Latest News

Nothing2Hide: DS Najib Buang Peluang; Tun Dr Mahathir

1. Peluang Dato Seri Najib Razak memperjelas semua isu yang didepani Perdana Menteri itu terbuang sia-sia, apabila beliau gagal hadir pada sesi dialog di PWTC pada pagi Jumaat.

2. Majlis anjuran NGO tersebut dengan Tajuk NOTHING2HIDE, kini dipermainkan oleh berbagai pihak sebagai forum SOMETHING2HIDE.

3.Kegagalan kehadiran Perdana Menteri dikatakan dihalang oleh Ketua Polis Negara, dengan memberi alasan DEMI KETENTERAMAN AWAM DAN KERHARMONIAN. 

4, Sesi Dialog itu yang dihadiri lebih kurang 1,500 hadirin yang terdiri daripada berbagai lapisan, khususnya para aktivis, media dan media sosial dan tidak ketinggalan para pemimpin Umno, termasuk timbalan menteri dan ahli parlimen.

5. Akibat kegagalan DS Najib hadir, forum itu menjadi forum Tun Dr Mahathir, namun semasa mantan Perdana Menteri itu berucap selama 5 minit, beliau dihalang oleh pihak polis meneruskan ucapan, termasuk menutup mikrofon dan layar TV terlebih dahulu, sebelum beberapa pegawai kanan polis mendekati beliau untuk menghentikan ucapan.

6. Tun Dr Mahathir diberi peluang sidang akhbar beberapa minit sebelum diiringi pihak polis masuk ke kereta beliau untuk beredar.

7. Dalam kenyataan singkat mantan Perdana Menteri itu, sebenarnya DS Najib membuang peluang keemasan untuk memperjelaskan berbagai isu, dan jika penjelasan itu munasabah dan dapat diterima, besar kemungkin beliau akan menyokong semula Perdana Menteri tersebut.

8. Jika benarlah kenyataan Tun Dr Mahathir itu, maka sesuatu peluang bagi DS Najib yang amat berharga terbuang begitu sahaja.

4 Responses to "Nothing2Hide: DS Najib Buang Peluang; Tun Dr Mahathir"

Anonymous said...

Mulai hari ini aku istiharkan tidak lagi menyokong Najib. Najib mesti berundur.

Anonymous said...

Najib makin melalut, perkara paling mudah ialah berdepan dengan Tun Dr Mahathir secara 4 mata dalam keadaan harmoni, lebih2 lagi ketika bulan Ramadhan yang makin mendekat ini. Kami rakyat bawahan banyak tidak mengetahui hal2 besar urusan pembesar2 Negara. Eloklah jika ada apa jua masalah atau sebarang ketidakpuasan hati kedua2 pemimpin Negara ini bolehlah selesai secara ukhwah sesama orang Islam. Agar kemuliaan agama Islam, maruah orang Melayu dan Negara Malaysia tercinta ini akan lebih terpelihara. Maka musuh2 Islam pula akan mudah kita hapuskan daripada menggangu gugat keamanan Negara dan rakyat Negara ini.

Pas dah Berjaya membuang segala macam parasite dalam parti mereka, Umno pun wajib mula berhijrah sejajar dengan dasar transformasi reka ciptaan DS Najib. DS Najib yang wajar ditransformasikan terlebih dahulu. Pemimpin utama diubah dulu, baru pencapaian terjana.. Umno akan lebih kuat dan bersemangat bersama Barisan Nasional dalam menghadapi PRU terhebat sepanjang zaman iaitu PRU 14...

Anonymous said...

Patutnya Najib berdebat dengan Tun Dr. Mahathir di stesen televisyen dan jemputan tak perlulah ramai sekadar 100 orang di pihak Najib dan 100 orang di pihak Tun Dr. Mahathir, dan wartawan, siarkan secara langsung, sudah tentu tak akan terjadi seperti kejadian semalam.

Malahan semalam pun, pihak polis menghentikan ucapan Tun Dr. Mahathir atas alasan apa? Alasan keselamatan apa? Malahan yang ditangkap semalam, yang membuat kecoh menjerit-jerit di luar dewan adalan pecacai Najib juga iaitu Ali Tinju atau nama sebenarnya Ali Baharom Presiden PVTM.

Isunya adalah juak-juak Najib yang buat kecoh, yang buat kacau, penyokong Tun Dr. Mahathir tak ada buat kacau pun, maka dalam isu ini, mungkin telah ada perancangan agar program ini gagal supaya Najib boleh beri alasan keselamatan untuk mengelakkan diri bersemuka dan berdebat dengan Tun Dr. Mahathir.

Jika Najib dapat menjelaskan dengan terperinci berserta bukti yang sahih dan kukuh, maka tak ada sebabnya rakyat nak mengamuk dan marahkan Najib. Tetapi selama ini Najib hanya menipu rakyat, menghina Tun Dr. Mahathir, Najib memuji diri sendiri berlebih-lebihan, kononnya pahlawan bugis, pantang berundur, biar patah layar akan berkayuh ke tengah lautan juga, kononnya sahajalah, bila Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hadir ke program 'Nothing To Hide' yang sekadar program pak lawak retorik itu, maka Najib larikan diri dengan aturkan kejadian yang menggambarkan keadaan tak aman dan sebagainya untuk larikan diri.

Kalau Najib bimbangkan keselamatan dirinya, walaupun Tun Dr. Mahathir yang lebih tua lebih kurang 30 tahun lebih tua dari Najib pun datang ke program itu, maka sila buat dialog atau debat dengan Tun Dr. Mahathir di stesen televisyen secara siaran langsung, rakyat pun boleh menilai apa yang betul dan apa yang salah berkaitan isu yang menjadi kemelut negara sekarang ini itu.

