Saturday, March 29, 2014

MH370: Sebelum Berakhir Di Lautan Hindi

Teori salah seorang Pembaca AYT

berasiam said...

perindahan jarak lokasi dengan alasan pesawat kehabisan bahan bakar adalah sesuatu yang jelas berbentuk separuh benar. secara mudah, jarak berkaitan dengan kelajuan. kadar penggunaan bahan api lebih tinggi jika pesawat terbang pada kelajuan yang lebih tinggi. pesawat cepat kehabisan bahan api maka jarak yang dilalui oleh pesawat lebih pendek/dekat: separuh betul.

bagaimana dengan faktor masa. pesawat terbang untuk tempoh masa sekurang-kurangnya 7.5 jam berdasarkan analisis ping oleh inmarsat. jam 8:11 pagi, pesawat menerbitkan ping yang terakhir dikesan secara jelas. tempoh perjalalan ke Beijing ialah 6 jam. jika bahan bakar tambahan diisikan sebanyak 20% untuk kegunaan kecemasan, bahan bakar yang ada mampu untuk menerbangkan pesawat kira-kira 7.5 jam.

berdasarkan ping yang dikesan, itulah tempoh masa pesawat terbang dan melebihi daripada itu. sekiranya pesawat menggunakan bahan bakar secara tidak efisien, sudah tentu tempoh masa penerbangan menjadi lebih singkat, selain jaraknya lebih dekat.

kemungkinan pesawat singgah atau disinggahkan di mana-mana lokasi semasa dalam perjalanan ke tempatnya berakhir. tempoh persinggahan itu ialah kira-kira 1 jam, yang menyamai jarak kira-kira 1000 km.

BBC melaporkan lokasi pencarian dipindahkan kepada kira-kira 700 batu ke utara. 700 batu x 1.6 = 1120 km.

kesimpulannya, pesawat mh370 singgah selama kira-kira satu jam untuk tujuan yang tidak diketahui, di lokasi yang rahsia, sebelum meneruskan perjalanannya ke tempat terakhirnya di selatan lautan hindi.
28 March 2014 20:33

13 comments:

MASdiHATIku said...

PM Najib sbg tk bertanggungjawab bila beliau melepaskan 'beban' dengan membuat keputusan MH370 telah berakhir..sedangkan sampai sekarang bukti untuk mengesahkan statement tersebut belum dijumpai.. Najib penipu besar dan ada agenda lain disebalik penguguman itu.

Zaman skrg kalau menipu ckup mudah di kesan kerana percambahan maklumat dn ilmu. Dgn teori2 anggaran konsultan luar, Najib sudah lupa diri dan buat tindakan yg menjatuhkan harapan dan moral mereka yg terlibat. seterusnya Malaysia jd bahan cemuhan krn membodohkan keluarga penumpang.

Apa masalahnya jika Najib turuti takdir secara sabar. Selagi tak jumpa anggaplah ia masih dlm siasatan dan ada kemungkinan.. kenapa buat konklusi seolah 2nk tamatkan episod ini segera dan dia nk lupakan.?

Kenapa teori2 spekulatif yg melibatkan konspirasi jahat Amerika tidak mahu disiasat atau diperkatakan.

Beijing dh mula meragui cara Malaysia buat siasatan. Sudahlah blok BARAT yg diberikan kuasa utk menyiasat dn buat ketentuan..

Pihak berkausa China sepatutnya dilibatkan sejak awal siasatan utk imbangi pengaruh dan kemungkinan konspirasi CIA Amerika yg sengaja melengah2kan dan memesongkan tumpuan pencarian di kawasan yg tk betul...

YA ALLAH..SELAMATKANLAH MH370..NYAWA dan KESELAMATAN 239 ORANG yg BERADA DALAMNYA.. YA ALLAH YA RAHIM..KAULAH TUHAN YG DENGAN SIFAT KUN FA YAA KUNN.. BILA BERFIRMAN JADI MAKA JADILAH.. TAKDIRKANLAH YA ALLAH SUATU KE AJAIBAN DARI-MU SUPAYA MH370 DI JUMPAI DENGAN SELAMATNYA SEMUANYA..

