Latest News

Tun M Sanggup Sudah Memperburuk Negara Sendiri

1. Sukar diterima seorang Mantan Perdana Menteri mempergunakan media asing memburuk negara sendiri.

2. Tun Mahathir mempergunakan New York Times memburukkan DS Najib dengan mengelarkan Perdana Menteri ke-6 itu sebagai kriminal.

3. Tun menghukum sendiri Najib, walaupun tiada sebarang mahkamah di negara ini, mahupun mahkamah dunia mendapati PM ke-6 itu melakukan sebarang jenayah.

4. Tun didorong oleh nafsu sendiri, hanya kerana desakan beliau agar Najib meletakkan jawatan tidak dipenuhi.

19 Responses to "Tun M Sanggup Sudah Memperburuk Negara Sendiri"

jgn jadi bodoh!!! said...

semoga Ah jib gor cepat letak jawatan

jgn jadi bodoh!!! said...

semoga Ah jib gor cepat letak jawatan

Anonymous said...

Apakah Tun Dr. Mahathir memburukkan Malaysia dengan mengatakan Malaysia tak aman, tak sesuai untuk pelaburan, tak sesuai untuk pelancongan hingga ekonomi negara boleh runtuh?

Tun Dr. Mahathir tidak memburuk-burukkan Malaysia pun, apa yang Tun Dr. Mahathir buat adalah memberikan penjelasan mengenai masalah 1MDB dan Najib serta kuncu-kuncunya itu.

Malahan Najib menyamun harta negara, melingkupkan ekonomi negara, merosakkan keharmonian negara, merosakkan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional, tidak pula blogger Apa Yang Tersirat melalak pula.

Isunya sekarang ini adalah Najib mesti letak jawatan, sebabnya Najib tidak boleh lagi nak menguruskan masalah 1MDB lagi, kerana satu-satu cara untuk selesaikan 1MDB adalah dengan menggunakan dana negara untuk melunaskan hutang 1MDB, serta aset-aset 1MDB perlu dijual untuk lunaskan hutang dan seterusnya 1MDB perlu dibubarkan segera untuk mengelakkan masalah 1MDB melarat hingga menyebabkan krisis kepada GLC Malaysia, agensi-agensi kerajaan seperti Tabung Haji, KWAP, KWSP dan lain-lainnya. Kerana kalau ini berterusan, maka akan menyebabkan krisis ekonomi kepada Malaysia dan memberikan kesan buruk kepada rakyat. Itulah sebabnya Tun Dr. Mahathir suruh Najib letak jawatan, supaya keadaan tidak menjadi makin bertambah buruk dan dahsyat.

Malahan Najib serta kuncu-kuncu perlu dihadapkan ke mahkamah dan diberikan hukuman yang setimpal di atas masalah yang mereka sebabkan ini. Ini bukan kecil-kecil masalah, berpuluh bilion ringgit wang negara akan lebur begitu sahaja kerana terpaksa menyelesaikan 1MDB ini bagi mengelakkan kesan yang lebih buruk kepada Malaysia dan rakyat.

Sahabtku said...

Teruk sungguh justifikasi dan ketaksuban pentaksub2 Tun
Aku berani kata esok lusa kalau Tun minta tntera asing serang Malaysia.. juak2 penjilat Tun ni akan melompak2 macam berok sokong.. bg penjilat.. Tun mcm DEWA dan TOKONG..
lantak koranglah.. yg pasti Tun menghina negarnya dan menghina dirinya sendiri..
semakin lama semakin Tuhan mengaibkan Tun yg selama 22 tahun memerintah negara dengan penuh penyelewengan dan kuku besi..

Tidakkah kita kenal dengan gelaran MAHAZALIM dan MAHAFIRAUN?

gelaran itu hanya eksklusif diberi pada Tun Mahathir.. tidak pada PM2 lain.. mengapa?

Anonymous said...

INI BLOG GOBLOG!!!

TAK PAYAH NAK BURUK2AN SEBAB DA SEMEMANG BURUK!!

