Wednesday, April 02, 2014

Transkrip Terakhir Pesawat MH370: Tiada Apa-Apa Yang Mencurigakan

Perbualan terakhir daripada cockpit pesawat malang MH370 dengan Menara Trafik Udara Subang selama 54 minit selepas mengudara, tidak menunjukkan sebarang clue yang mencurigakan. Salam terakhir " Good Night, Malaysian Three Seven Zero" adalah ucapan biasa bagi sesebuah pesawat yang sign off dengan menara yang akan ditinggalkannya
.
Malaysia, selepas operasi mencari selama seminggu, akhirnya memutuskan pada 24 Mac dan keputusan itu disokong oleh Australia negara yang mengambil alih mengkoordinasi pencarian di kawasan selatan bahawa pesawat itu dilencongkan dengan sengaja ke arah selatan tanpa sebab yang diketahui hingga kini. Faktor yang mendorong kesimpulan itu apabila satellite menunjukkan bahawa pesawat terbang sekurang-kurangnya 7 jam selepas hilang daripada radar, dan dengan analisis Doppler Effect, pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi.

Masuk hari ke-24, pasukan pencari berlumba dengan waktu, terutama untuk menjumpai black box di mana baterinya hanya mampu mengeluarkan signal selama 30 hari.

Setakat ini, belum ada sebarang tanda atau clue di mana pesawat malang bersama 239 penumpang itu.

No comments:

Blog Archive