Latest News

Disebalik RM2.6 Bilion Guna Akaun Perbadi Perdana Menteri

1. Hingga setakat ini, belum ada penafian daripada Perdana Menteri, bahawa sejumlah wang RM2.6bilion pernah dimasukkan ke akaun beliau. 

2. Beliau hanya mengatakan bahawa tidak menyalahgunakan wang rakyat.

3. Persepsi kini, memang Perdana Menteri menerima wang sejumlah itu. Untuk yang demikian tugas petugas khas adalah mencari tahu apa kah wang tersebut digunakan secara peribadi atau wang tersebut untuk kegunaan lain.Petugas khas terdiri daripada Peguam Negara, Gabenor Bank Negara, Ketua Polis Negara dan Pengerusi SPRM.

4.Pada 2 Julai The Wall Street Journal mendakwa bahawa Perdana Menteri menerima wang sejumlah RM2.6bilion menjelang pilihanraya umum 2013. Ironinya wang tersebut dikatakan daripada 1MDB, di mana syarikat milik Kementerian Kewangan Tersebut sedang mengalami kemelut ekoran hutang yang mencecah RM42bilion, walaupun hanya beroperasi 6 tahun.

5. Walaupun laporan WSJ tersebut, ramai yang menganggap tidak masuk akal, namun tiada penafian daripada Perdana Menteri, menyebabkan ramai yang percaya, bahawa wang sejumlah itu pernah dimasukkan ke akaun peribadi beliau.

6 Responses to "Disebalik RM2.6 Bilion Guna Akaun Perbadi Perdana Menteri"

Anonymous said...

Ini satu lagi mangkuk....agen yahudi

Najib dah menafikan dan akan saman WSJ, pun masih tak atahu lagi dan nak menipu kat sini...

Cukup cukup lah jadi yahudi....

Insag dan bertaubat...jgn jadi org yg muflis di akhirat nanti...

Hanya org bodoh yg percaya report WSJ....

Inilah akibat kalau dah bodoh, apa aje berita akan diterima sebagai betul

Anonymous said...

Masalah najib x moo jawab... so sedap laa komunis.. yahudi...freemason...dap...anti islam ....syiah...isis... rekaraya persepsi yg bukan2....

Mereka ni semua tumpang satu kapal di msia ni... iaitu kapal pembangkang...

Coba kalo najib jawab...... tetiap hari jawab... x laa timbul kelam kabut mcm ni....

Ni x mauu jawab..... sapa suruhhh.....

Mau jadi state man... maintain macho... bibiq kalaq merahh...

Cakap mcm presiden amerika.... prasan mcm la org msia ni pentingkan intelektual dan kebenaran...

This is a game of perception.... hari2 pembangkang create tohmahan dan ianya perlu di jawab dgn berhikmah... bukan tutup mulutt....

Dah sampai masanya najib berubah dan jawab setiap hari...

Alihkan gunung dan serang pembangkang...

Askar perlukan bullet.... tp najib x bekalkan...

Najib bukan stakat defensif ... x defend apa pon... pandai2 laa asakar nak idop....

Mcm manaaa.......

Kene berubah laa jibb oiii.... time has come ....

Anonymous said...

Memang ramai yang tak percaya dengan tuduhan WSJ kepada najib. Tapi masalah PM sendiri yang menjawab secara main sipi-sipi yang makin mengelirukan pemikiran rakyat. Kalau beliau menjawab dengan berani dan tegas. Saya tak pernah terima wang yang dikatakan itu masuk dalam akaun saya di ambank atau mana-mana akaun saya yang lain dan saya dengan ini mengarahkan ambank menunjukan transaksi akaun yang dikatakan menerima kemasukan wang 2.6B di tunjukan. Mungkin rakyat dan WSJ akan terdiam dan tertunduk malu dan segala fitnah ini akan terhapus dalam masa yang singkat. Setuju tak bro kalau PM jawab begitu tegas dan berani dan bukan main sipi-spi

Anonymous said...

Persoalan dari tunku aziz pon tun belum berani nak jawab.

Anonymous said...

Kalau terus-terang dh confirm najib menang. Jgn gunakan ayat yang menimbulkan keraguan. 1st time baca pun dh perasan. nampak BIJAK tapi tidak bagus dlm soal kejujuran.

Anonymous said...

Nnpk bijak tapi bodoh....nsjib ooo najib....punsisehat punya la ramai ....ada yahudi...libralis....kristisn evsnglist di bayar 7 billion sbgai perunding punahsihat nsjib....bila 1mdb dibongkar msna petgi punahsihat nsjib nih....tetkontang kanting sorang2...last heret UMNO dlm isu 1mdb...babi betul la...

Blog Archive