Saturday, April 04, 2015

Desakan Tun Dr Mahathir- Apa Kah Najib Bakal Kecundang???

Tahun 2009- Tun M menyerahkan borang keahlian Umno
1. Menurut Tun Dr Mahathir, jika Najib masih Perdana Menteri Umno/Bn bakal kalah pada PRU-14.

2. Alasan kekalahan itu, Najib gagal memerintah negara dengan baik, kerana timbulnya berbagai skandal besar khususnya 1MDB. 

3. Mantan Perdana itu, sudah mempersoalkan peribadi perdana menteri, dengan mengaitkan dengan isu kekayaan anak tiri Najib yang mampu membeli rumah mewah berharga ratusan juta di New York.

4. Juga, mantan Perdana Menteri itu, mula mempersoalkan mengapa Sirul Azhar begitu barbaric, sehingga membunuh tidak tentu pasal. Sedangkan semasa menjadi pegawai keselamatan beliau, Sirul tidakpun pernah membunuh orang.

5. Menurut Tun Dr Mahathir, Malaysia sekarang ditahap paling rendah di mata dunia, di mana indeks rasuah, bukannya berkurang malah meningkat.

6. Pada Sabtu, mantan Perdana Menteri itu, mengulangi desakannya, agar Najib berundur, untuk menyelamatkan Malaysia dan parti UBN.

7. Dalam perkembangan berasingan, rata-rata kabinet Najib dan pemimpin Umno berdiri teguh di belakang Perdana Menteri itu. Juga, pemimpin parti komponen Bn, khususnya daripada Sarawak dan Sabah, secara sebulat suara berdiri di belakang Perdana Menteri.

8. Sehingga kini, tiada seorangpun AMT Umno atau para pemimpin komponen parti Bn menyambut desakan mantan Perdana Menteri itu.

No comments:

Blog Archive