Saturday, April 26, 2014

MH370: Apa Kah Tertimbun Dalam Gaung?

Apa kah pesawat MH370 jatuh gaung dasar laut, kemudian tertimbus, sehingga Bluefine 21 tidak mampu mengesannya? Kawasan pencarian hampir 100 peratus telah dijelajah, namun sehingga kini, tiada sebarang tanda yang boleh dihubungkan pesawat itu. Sebagai perbandingan, Kapal Titaic yang tenggelam tahun 1912, hanya dijumpai pada tahun 1985, 73 tahun kemudian; sedangkan lokasi dikenal pasti; Bagi MH370, kawasan pencarian hanya berasaskan perkiraan menggunakan data teknologi; tiada kepastian apa kah memang pesawat itu berakhir di Lautan Hindi.  Memandangkan sudah 50 hari kehilangan MH370 bersama 239 penumpang termasuk kru pada pagi 8 Mac; menyebabkan berbagai teori dan spekulasi berkaitan pesawat itu. 



2 comments:

Anonymous said...

mungkin salah lokasi....mungkin sekitar laut andaman, bukan laut hindi......
ni laa bila negara tiada teknologi sendiri...

nasirwise said...

Mungkin juga salah lokasi. Apa pun seorang atau dua orang ini mahupun kesemua penumpang MH370, yang dengan sengaja melakuan khianat atau kecuaian, telah menyusahkan negara Malaysia dan banyak negara. Banyak masa dan wang ringgit telah di `burn'.
Kita tidak mampu untuk mempunyai kepandaian secara total stsu mempunyai semua teknologi. begitu juga dengan negara Australia atau Amerika Syarikat. Negara sebesar ini pun tidak mempunyai teknologi yang boleh mengesan MH370 dengan cepat dan tepat.Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Manusia kena tanya Allah.

Blog Archive