AMEEN YA ARHAMARAAHIMINNN..

WALLAHUALAM!

Anonymous said...

Kalo prang donia ke3 meletos..Sudah bersediakah kita???

Anonymous said...

Peliklah kalau jumpa puak puak bahalol ini...

Kapal terbang berlepas pukul 12.41 pg dan dijangka mendarat pukul 6.30 pg di Beijing..

Paling biol sangat pun, ko boleh kata kapalterbang itu terus terbang hingga pukul 12 t/hari iaitu sekali ganda lg penerbangan KL ke Beijing.. Selepas enam jam ..ada minyak lagi ker?? Kalau minyak tak ada .. kapalterbang itu berhenti dan parking di udara???

Kalau tak parking kat atas awan, tentulah turun..turun di laut atau turun di darat ..

Tolong tunjukkan kapal terbang itu ada di mana mana atas darat?? ada??

habis kalau tak ada, tentu dalam lautlah .. mustahil dalam awan!!

26 negara bergabong untuk cari, termasuk cina, vietnam, india, australia dan blok barat...26 negara..bukan 26 orang..kalau pun 26 orang ..MUSTAHIL 26 orang sepakat untuk menipu..kalau 3..atau 4 orang mungkin mereka boleh sepakat..

Ini bukan soal block barat atau apa apa blog pun..ini hal kapalterbang hilang dengan 239 orang dalam kapal tu..ini bukan lagi masalah kapir ker, masaalah bangsa ker apa benda..ini masalah ilmu, pengalaman, peralatan, asset dan apa sahaja yg boleh membantu dan menjayakan pencarian ini .. janganlah sudah bodoh sombong pulak, lebih lebih lagi dalam keadaan yg sebegini.. ada ketikanya babi pun Islam benarkan untuk dimakan..

Awak tu negara se kangkang kera, rakyat x sampai pun 29 juta, berapa kerat jer yg bijak pandainya, buat kereta pun ambil model orang yg telah lusuh .. ko ingatkan sebarang teknoloji ker dok boleh redah laut sedalam 3..4000 meter??

Panjang kalau nk bongkar kebongokkan manusia yg tak sedar diri ni .. cuba duduk diam diam, buka telinga, buka mata dan buka minda..dengar, lihat dan ambil pengajaran dari apa yg diperkatakan oleh pakar yg sedang sibuk dalam bidang masing masing dalam usaha mencari dan (menyelamat) bangkai .. sejak bila awak merasa awak tu dah jadi saintis?? SPM pun setakad cukup makan !!!

rizal said...

najib bkn menipu bodoh .......org yg bagi sumber maklumat pada dia......walaupun dia dia sendiri pun tak pasti mana hilangnya mh370......dia cuma memberi maklumat apa yg disampaikan pada dia......jgn jadi bodoh sedangkan ada juga plane yg hilang 10thn pastu baru jumpa.......ingat senang ke....byk maklumat kbykan adalah palsu....susah kita nk percaya

Anonymous said...

Zaman Sekarang ini bukan menipu saja cukup mudah. Menaip benda fitnah, menuduh tanpa bukti, teori sana, spekulasi sini lagi mudah.

Zaman sekarang ini yang otak biol pun senang2 boleh jadi pakar dalam bidang sattelite, radar, pesawat, penerbangan hingga bomoh pun lebih pakar daripada pakar.

Pakar CIA pun ada, pakar teori dan spekulasi pun ada. Lebih baik kita diam daripada kita nampak benggong dan dalam proses tersebut kita cuba membenggongkan orang lain.

Berdoa dan berserah pada Allah SWT. Biar pakar2 dalam bidang masing2 menjalankan tugas mereka. Bersangka baik pada manusia dan yang lebih penting BERSANGKA BAIK PADA DIRI SENDIRI.

