Saturday, August 16, 2014

Krisis Politik Selangor: Khalid Ibrahim Mangsa Terbaru Anwar

ANWAR tidak akan senang duduk kalau tiada krisis yang beliau cipta. Sila cari-cari fakta perjalanan politik Anwar, senantiasa bergelumang dengan krisis.

Krisis politik Selangor yang berpunca daripada Langkah Kajang, satu lagi krisis yang Anwar cipta. Anwar suka dengan krisis, atas sebab melalui krisis, maka namanya senantiasa disebut. Bagi Anwar, apa kah cerita benar atau tidak adalah kesukaannya, kerana melalui cerita itu, namanya bakal disebut.

Langkah Kajang yang menjadi rancangannya, putus ditengah jalan, apabila dia tidak layak menjadi calon, atas sebab dijatuhi hukuman penjara 5 tahun atas sebab kesalahan meliwat.

Anwar memilih isterinya sendiri untuk menggantikannya, selepas isterinya menang, maka dipaksa pula, agar isterinya dilantik MB Selangor.

Pada tahun 1998, selepas dipecat daripada Umno dan Timbalan Perdana Menteri, Anwar menduduh Umno/Bn pengamal nepotisme, kronisme, korupsi dan Tun Dr Mahathir sebagai mahazalim, mahafiraun, namun kini semua dakwaan itu, sebenarnya ciptaan Anwar sendiri; dan sekarang terbukti bahawa pengamal kepada semua itu adalah dirinya sendiri. Mana ada di dunia ini, dalam satu masa, suami isteri anak menjadi wakil rakyat; hanya berlaku pada keluarga Anwar. Malangnya, penyokongnya telah buta, sehingga tidak mampu melihat keadaan ini. Anwar bersengkokol dengan DAP, satu lagi parti pengamal nepotisme, kronisme; dalam mengabui mata rakyat.

Dalam krisis MB Selangor, lihat bagaimana membunuh kawannya, kerana menghalang hawa nafsunya. Khalid Ibrahim adalah mangsa terbaru Anwar.

3 comments:

Anonymous said...

Ada orang Pas tolak Khalid kerana tak sembahyang? macam mana dengan orang yang buat maksiat berkali kali, dibuktikan dengan gambar, masih orang Pas sayang? kemarau sangatkah pemimpin Pakatan yang bagus?

Unknown said...

Assalamualaikum . Saya orang baru dalam dunia blog .
Tolong share link http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
Terima kasih !

Unknown said...

Ulama pas ape dah jadi?

Blog Archive