Jangan beri alasan bodoh untuk elakkan diri dari bersemuka dengan Tun Dr. Mahathir dan rakyat, kerana kalau dah salah tu, mengaku sahajalah, tak payah nak berbelit-belit sana sini, malulah, Najib pun bukannya muda lagi, dah lebih 60 tahun, sedarlah diri. Kalau tak mampu, jangan jadi tikus membaiki labu, kerana kelak benda yang elok pun rosak akibat 'diperbaiki' secara bodoh oleh orang yang tak berkelayakan.

Anonymous said...

Ada anom tulis, saya tokok tambah lagi bagi sodap..

Mahathir Mamak, nama asal Iskandar Killai A/L Iskandar Ali Kutty, pon bukan nama asal, beranak di Koraila, India, sudah Nyanyok, Meroyan sebab IPP milik kroni dia semua dipaksa jual kepada 1MDB. Dulu dia yang rancang black-out seluruh negara untuk tubuhkan IPP. IPP menjual tenaga dengan harga yang tinggi kepada TNB. Tan Sri Ani Arope tidak bersetuju lalu letak jawatan. Kawan saya mendapat bonus 18 bulan semasa kerja dengan IPP. Bayangkan berapa keuntungan yang IPP dapat dengan mencekik darah rakyat. Bayangkan berapa Banyak KOMISEN untuk Madey, ANAK CUCU and the GANG berkoyan-koyan. 

Lepas tu dia minta pulak RM2 billion untuk bailout Proton kunun2nya untuk R&D. DS Najib tak bersetuju. Sebagai Pengerusi Proton kalau Madey genius sangat pulihkanlah Proton. Dulu Proton maju sebab cukai import kereta tinggi. Macam tu lah cara dia nak tunjuk hebat. Nak tunjuk hebat tapi pelekeh rakyat. Lain dulu lain sekarang Madey, you are nothing but a loser hence, you also have to compete in order to win. Kenapa Perodua berjaya tapi tidak Proton. Maknanya Madey, kau otak lembap bukanlah pandai sangat.

Tun Dollah letak jawatan, syarat menantu dia Khairy dapat status Menteri. DS Najib setuju selepas PRU13 dan Khairy kena tunjuk kewibawaan dan ketokohan utk jawatan. Kau Madey marah sangat dgn Khairy sbb anak Botak @ Pondan@Gay kau kalah dlm pemilihan UMNO. Madey, kau paksa DS Najib supaya Khairy tak diberi liputan dan peranan dlm apa2 pun jua rancangan kerajaan supaya politikal milage Khairy merosot. DS Najib bukan jenis main belakang macam kaulah Madey LANUN, cuma Khairy memang species Bodoh lagi tak sedar diri.

Lagi syarat kau letak kat DS Najib supaya membantu anak kau siHaramjaddah Mirzan yg terbukti Bonggok, Lembap, suka Berjudi, kalah besar bila berjudi, berapa kali Kerajaan nak kena BAILOUT anak celaka kau Madey? Last kau paksa Mokhzani jual saham dlm SapuraKencana utk tanggung bayar hutang anak bodoh Mirzan. Kenapa tak suruh Mokhzani jual sekali saham kau dalam MAXIS?

Apa citer kilang kondom beri pada Marina di SADHU, daerah Outram dlm perjalanan ke Hatyai? Hee hee banyak2 kilang KILANG KONDOM yg kau kasi makan kedarah anak bini cucu kau. Apa citer Bank kau dekat Guam yg lagi satu anak kau kat Jepun Mirinda jaga?

PRU 14. Masa tu kerajaan sudah kaya kerana GST. Peniaga tidak boleh lari dari cukai lagi. Begitu juga Madey pun susah nak dapat komisyen (black money) lagi kerana ianya akan dapat dikesan dengan sistem GST yang lebih efficient. Wang-wang haram tidak boleh mengalir keluar dari negara lagi. Malaysia menjadi negara maju. Gaji kakitangan kerajaan dinaikkan 25%. Cukai korporat diturunkan untuk bersaing dengan negara lain bagi mendapatkan FDI (Foreign Direct Investment). Banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Cukai pendapatan turun untuk bantu golongan pertengahan. BRIM naik dua kali ganda.

Madey akan hapuskan BRIM. Dia tak kan bagi duit kat orang susah. Sudah tentu BN akan kalah kerana sebahagian besar penyokong kerajaan adalah penerima BRIM. Selain dari BRIM kerajaan juga ada banyak sediakan modal untuk orang yang mahu berniaga melalui TEKUN dsbg. Jadi soal lebih baik bagi joran dari bagi ikan tidak timbul. In fact Kerajaan bagi kedua-dua sekali. Sapa yang mahu berniaga boleh berniaga. Sapa yang mau makan gaji boleh makan gaji.

Kesimpulannya BN akan menang pada PRU 14. Jangan termakan hasutan Mamak Celaka yang ingin merosakkan negara. Madey, kau nak bertanding ker dlm pemilihan UMNO atau kau Nak Anak Botak Mukhriz Gay Pondan jadi PM? Haram Orang UMNO mengundi utk Anak Botak kau yg tak ada pendirian..gagal mentadbir Kedah, gagal patuh pd Presiden, Perdana Menteri... Kalau Amerika paksa kau, kalau Mukhriz jadi Perdana Menteri waktu tu, apakah Mukhriz akan JUAL MALAYSIA, kerana nak selamatkan kau Madey Celaka?

Blog Archive