Monday, March 24, 2014

Selepas MH370, MH066 Hampir-Hampir

MH066 terpaksa mendarat cemas di Hong Kong Awal Hari ini
Hampir satu lagi. Awal hari ini MH066 laluan Kuala Lumpur Incheon Korea Selatan, terpaksa melakukan pendaratan di Lapangan Terbang Hong Kong, atas sebab pembekal litrik pesawat itu terputus secara tiba-tiba. 

Apa kah pesawat malang MH370, mengalami keadaan yang sama, akan tetapi lebih fatal. Pesawat MH370 berpatah balik. Terbang 45,000 kaki atas permukaan laut melebihi limit yang dibenarkan. Transponder tertutup, sehingga komunikasi dengan pesawat terputus. Kerosakan pada pesawat mengakibatkan tekanan berkurang secara tiba-tiba, menyebabkan saluran oksigen terputus; dalam keadaaan demikian menyebabkan sesiapa sahaja akan pingsan.

Pilot/ co pilot cuba sedaya upaya mendaratkan pesawat, namun apa yang sempat diubah adalah arah, kemudian semua penumpang pingsan. Pesawat yang berada dalam auto pilot, dengan sendirinya mampu menstabilkan pesawat, lalu terbang pada ketinggian normal, terus terbang tanpa arah dan tujuan, sehingga kehabisan minyak.

Sangkaan awal, bahawa seseorang dalam pesawat dengan sengaja menyebabkan pesawat malang MH370 hilang misteri, kini mendekati kepada keroskan pada pesawat itu.

No comments:

Blog Archive