Sunday, March 23, 2014

MH370: Simulator Zaharie Tiada Maklmut Mencurigakan

Pasukan forensik ICT, daripada PDRM dan FBI tidak menemukan apa-apa maklumat yang mencurigakan yang boleh dihubungkan dengan kehilangan MH370.

Sementara itu, transkrip perbualan di kokpit selama 54 minit daripada masa pesawat itu mengudara sehingga hilang daripada radar, juga tidak menunjukkan sebarang clue yang merujuk kepada kehilangan pesawat malang itu.

Menurut pakar yang menganalisis transkrip itu, ianya merupakan perbualan biasa, dan tidak mempunyai sebarang clue bagi mengaitkan kehilangan pesawat itu.

3 comments:

Anonymous said...

seperti di jangka...hobi ..

QalamQabut said...

Itu yang aku sedih sangat, dan itulah sebabnya aku cakap Polis Malaysia lembab.

Jika siasatan dibuat sebaik saja timbul berita mengenai flight simulator ni, tentu dah tak keluar macam2 teori dan tuduhan2 yang tak berasas terhadap Zaharie.

Sebab itulah juga kita kena cepat bertindak untuk menangkis segala tohmahan, segala perlekehan.

Tengoklah apa dah jadi dengan kisah bateri Li-ion. Mula2 dulu MAS hanya cerita mengenai buah manggis saja. Tup-tup keluar cerita mengenai bateri pulak. Timbul macam2 cerita dongeng yang sengaja membawa ghablah kepada keluarga mangsa, dan memperlekeh MAS sendiri dan juga task force Hishammuddin.

Walaupun peristiwa kehilangan MH370 ni tak pernah terjadi, tak semestinya kita patut guna alasan itu untuk tunjukkan ketidak-kecekapan dan kebodohan kita.

Jangan bergantung semata2 kepada black box dan abaikan segala aspek dan sumber2 lain yang perlu disiasat secara seiringan. Black box tak dapat tepis segala kelemahan dan kelembaban kita.

Tak ada pakar PR ke dalam team Hishammuddin? Semua pakar black box saja yang dia kutip?

Unknown said...

Selalunya orang yang berniat khianat bersedia menutup segala alat bukti supaya tidak dapat dikesan.

Jangan terlalu sangat percaya akan keluarga si juruterbang yang tersyak, kerana mereka pun mungkin berpura-pura hipokrit seperti pemimpin parti kencingkan rakyat.

Blog Archive