Monday, July 21, 2014

MH17: Igor Girkin Suspek Utama Tembak Pesawat itu

Igor Girkin (Tengah) mantan perisik Russia dan kini mengaku sebagai Menteri Pertahanan Donetsk People's Republic" pemberontak yang mahu memisahkan diri daripada Ukraine; adalah seorang yang berdarah dingin, sanggup membunuh tentera atau pengikutnya sendiri. Igor mendapat sokongan daripada Russia terutama Presidentnya Viladimir Putin kerana mereka sama-sama sebagai mantan perisik KGB.

Sebelum MH17 bersama 298 penumpangnya ditembak jatuh, satu terbitan di media sosial Russia (kini terbitan itu telah dipadam) telah mengaku menembak jatuh sebuah pesawat di mana dalam terbitan itu mengatakan "“We did warn you - do not fly in our sky,"

Menembak sebuah pesawat yang terbang dengan ketinggian 33,000 kaki atau 7 batu di atas bumi, tidak mungkin dilakukan oleh mereka yang tidak pakar; menembak pesawat setinggi itu memerlukan kepakaran dan senjata canggih seperti SAM-11 atau Bulk 1,2. 

Dikatakan sebelum kejadian menembak jatuh MH17, beberapa truk membawa SAM-11 daripada Russia masuk di sebelah timur Ukarine; dan selepas menembak jatuh MH17, dua truk masuk semula ke Russia, di mana salah satu truk hanya membawa 3 SAM-11 yang kebiasaannya setiap truk membawa 4 SAM-11. Ertinya salah satu SAM-11 itu telah digunakan menembak jatuh MH17.

Adalah sangat malang bagi MH17, disebabkan pada laluan itu, bukan sahaja pesawat milik Malaysia itu melalui laluan itu, sebaliknya beberapa pesawat lain termasuk Singapore Airline.

2 comments:

Anonymous said...

udah2 la ikut rentak propaganda yahudi..kaji berita dua2 belah pihak..

Anonymous said...

percaya lah kat PM ukraine dengan USA, PM Ukraine adalah dari golongan yahudi juga, kalau tak percaya cuba google "PM Ukraine Jews"

Blog Archive