedangkan tanah itu tak ada kelulusan untuk pembangunan pun. Itu sahaja pun berjuta-juta pembangunan lingkup kerana penyelewengan jual beli tanah tersebut. Kemudian IPP yang dah nak luput lesen, patutnya tunggu 3 tahun lagi boleh dapat IPP itu dengan harga hampir percuma, dalam dua tiga ribu sahaja kosnya, tapi dibeli dengan harga RM 18 bilion, berjuta lagi pembangunan untuk rakyat lingkup akibat penyelewengan tersebut.

Ikhlas dari,


Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

Si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Nek Tempoyak, sila kau baca soalan aku betul-betul, aku tanya mengenai penyelewengan dalam pelaburan oleh 1MDB melibatkan RM 15.4 bilion, aku tanya mengenai penyelewengan penjualan tanah kerajaan yang mana harga pasaran lebih dari RM 30 bilion, tapi dijual kepada 1MDB dengan harga RM 630 juta sahaja, aku tanya mengenai pembelian IPP yang dah buruk di mana lesen nak tamat lagi tiga tahun yang mana kalau tunggu lagi tiga tahun, tak payah 1MDB pun, TNB boleh dapatkan kesemua IPP itu dengan harga dalam beberapa ribu ringgit sahaja, tapi 1MDB beli dengan harga RM 18 bilion, apa kejadahnya?

Aku tanya soalan, bukannya suruh kau mencarut, kau ni bodoh tahap apa ni Nek Tempoyak, orang tanya soalan, tapi kau pula bukannya reti jawab, malahan mencarut tak tentu hala, kau ada penyakit Gila Mencarut ke?

Sedarlah diri Nek Tempoyak, terimalah hakikat.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

Si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Nek Tempoyak bangang, sila jawab soalan yang ditanya itu Nek Tempoyak, sudah-sudahlah mencarut, sila buktikan Najib tak menyeleweng dengan memberikan jawapan kepada soalan pelaburan RM 15.4 bilion, isu RM 2.63 bilion dalam akaun Najib, RM 2 juta dalam akaun Rosmah, tanah yang harga pasaran lebih kurang RM 30 bilion di TRX dan Bandar Malaysia tetapi dijual kepada 1MDB dengan harga RM 630 juta sahaja, kemudian pembelian IPP buruk yang dah nak tamat lesen operasi lagi tiga tahun yang mana lepas tamat operasi boleh didapatkan IPP itu dengan hanya beberapa ribu ringgit sahaja, tapi dibeli dengan harga RM 18 bilion, malahan ada satu IPP tu, Genting Sanyen, harga pasaran sekarang ini hanyalah sekitar RM 400 juta, kalau tiga tahun lagi dalam beberapa ratus ringgit sahaja nilainya, tapi dibeli dengan harga RM 2.3 bilion oleh 1MDB, memang kerja gila dan bodoh, tetapi inilah yang dibuat oleh 1MDB, Najib, dan kuncu-kuncunya.

Dah tua renta, tua ganyut, tua bangka pun masih bodo piang juga, dasar si tua kutuk tak sedar diri, bodo piang, orang tanya soalan dia mencarut tak tentu hala, lepas tu tuduh kata orang takut dengan komen dia, tuduh orang nak tutup mulut dia, memang terlalu bodo piang Nek Tempoyak ni.

Jawablah soalan kalau kau berani Nek Tempoyak, kau tu pengecut, penakut, kau tu bodoh sebab tu tak berani jawab soalan yang ditanyakan itu.

Sedarlah diri Nek Tempoyak, terimalah hakikat.

Ikhlas dari,

Anonymous said...

