Tuesday, May 13, 2014

Ahmad Said Selepas Kenyang Tibai Parti Pula

Ahmad Said yang dilantik MB Terengganu pada Mac 2008, dipenuhi dengan kontraversi. Kini selepas meletakkan jawatan juga penuh kotraversi. 

Pemimpin  seperti Ahmad Said , elok  juga diberhentikan; supaya nampak belangnya. 

Sejak beliau dilantik, berbagai kontraversi yang beliau lakukan, antara lain pembinaan Istana Terengganu, pembelian francis di UK, selain melawat antartika.

Kini, semua ahli Umno tahu, siapa itu Ahmad Said. Mungkin Sultan juga menyesal melantik beliau pada tahun 2008; kerana mantan MB itu adalah seseorang yang hanya berjuang untuk mengisi temboloknya.

Lihat saja rumah agam MB itu (foto); bagaimana seorang mantan pegawai kerajaan kemudian jadi MB mampu membina rumah sperti itu? Na.. jawablah sendiri. 

Kini selepas kenyang, mengigit pula parti yang memberikan dia nama dan kedudukan serta kekayaan. Kalau di lihat daripada segi parti, apa sumbangan beliau? PRU-13, BN hampir kalah. 

9 comments:

Anonymous said...

APT, baik kau dedahkan SETIAP rumah pemimpin UMNO - biaq kita bandingkan; lihat rumah siapa yg. kecik-molek!

Tak patut betul pemimpin ISLAM/Melayu yg. berjiwa rakyat spt. YB DS Ahmad Said diHINA sampai sebegini - dan apa KEJADAHNya ada pula si pemimipin UMNO yg. tergamak boleh TERGELAK besar psl. PENGHINAAN ini (lihat di http://medantempurkedah.blogspot.com/2014/05/krisis-tganu-kerana-ku-nan-dan-raof-2.html , KRISIS T'GANU !! KERANA KU NAN DAN RAOF, 2 LAGI ADUN KELUAR PARTI ??, 13 May 2014)?!

Dan tak bermakna kalau kita sayang UMNO, kita harus ikut cakap pemimpin mcm. LEMBU bodoh - apalagi kalau pemimpin yg. LIBERAL PENGKHIANAT! Mcm. YAB Ayahanda Tun, tak semua yg. beliau cakap termasuk bila beliau mengutuk ISMA, kita harus setuju, tetapi TIDAK bermakna kita benci dgn. beliau, yg. banyak JASA pd. umat Islam/Melayu.

Nampaknya makin ramai si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK dlm. UMNO, yg. tak pernah hidup susah, di suap sudu 'emas' dr. lahir - takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya umat Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI! Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hukum Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hukum Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Sama2 kita berdoa semoga beliau mendapat dari Allah untuh mengubah keputusannya keluar parti. Contoh Khir Toyo, tak dengar dia keluar parti (setakat yg saya tahulah) sedangkan dia terpaksa mengharongi masalah peribadi berseorangan. Jgn ikut contoh Mohd Taib/Sheikh Kadir. Pada ada UMNO yg menaikkan. Akhirnya burukkan parti sendiri. Itu X bersyukur namanya!

kah kah kah said...

sorry bertanya, makcik sambal belachan ni lelaki ke puan?
gaya bahasa keras ja takkan baphok kot? jgn marah nnti jadi nenek!

Anonymous said...

idris jusoh tak dpt jadi mb 2008 tak pun dia keluar umno

Anonymous said...

Apalah blog ni, pakai tibai tanpa bukti. Nampak sangat bias . Pasal mh370 pun banyak teori konspirasi. Aku boikot blog ni mulai hari mi

Anonymous said...

X nampak pulak kat mana mat said ni burukkan parti, yg ada cuma pm x tolerate smp 17 hb saja..

Anonymous said...

Kesimpulan nya, mereka yang mendapat jawatan dan kuasa seperti MB dan menteri akan jadi orang kaya dalam sekelip mata, dengan cara rasuah. Tak kira mereka dari parti politik mana pun. Sudah terang lagi bersuluh kan? Politik korup.....itu pasal ramai yang merebut-rebut sehingga mengadai segala prinsip dan harga diri dan prinsip. Ada juga yang menggadai pegangan agama dan hukum. Bottom line, tembolok sendiri......

Anonymous said...

Siapa makcik sambal belacan ni? Semua blog org ada dia. Komen semua sama copy paste je. Menyemak betul!

Anonymous said...

Serawak...selangor..biasalah tu.

Blog Archive