Wednesday, January 21, 2015

Najib dan Anwar Ada Pakatan?


POKOK tidak akan bergoyang jika tiada angin. Air tidak akan berkocak tanpa ikan.Demikianlah bayangan bahawa Najib dan Anwar ada pakatan.

Menjelang PRU-13, Najib dan Anwar berpakat, dan membuat keputusan akan menerima pemenang PRU itu, selepas keputusan dimana Najib menang, tetapi Anwar protes dan menghasut rakyat turun ke jalan mahu mencipta arab spring, tetapi tidak menjadi.

Kini, Najib no match dengan teguran Tun Daim. Kerana message tak dapat dibunuh, maka messanger perlu dibunuh. Najib tersepit, Anwar datang jadi penyelamat. Anwar dengan tegas mempunyai maklumat salah laku rasuah/salah guna kuasa Tun Daim semasa menjadi Menteri Kewangan.

Najib memanfaatkan dakwaan pembangkang terhadap Daim. 15 tahun lalu, mantan TPM itu melaporkan Daim pada BPR (kini SPRM), namun mantan Menteri Kewangan itu diberikan clean bill.

SPRM sudah selesai rakam percakapan Daim, kini menunggu rakaman percakapan Anwar pula, selain mendapat dokumen-dokumen yang didakwa ada.

Najib tersepit. Anwar berdepan penjara kerana sodomi II, ada deal kah? Siapa bakal tertipu? Siapa bakal kecundang? nampaknya, jika benar ada deal, maka Najib menghalalkan cara, Anwar pula melupakan hasrat merampas Putrajaya. 

2 comments:

Anonymous said...

masing2 dalam keadaan terdesak dan diasak...
yag berkuasa kurang bijak mempertahankan jawatan PM selaku presiden umno.. yang bersalah mempertahankan tidak disumbat dlmm penjara..
playsafe tahap gaban..1malaysia tipah ditipu..

Anonymous said...

Senyap je...alhusin...mso...cikgu pencen...tulang besi...tukar tiub..wfazudin...greenbox...tipah koya x menyalak! Kot tghh ckp ada bukti...auk...auk....aukkkk...bkn depa jer menyalak...ahli2 lajnha pkr dlm pas pun akan menyalak bg pendapat...klu yg lain x sedar lg kotornya politik mereka x tau la...

Blog Archive