Thursday, February 19, 2015

Faktor Sirul dan Anwar- Modal Politik Pembangkang

DUA kes yang membabitkan Sirul dan Anwar sudahpun diputuskan mahkamah, namun saban hari menjadi cerita di berbagai media, baik luar mahupun dalam negeri. Sebabnya, pembangkang tiada modal lain untuk menghentam kerajaan dan pemimpinnya, kerana semua modal retorik mereka sudah terkuak, fintah dan palsu.

Tujuan pembangkang menwar-warkan dua cerita itu, untuk mengumul pendapat umum, agar rakyat terpengaruh dan untuk menimbulkan persepsi bahawa perundangan di negara ini sesungguhnya tidak adil, di mana kononya yang bersalah tidak dihukum, sebaliknya yang bukan itu yang didapati bersalah.

Pembangkang, cuba mempengaruhi rakyat, dengan cerita yang direka-reka, ditokok tambah, kemudian disensasikan. Mereka mempunyai masa yang banyak mereka-reka cerita, kerana mereka itu semua tiada kerja lain, kerana tiada tanggungjawab kepada rakyat.

2 comments:

Anonymous said...

Mari kita mundur kebelakang,itulah cara puak pemabangkang terutamanya Dapigs menglenakan org Melayu yg sangat suka dengan teori kosnpirasi.Jangan pandang hadapan keran banyak perkara yg berlaku di belakang kita,utk terus di beri perhatian.Orang Melayu pun bukan suka buat kerja ,elok ikut apa yg Dapigs mahu.Biarkan saja puak mereka terus bekerja,mereka memang bodoh hanya tahu berkerja,cari wang dan makan besar.Nanti kalau kita mundur,kita ada Umno tuk di belasah dan para pemimpin mereka utk kita kambing hitamkan.Cerita Altantunya belum sattle ,walau pun orang yg paling lantang menuding jarai kepada pihak tertentu sperti RPK sudah senyap menghilangkan diri dari negara ini.LKS akan mengguna kan Sirul yg melarikan diri pula sebagai alat menghiburkan orang Melayu menikmati cerita konspirasi.

Anonymous said...

Only fools are allowed to be fooled by the foolish.
So don't be a bloody fool.
Think, think and think with wisdom.

Blog Archive