Anonymous said...

wahai masdihatiku...awak tak fahamka statement pm. penerbangan tu berakhir di lautan hindi berasaskan jejakan satelit. you ingat senang ka benda ni nak trek. aku orang fizik dan pernah belajar pasal satelit. you tau ka berapa ribu penerbangan komersial setiap hari. itu tak termasuk penerbangan pihak lain terutamanya tentera. you ingat trek radar macam jalan nak masuk kampung you ka. kerajaan punya tanggungjawab besar. bukan macam you punya ketua peliwat tu. dia boleh cakap ikut suka punggung dia sahaja. kenapa you tak persoal pasal kenapa laluan diubah. teori spekulatif apa yang you nak. kalau kapal tu dihijack, you ingat senang ka nak sembunyi. paling tidak tukang hijaak akan tuntut apa-apa dalam 2-3 hari sahaja. pasal konspirasi ni elok you hantar mesej kat ketua peliwat dan pelanggan pelacor. dia lebih tahu. kan cia tu geng dia.

Anonymous said...

Bangun pagi2 jam 3.25 eloklah buat solat tahajud, taubat, hajat dan witir dari buat komen bodoh camni dan buat dosa. Apasal golongan pencacai dap pas pkr selalu buat komen bodoh pasal mh370? Ingat kerajaan saja2 je ke tak nak jumpa pesawat tu. Kau org main sedap mulut je buat mcm2 teori conspiracy. .. semua benda conspiracy sampaikan tala bontot jantan dan main pelacur chinadoll pun conspiracy gak. Kalau pandai sgt gi lah cari kterbang tu. Besok bolehlah lantik cina dap jadi panglima angkatan tentera dan ketu polis negara senang je selesai masalah. ...masih tak sedar diri betapa rendah nya taraf org melayu dimata bangsa2 chauvinist tu gi.lah jilat.bontot dia.org jgn menyemak buat komen bodohw camni

Anonymous said...

ko sodap mulut.ckp najib salah... apa kata kalo aku kata ini konspirasi anuat utk jatuhkn najib sbb pilot tu ahli pkr yv kecewa bila nuart kena penjara??.. bole terima dak...jgn suka2 nk tuduh Tanpa bukti.. vengong gaban ko nih

Anonymous said...

Walaupun Rusia bukanlah lokasi pencarian dalam koridor udara mahupun koridor selatan. Kenapa Malaysia tak nak minta bantuan rusia dgn meminta plot radar mh370 dr Rusia. awal Januari 2014 adalah tarikh dimana rusia mengisytiharkan mempunyai satelit dan radar tercanggih melalui agensi pertahanan aeroangkasa rusia(VKO) yg mampu mengesan seluruh pesawat2 komersial.misil.jet2 Amerika spt b-2 spirit, f-117 yg tidak boleh dikesan radar...rusia adalah negara paling tahu dimana lokasi terakhir mh370 .. kalau kita perasan.rusia adalah satu2nya negara yg maju dr segi teknologi ketenteraan selepas amerika masih membisu untuk menghulurkan pertolongan kpd Malaysia .rusia hanya menunggu surat diplomasi dari najib untuk meminta bantuan dari mereka... barulah masa tu Amerika(jika benar mereka yg merampas mh370) tahu langit tinggi rendah..
renung2kan..fikir2kan..
-ANGGOTA PASKAL ATM-

Anonymous said...

Jangan cakap banyak. Tak guna. Yang penting cari, kalau dah jumpa apa yang dikata kan objek timbul itu ,pergi kutip,ambnil,tak kiralah dengan menggunakan sauk ke,pukat ke.jala ke,tangkoi ke, janji dapat.

Lepas tu pastikan benda tu serpihan MH370 ke, kapal karam ke, sampah sarap lautan ke,atau apa benda ke.
jangan hanya cerap,cerap dan cerap. Ini dah macam nak tunjuk kehebatan teknoloji masing2 aje.

Lagi pelik ni?

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

OI anon-anon KAPIR yang asyik MENGUTUK UMNO/Melayu/YAB PM Islam-Melayu kita - nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH, tapi tanpa SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Dan DAPBANGKAIBABI akan MamPUSS di Tanah Melayu ini!

Anonymous said...

