Monday, March 23, 2015

Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?

Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun.
Like ·  · 
  • Musram Rakunman Apa yang dilihat sekarang parti2 Sarawak yang merupakan komponen BN, serta parti2 di Sabah yg juga komponen Bn, MCA, gerakan, MIC, besar kemungkinan akan keluar BN,. Pas yang ada 21 kerusi Parlimen, menyokong Umnopun, tidak akan bakal menyelematkan kerajaan persekutuan yang diterajui umno, apatah lagi, 6-7 MP pas tidak menyokong Hudud dan Qisas Pas Kelantan.
    27 mins · Like · 2
  • Musram Rakunman Jangan lupa Umno ada juga MP bukan beragama islam. Pendirian parti tidak akan boleh memaksa pendirian seseorang MP. Jalan paling selamat kepada Umno, adalah membiarkan undian di Dewan rakyat tanpa sebarang pendirian. Ertinya, keputusan menyokong Hudud dan qisas Pas Kelantan ditentukan oleh para MP, tanpa melihat parti yang mereka wakili.
    20 mins · Like · 1
  • Musram Rakunman Datuk Seri Najib Razak sebagai Presiden Umno, kena berfikir masak-masak sebelum mengumumkan pendirian, walaupun telah bersetuju dengan keputusan para ADUN Umno Kelantan menyokong Hudud dan qisas Pas yang dibentangkan di DUN Kelanatan.
  • Musram Rakunman Dalam keadaan sekarang, Datuk Seri Najib Razak, kena berfikir apa kah mahu menyelamatkan kerajaan UBN atau bersetuju dengan "perangkap Pas" berkaitan hudud dan Qisas Kelantan. PM kena mengkaji benar2, mengapa Pas tidak mengutuk pendirian para MPnya sendiri yang menolak enekmen itu.
    15 mins · Like · 1
  • Tony Hma Btl perkiraan mu 2 Tnkita berpolitik berdasarkan angka
  • Musram Rakunman Suka atau tidak, kenyataan mantan TPM dan Timbalan Presiden Umno Tun Musa Hitam, kena difikirkan masak2 oleh Datuk SeriNajib Razak, bahawa Umno jangan lebih PAS daripada Pas. Umno sejak sekian lama tidak dapat bersetuju dengan Hudud dan Qisas Pas, kerana berpaksikan kepada ratio penduduk negara ini.
    11 mins · Like · 1
  • Tony Hma Akan lebih parah kerana ada ramai lg golongan menantikan keputusan/pendirian UBN dlm perkara ini yg bakal menjadi hambatan.
    8 mins · Like
  • Musram Rakunman Betul bahawa penganut agama islam tidak boleh menolak hukum Allah, akan tetapi perlu juga dilihat, bahawa enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan, bersifat politik. Undang2 Allah, sebenarnya, tidak boleh ditokok tambah barang sedikitpun, akan tetapi hudud dan qisas Pas Kelantan, disesuaikan dengan kehendak politik.

No comments:

Blog Archive