Nek Tempoyak bangang, sila jawab soalan yang ditanya itu Nek Tempoyak, sudah-sudahlah mencarut, sila buktikan Najib tak menyeleweng dengan memberikan jawapan kepada soalan pelaburan RM 15.4 bilion, isu RM 2.63 bilion dalam akaun Najib, RM 2 juta dalam akaun Rosmah, tanah yang harga pasaran lebih kurang RM 30 bilion di TRX dan Bandar Malaysia tetapi dijual kepada 1MDB dengan harga RM 630 juta sahaja, kemudian pembelian IPP buruk yang dah nak tamat lesen operasi lagi tiga tahun yang mana lepas tamat operasi boleh didapatkan IPP itu dengan hanya beberapa ribu ringgit sahaja, tapi dibeli dengan harga RM 18 bilion, malahan ada satu IPP tu, Genting Sanyen, harga pasaran sekarang ini hanyalah sekitar RM 400 juta, kalau tiga tahun lagi dalam beberapa ratus ringgit sahaja nilainya, tapi dibeli dengan harga RM 2.3 bilion oleh 1MDB, memang kerja gila dan bodoh, tetapi inilah yang dibuat oleh 1MDB, Najib, dan kuncu-kuncunya.

Dah tua renta, tua ganyut, tua bangka pun masih bodo piang juga, dasar si tua kutuk tak sedar diri, bodo piang, orang tanya soalan dia mencarut tak tentu hala, lepas tu tuduh kata orang takut dengan komen dia, tuduh orang nak tutup mulut dia, memang terlalu bodo piang Nek Tempoyak ni.

Jawablah soalan kalau kau berani Nek Tempoyak, kau tu pengecut, penakut, kau tu bodoh sebab tu tak berani jawab soalan yang ditanyakan itu.

Sedarlah diri Nek Tempoyak, terimalah hakikat.

Ikhlas dari,

Atuk Cincaluk.

Anonymous said...

OI si cingcaluk-BANGKAI-KEPARAT si GILABABI, jangan lu nak MENYAMAQlah!

Si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS?!

Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Atuk Cincaluk adalah RBA.

Anonymous said...

Aku cadangkan pembaca semua blog GAP tak perlu komen apa2. Kita serahkan komen kepada nek tempoyak dan tuk cencaluk je. Apa tak nye , komen berjela2 berulang2 , copy n paste. Cemuih.

Anonymous said...

goyah bila tunai disekat je..

Anonymous said...

Atuk kau pulak adalah P.U.K.I.

Anonymous said...

NENEK NENEK SI BONGKOK BANGANG
SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
NENEK PUKIMAK SI MULUT LONGKANG
KAKI JILAT SI BAPOK PENYAMUN

Anonymous said...

NENEK NENEK SI BONGKOK BARUA
SIANG MALAM MULUT CAM PUAKA
NENEK PUKIMAK NENEK DURJANA
MENJILAT JILAT DA JADI KERJA

Anonymous said...

NENEK NENEK SI BONGKOK BEBAL
KECIK KECIK TAK NAK LAH MAMPOS
NENEK PUKIMAK OTAKNYA SENGAL
BAPOK PENYAMUN PUJAAN NENEK MENOPOS

Anonymous said...

OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. BABI SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak bapak dia yg bekas ASKAR ?Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh....?!


Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Atuk cincaluk ni mungkin salah seorang dalang konspirasi menjatuhkan Najib kot. Banyaknya dakwaan dia tapi x de bukti. Dia rujuk sarawak repot kot....Najib x tahu apa yg dia merapu sangat tu sebab perkara tu x de dalam 1MDB......sebab sarawak repot tu maklumat palsu. Justeru semua dakwaan tu pun palsu. Sorrylah atuk you are palsu man.

Anonymous said...

mengaku jer lah senang citer jgn beban kan fikiran rakyat jgn buang masa rakyat jagan tipu rakyat mungkin ini akibat sumpah palsu kot

Anonymous said...

Anon 0308, x de sapa nak tipu rakyat, cuma dakwaan tu yg palsu, x de bukti, main suka2 cakap je mcm orang gila yg bercakap sendiri tu.

Blog Archive