Wednesday, July 30, 2014

MB Selangor: Anwar Bakal Kecundang

Nampak gayanya Anwar Ibrahim bakal kecundang untuk melucutkan jawatan Tan Sri Khalid Ibrahim untuk melantik isterinya sendiri menjadi Menteri Besar Selangor.  Kerajaan yang dibentuk di Selangor selepas PRU-13 lalu berasaskan pakatan tiga parti PKR dengan 14 kerusi DUN, PAS 15 dan DAP 15.  Memandangkan Presiden dan Mursidul Am Pas berpihak pada Khalid, biasanya pemimpin PAS akan akur dengan keputusan itu. Jika Pas bergabung dengan Umno 12 dan Khalid berjaya membawa 3 ADUN termasuk dirinya; maka tindakan Anwar mencalonkan isterinya akan kecundang.

5 comments:

Audio Hypnosis Tarikan Rezeki said...

Macam mana kedudukan PAS dalam PR?

Anonymous said...

Apa kejadah lu punya komen...kedudukan PAS dah tentu tak mau diliwat lagi dahh....tobat lahum

Melayu Selangor said...

Gua sokong YB Iskandar jadi MB kalau PAS bergabung dengan UMNO.

Anonymous said...

jalan terbaik PAS keluar pakatan je.kesian juga kalau hari-hari kepala kena luku sengan rakan sendiri,walaupun sumbangan PAS besar terhadap pakatan tapi nampaknya bila timbul krisis PASlah yg akan dijadikan bakul sampah kesalahan.

berasiam said...

pas akan semakin kukuh jika keluar pakatan rakyat. dap dan pkr akan terkuntang kanting. umno juga akan kekal pada status yang sedia ada sebab orang umno sendiri lebih selesa sedemikian.

ramai kalangan orang melayu tidak sokong pas selagi pas dalam pakatan. jika pas ambil langkah berani keluar pakatan, berbondong2 sokongan orang melayu akan pergi kepada pas. jika kena caranya, pas akan beroleh selangor di samping mengekalkan kelantan, negeri paling kaya dan negeri termisikin.

orang2 anwar dalam pas juga akan tersingkir dengan sendiri.

beranikah pas?

Blog Archive