Sunday, January 18, 2015

Sirul Di Australia: Lekanya Para Pegawai Najib

TERSERLAH lekanya para pegawai Najib, sehingga salah seorang pembunuh paling kontraversi Koperal Sirul Azhar Umar terlepas ke Australia.

Australia, meskipun nampak punya hubungan baik dengan Malaysia, akan tetapi ramai pemimpin negara itu sangat sekeptikal pada kerajaan, malah diperburuk dengan sokongan setengah pemimpin negara itu kepada Anwar Ibrahim.

Menurut Laporan selepas sahaja Koperal Sirul bersama Cif Inspektor Azilah Hadri dijatuhi hukuman sampai mati pada Selasa lalu, Surat Khabar Australia telah menulis, kemungkinan besar negara itu, tidak akan menghantar pulang Sirul ke Malaysia.

Apa yang dibimbangkan, jika ada pihak-pihak tertentu dapat mempengaruhi Sirul, untuk membuat versi baru berkaitan pembunuhan Model Mongolia Altantuya Shaaribu yang didapati dibunuh dengan kejam di Shah Alam sedekad lalu.

Sudah tentunya cerita versi baru itu akan diwar-warkan di seluruh dunia, dan paling dikhuatiri jika mengaitkan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak, di mana pada masa kematian Altantuya merupakan Timbalan Perdana Menteri.

5 comments:

Anonymous said...

Itu sirul yg telah pun dibebaskan sebelum ini..Muat brahim yg terang terang telah disabitkan salah bolih pula pergi makan angin dgn anak beranak.
kalau nak hukum.
timbangkan dgn akal bukan hati yg busuk.

Anonymous said...

Saya rasa Tuan Admin tersilap dengan tak sengaja.Memang benar Sirul telah dibebaskan olih Makhamah Tinggi dan rayuan telah dibuat olih Pejabat AG pada Makhamah Persekutuan di mana keputusanb bebas dibatalkan dan sebaliknya didapati bersalah.Tidak elok menuduh orang lain lalai,saya rasa Tuan Admin harus berhati hati sebelum membuat statement.Dosa punt dapat kredibiliti pun hilang.

SUARA RAKYAT said...

Peguam Terkemuka Tan Sri Shafee Abdullah, ada kata, sepatutnya, kes seperti ini, tidak membenarkan seseorang itu keluar negara, meskipun dibebaskan, di situlah kelekaan berlaku. Dalam keadaan sekrang, semua boleh berlaku, Sirul boleh sahaja meneceritakan versi lain, maklum, maut menanti beliau. Bagi Sirul, nothing to lost, pihak media Australia dan antarabangsa akan mengapi2kan, belum lagi Anwar. Para pengawai najib, termasuklah yang mengenadlikan kes itu, kerana beliau PM, pemimpin no 1 negara, setiap pegawai adalah pegawai kerajaan, dan Najib adalah Ketua Kerajaan.

Anonymous said...

Betul tu. Dia boleh buat mcm2 cerita di aussie sana semata2 nak hidup. Ngaku najib suruh dia tembak. Dpt la 1 juta anwar kasi.

Anonymous said...

Apapun, dengarlah dulu apa yang dia habak. Kalau dia balik tentunya dia digantung.Mati atau tidak bila digantung tak relevan sebab siapa yang mahu hidup tetapi tergantung.

Blog Archive