MATA WANG JATUH

IMBD ISSUE

CINA KOMINIS DAP BESAR KEPALA

MELAYU BERKECAI

SERIBU SATU MASAALAH

YOU NAME IT NAJIB TEAM HAVE IT

izham mohd said...

Tun Mamak terpaksa mengemis kaki Israel Yahudi.. di bulan Ramadhan ini..
Walaupun bulan ini bulan Rahmat..bulan Allah berikan kebaikan..tp Tun Mamak jadi sebaliknya.. berterusan menyerang Najib.. rakyat sudah tak makan lagi dengan gelombang jahat ini.. Ishaa Allah.. Tuhan Maha Berkuasa!

Sungguh menjijikkan bila suatu masa dulu Madey cukup anti media2 barat, bila Anwar menggunakan media asing untuk mengkritik Mamak, mamak begitu marah. tapi sekarang Mamak yg buat pulak?

Sehingga media pro-Israel New York Times pun Mamak Madeay sanggup bersekutu untuk kutuk dan jatuhkan sesama Muslim..

Apakah Mamak Tun rasa beliau tidak ada sokongan lagi di Malaysia sehingga terpaksa melutut pada media Yahudi Israel?

Tun sedang terima KARMA akibat kezalimannya 22 tahun jadi PM termasuk siri pembunuhan yang banyak seperti peristiwa Tragedi Memali-Kedah 1986

Anonymous said...

@Anon Sahabatku

KO MAHABAHLOL MAHA GOBLOG

Anonymous said...

@aNON izham mohd

Nasib baik ada Tun Mamak nama Malaysia UP di mata dunia

Harapkan Tun Melayu hancur dan porak peranda Negara saperti sekarang!!!

What the F !!!

Anonymous said...

Hahaha meroyan anjing2 upahan...
Cina besar kepala dan mengawal dan memeras kepala kita sehingga gula pun diletak bawah kangkang Cina..ialah zaman Mahazalim atau Mamak Madeay Kutty Laknatullah.

Hanya munafik2 yg menipu shj mahu tipu rakyat kunun Mamak Madey kutty Laknatullah ini bagus? yaa bagus dlam merompak hasil negara..tutup dengan 1, 2 monumen2 batu milik kroni..

celaka Madeay Kutty Laknatullah ini pergi jahanamlah bersama yahudi New York Times dan anjing2 upahan2 yg bertabur2 mcm najis di blog2..

pergi masjid2 atau khalayak awam..xde sape pun bercakap soal Najib.. yg dicakapkan kenapa Mamak tua kutuk tu makin gila pergi jumpa media Yahudi..

SHAMEFUL!

Anonymous said...

fuuuhh anjing di atas sudah mula angkat Mamak Kutty lahanat tu mcm Tuhan..
segala2nya kuasa Mamak Kutty.. yg merompak hasil PETRONAS 1998 tu tokong Mamak tak mau sebut ke?

Bodoh dan amat bahlul.. Malaysia terkenal di mata dunia? puihhhh... terkenal sbb indeks rasuah zaman Mamak Kutty lahanat tu berjaya naik di tangga paling tinggi rasuah dlm dunia sama spt Zimbabwe?

jilat lah najis Mamak kutty.. menggila lah.. lepas ni panggil Israel pulak serang Malaysia?

Mamak dh gila.. anjing2 suruhan pun sama naik gila!

haahaha..kita nk tgk game si Mamak gila ni mcm mana..

Anonymous said...

keling tun cari new york times?
keling tau tak itu media Yahudi?
tun keling xtakut ke yahudi tu penjenayah dunia?
Yahudi bunuh umat Islam Palestin, meratah darah org Islam..
Keling boleh join puak2 itu?

ohh lupa keling tun juga adalah penejnayah. yg pernha bunuh beramai2 org Islam Memali..

ohhh yaa..keling tun dn Israel sehati sejiwa..

ok..aku paham. Najib hanya kambing hitam keling tun..

!

Anonymous said...

Tak payah nak jilat segala!!!