Bah. pertama:

Lihat bagaimana replika (clone) MAS kita telah ditemui di ISRAEL - yg. disembunyikan dari 2013 lagi (lihat gambar replika MAS itu di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/actual-photo-of-flight-370-clone-at-tel-aviv-airport-2928028.html , Actual photo of flight 370 clone at Tel Aviv airport, By Jimstonefreelance (Reporter), March 28, 2014).

Dan si FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai puak SYAITAN Illuminati Mossad-Israel/ZIONIS, dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean, DAPBANGKAI serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, memangnya tak habis-habis nak mengalih perhatian dari bukti penglibatan Diego GarCIA di tengah Lautan Hindi yg. sebenarnya adalah pengakalan tentera BAWAH TANAH- kongsi US-British-Israel yg. mungkin mengandungi senjata Nuklear (MAS disyaki di ‘hijack’ situ dulu sebelum di'hempaskan' di Lautan Hindi) – didedahkan oleh wartawan Shimatsu di bawah.

Dan sekarang rejim PENIPU Australia/Barat-ZIONIS tu pun nak mengalih perhatian sejauh-jauhnya dr. Diego GarCIA; ubah arah pencarian kat tpt. lain pula, kononnya pilot pandu lebih laju dr. biasa! Nasib baik ada Media Alternativ, yg. cuba memberikan maklumat benar – tak mcm si CNN yg.memnagitu memang si CELAKA News Network dan si FOCK News itu pun yg. sama CELAKAnya!!

Maka sekiranya serpihan yg. dijumpai di Lautan Hindi BUKAN dari MAS kita, maka mungkin replika MAS ini akan digunakan di masa hadapan, oleh si Mossad dan sekutunya ini, utk. mengebom Amerika di masa hadapan, dan menyalahkan dua ‘Iranian hijackers’ itu. Maka Israel dan sekutu CIA-MI6-NATOnya disyaki akan menggunakan alasan ini utk. mengebom Iran dgn. bom nuklear, di samping menyalahkan K'jaan Islam/Melayu kita - utk. memulakan Perang Dunia Ketiga! Dan kerana itulah berita replika MAS di Israel ini mesti disiasat, didedahkan di seluruh dunia serta kemungkinan penglibatan ZIONIS palaing DAJAL Soros/Rothschild dgn. replika MAS ini!

Lihat artikel amat BERNAS dr. wartawan Jepun Yoichi Shimatsu, yg. menyambungkan titik-titik penting misteri kehilangan MAS kita ini, termasuk penglibatan si ZIONIS Soros, bukan shj. utk. menjatuhkan Iran tetapi kerana dendamnya yg. lama, pd. YAB Ayahanda Tun Dr. Mahathir kita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Masdihatiku...berdoa dah bagus tp menuduh org lain bohong itu tak bagus...najib dpt pelbagai sumber maklumat n dia announce bl maklumat yg diberi meyakinkan dia...soalnya awak dpt naklumat dr mana yg kata dia penipu..siapa agen atau oerisik atau penyiasat yg bg bukti pd awak...klu ckp tanpa maklumat just hanya baca diblog atau internet awak rasa awak betul ke..klu pihak awak pakatan rakyat saya rasa awak ni tolong kemukakan bukti dimana kapal tersbut berada...maklumla pakatan rakyat sumber diaorg banyak..saya pasti pihak blog barat terutamanya yahudi cukup teruja tuk membantu pihak awak terutamanya ketua umum tu..klu awak org pas pl cuba awak bandingkan komen hj hadi ustaz haron din dgn komen awak. Disaat pemimpin yg dihormati ustaz haron din pun mengucapkab terima kasih pd semua pihak sar tp awak kutuk n terus kutuk usaha yg dijalankan..skrg sebagai melayu islam apa kata awak minta tolong selesaikan dulu masalah kecil di penang minta tolong lge jgn riboh gerai melayu klu nak roboh jg roboh sama gerai cina yg haram juga..rasanya awak akan dipandang mulia klu dpt bantu sesama islam di penang tu dr keluarkan kenyataan bodoh psl sar yg awak cuma dpt info dr blog saja..

Blog Archive