Ini Negara korang so gi mamposla dgn korang yg bodoh dan bongok

Melayu tak habis2 nak bercekau sesama sendiri!!!

BEsar punya BAHLOL!!!

Anonymous said...

Kesian aku tengok Melayu Malaysia

Asyik bergadoh sesama sendiri

Singapura terlepas

Batu Puteh Terlepas

Pinang terlepas

Nasib Baik "buah keduak dua biji yg tergantong" melekat kalau tak buah keduak tu pon terlepas

Sedar la Melayu Oiiiii !!!!

Anonymous said...

Lihat dan nilailah tahap bahasa dan akhlak para pengikut dan pengampu Najib ini.

Dalam isu 1MDB, sebenarnya 1MDB telah menjadi barah yang akan menghancurkan ekonomi negara ini jika dibiarkan.

Sekarang ini Najib dan kuncu-kuncu sememangnya tidak mampu nak menyelesaikan masalah 1MDB ini secara jujur. 1MDB tidak mampu untuk membayar faedah bank secara tahunan sebanyak RM 2.4 bilion, tak termasuk hutang pokok yang sekurang-kurangya kini mencecah RM 45 bilion.

Edra Energy, tanah di TRX dan Bandar Malaysia sekarang sedang ke arah mejadi milikkan asing, apa gunanya 1MDB hutang berpuluh bilion ringgit yang mana hutang itu dijamin oleh kerajaan sedangkan akhirnya kerajaan kehilangan 70% kepentingan dalam Edra Energy dan masing-masing 60% kepada pihak asing dalam TRX dan Bandar Malaysia selepas penubuhan entiti baharu tersebut pada bulan Februari 2016.

Malahan Edra Energy, siapa yang nak jadi rakan pelaburan 1MDB kerana IPP yang dibeli oleh 1MDB ini tidak efisien dan tidak ekonomik? Malahan penjelasan 1MDB mengenai perolehan IPP dari syarikat-syarikat yang menguasai IPP itu sebelum ini akan mengurangkan tarif elektrik, tetapi tarif elektrik kini masih tak kurang pun, malahan dengan penguasaan oleh pihak asing terhadap Edra Energy (jika ada yang nak melaburlah), apakah Edra Energy yang dibuat entiti baharu itu akan dapat membekalkan tenaga elektrik dengan murah dan apakah pihak asing yang menguasai Edra Energy itu akan setuju dengan cara berkenaan hinggakan mereka menanggung rugi yang besar?

Sebenarnya samada 1MDB distrukturkan semula atau tidak, 1MDB tidak mempunyai kaedah yang berkesan untuk menyelesaikan hutangnya, malahan banyak aset negara akan terlepas kepada pihak asing yang mana akan menggugat kepentingan Malaysia, seperti Edra Energy, bekalan tenaga adalah suatu kepentingan yang penting kepada negara, jika 70% kepentingan dalam syarikat pembekal tenaga kepada TNB dikuasai oleh pihak asing, apa akan jadi dengan negara kita?

Sebab itulah Tun Dr. Mahathir suruh Najib letak jawatan, sebelum keadaan menjadi makin parah dan lebih dahsyat hingga memusnahkan negara ini. Pengampu Najib samada tidak menilai semua ini atau mereka tidak mempedulikan perkara ini, itu hanya mereka dan Allah sahaja yang tahu.

Anonymous said...

Najib boleh saman Tun kerana mengelar Najib kriminal tanpa bukti.

Anonymous said...

Najib tak akan berani saman Tun Dr. Mahathir kerana apa yang dijelaskan oleh Tun Dr. Mahathir adalah suatu kebenaran yang berkaitan dengan kepentingan negara Malaysia dan rakyat Malaysia.

Malahan kenyataan Najib kepada parlimen mengenai isu USD 1.103 bilion yang kononnya wang tunai pada kenyataan pada bulan Mac 2015 dan kemudiannya pada bulan Mei menyatakan bahawa bukan tunai, tetapi aset, lepas tu ubah kepada unit pula adalah tindakan kriminal kerana memberikan pernyataan palsu.

Malahan penukaran dari tunai kepada aset, lepas tu tukar lagi ke unit adalah kerana pendedahan oleh pihak berkuasa kewangan singapura kepada bank negara di mana Najib dan kuncu-kuncu sudah tidak boleh menipu lagi mengenai isu USD 1.103 bilion yang kononnya wang tunai yang disimpan di Singapura di BSI Singapore Limited itu.

Sebenarnya 1MDB, Najib, dan kuncu-kuncu serta para pengampu dan pembodek sudah tidak ada cara untuk menyelesaikan masalah ini kerana apa yang mereka buat kononnya untuk menyelesaikan masalah 1MDB ini menjadi masalah yang lebih besar kepada negara, malahan 1MDB menjadi makin tenat dengan cara-cara yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya ini.

Tidak ada cara lain, Najib perlu letak jawatan, ditangkap dan dibicarakan di mahkamah dan diberikan hukuman setimpal. Pengganti Najib terpaksa menggunakan berpuluh bilion wang negara dan menjual aset-aset 1MDB untuk melunaskan segala hutang 1MDB serta membubarkan 1MDB dengan segera untuk mengelakkan krisis lebih teruk melanda negara kita kelak. Inilah satu-satunya cara untuk selesaikan masalah 1MDB ini, walaupun negara dan rakyat akan kerugian akibat wang negara terpaksa untuk menyelesaikan hutang 1MDB ini, tetapi untuk jangka masa panjang, inilah yang perlu dibuat untuk mengelakkan kesan lebih buruk kepada agensi milik negara yang lain, serta struktur ekonomi Malaysia serta kepada rakyat Malaysia sendiri.

Pimpinan UMNO perlu sedar hakikat ini, mereka perlu mendesak Najib letak jawatan, jika enggan, pimpinan UMNO perlu mengadakan mesyuarat khas untuk memecat Najib dari UMNO dan mengambil tindakan pemulihan segera terhadap negara demi nama baik UMNO dan Barisan Nasional. Malahan Barisan Nasional perlu membuat undi tidak percaya untuk memecat Najib dari jawatan Perdana Menteri dengan perkenan dari YDP Agong.

Jangan sampai nasi dah hangus, periuk dah terbakar, dapur pun dah terbakar baru nak sedar, biar walaupun nasi dah jadi bubur, paling kurang boleh makan lagi, jangan sampai jadi lebih teruk dari itu. Bertindaklah segera.

Anonymous said...

@Anon 16:18

Apa lagi tunggu???!!!

Suroh AhJIbNgok saman Tun lah cepat!!!

Anyway DOL lu fikirlah AHJibNGok ada berani tak???!!!

Pembangkang fitnah mcm2 (kalau pon fitnah) makan tahun pon tak buat ngok jugak.

BESAR PUNYA HANMBLAU LA LU!!!

Anonymous said...

Duit ada 2 billion, di Singapore, bank yahudi lagi baik dari bank negara..peraturan bang negara susah..Hang PM hang Menteri Kewangan...hang tak boleh deal?

Kemudian cakap lain pulak..

Ada saham 2 billion

Kemudian
Ada kertas Surat yg tulis geran 2 billion..

Najib bihong -
Kertas 20 sen dia cakap bernilai 2 billion..

Yg sebenar tak ada duit.

Tak ada duit lalu prepaid dinaikkan..

Anonymous said...

Kesilapan kenyataan Najib dlm parlimen tu dah buat pembetulan. Ia berpunca dari maklumat yg diberi oleh 1MDB bukannya Najib pandai2 bagi jawapan sendiri. Najib kelihatan telus dan bertanggung jawab sebab tu dia buat pembetulah setelah sedar ada kesilapan. Sesetengah orang dah silap buat dek je. Mcm ada yg kata Pandikar Amin tu dah letak jawatan dah diganti dengan pembantulah. Hakikatnya x de pun. Kenapa x pulak buat pembetulan jika dia lebih baik dan telus dari Najib?

Blog Archive