Friday, March 14, 2014

MH370: Mengapa Malaysia Jadi Mangsa?

Masuk hari ke-7 kehilangan misteri Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) B777-200ER MH370 yang berlepas pada 12.41 pagi Sabtu laluan Kuala Lumpur Beijing, China berserta 239 penumpang termasuk 12 krew sepatutnya mendarat pada pukul 6.30 pagi hari yang sama, namun hingga kini tidak pernah mendarat.

Selepas pesawat itu tidak mendarat, berbagai teori menjadi clue pasukan mencari dan Penyelamat, memandangkan pesawat malang itu tidak pernah menghantar isyarat kecemasan, tiada panggilan mayday, dan segala-galanya tidak ada data yang dihantar pesawat malang itu, untuk menjadi clue sebagai asas menemuinya.

Memasuki hari ke-7, kini data yang dikatakan dapat merungkai kehilangan pesawat malang itu, adalah data satellite Amerika yang menyokong signal yang berjaya dikesan radar TUDM bahawa pesawat malang itu berpatah balik dan mengarah ke arah barat selepas terputus hubungan dan hilang daripada radar Menara kawalan Trafik Udara Subang pada pukul 1.30 pagi kurang sejam selepas lepas landas.

Sistem ACARS yang pada pesawat malang itu terus menghantar pings selama 4 jam selepas terputus hubungan dengan menara kawalan trafik awam, dan gagal dikesan radar tentera selepas 2.40 pagi 8 Mac 2014.

Faktor mengapa pesawat gagal dikesan adalah disebabkan transponder pesawat itu diputuskan selang 14 minit, yang pertama pada jam 1.07 pagi dan kedua pada 1.21 pagi, selepas sahaja juruterbang mengucapkan selamat malam kepada menara trafik udara  Subang dengan ucapan "All Right, Good Night" kerana pesawat akan check ini di wilayah Vietnam. Selepas ucapan juruterbang itu, pesawat hilang daripada radar, dan sehingga kini, kehilangannya masih misteri.

Teori terbaru berasaskan data daripada satellite Amerika, mengatakan pesawat malang itu telah "dirampas" dalam erti kata, seseorang yang mampu memandu pesawat telah mengambil alih pesawat itu, dan meneruskan penerbangan selama 4 jam.

Pings pesawat yang diterima satellite, pesawat malang itu menuju lautan Hindi atau Laut Andaman wilayah India.

Apa yang belum dipastikan, selepas pesawat itu menghantar pings selama 4 jam, kemudian terhenti, apa kah pesawat itu telah mendarat di kepulau Anadaman? Jika pesawat terhempas ke laut, sudah tentu, ULB=under water locator beacon yang diaktifkan, demikian juga ELT= Emergency locator Transmitter akan diaktifkan, atas sebab alat tersebut secara automatik akan aktif jika bersentuhan dengan air. Namun bagi pesawat ini, semua alat itu tidak berfungsi, ertinya alat-alat itu juga diputuskan.

Hanya mereka yang mempunyai kepakaran berkaitan elektronik sahaja mampu melakukan itu semua.

Persoalan pertama siapa kah di antara penumpang itu yang mempunyai kepakaran menerbangkan pesawat? dan persoalan kedua, siapa kah di antara penumpang itu mempunyai kemahiran elektronik? jawabannya, pesawat itu membawa 20 penumpang jurutera sebuah syarikat yang berpangkalan di Texas Amerika, yang mempunyai kepakaran elektronik pertahanan. Mungkin kah mereka yang melakukan rampasan pesawat? Bagi mereka, permintaan wang tebusan bukan tujuan, melainkan satu permintaan yang lebih besar daripada itu. Rampasan pesawat MH370, bukanlah rampasan pesawat sepertimana kebiasaan, rampasan MH370, adalah satu konspirasi rampasan berprofile tinggi. Malaysia, hanya jadi mangsa, sebenarnya permainan ini, ada hubungkait dengan teknologi pertahanan antara Amerika dan China.

Sebelum ini, AYT membuat spekulasi, selepas Malaysia pasrah atas sebab tidak menjumpai pesawat malang itu, sebuah negara atau orang-orang tertentu akan muncul, sebagai hero.

Berasaskan maklumat terakhir, maka besar kemungkinan pesawat malang itu akan dijumpai; sudah tentu Amerika akan mendambik dada.

Bagi Malaysia, yang penting menemukan pesawat malang itu bersama penumpangnya, apa kah selamat atau sebaliknya, agar supaya kehilangan pesawat B777-200ER MH370 tidak menjadi misteri abad ini.

4 comments:

Anonymous said...

Bah. Pertama:

Si rejim-rejim Barat-Zionis ni memang DALANG-DUA-MUKA plg. DAJAL! Bayangkanlah, dgn. teknologi amat canggih Barat-Zionis termasuk sistem Satellite NSA dan NASA, mereka tak boleh mengesan MAS ini – MUSTAHIL; sedgkan DRONE mereka boleh pula kesan ‘teroris’ kampung kat pendalaman dan kwsn. pergunungan, cthnya di Afghanistan, Pakistan, Yemen dsbnya!

Saya mengesyaki Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat di Diego Garcia yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. TERORISMA dajal ini (di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html , CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014; dan http://darah-satria.blogspot.com/2014/03/agenda-tersirat-disebalik-rampasan.html, Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MAS MH370 Thursday, 13 March 2014;)! Kemungkinan yg. sungguh MENGGERUNKan - cara TERORISMA yg. terbaru dan paling GANAS, oleh Barat-ZIONIS! Selepas berita ini tersiar, CIA dan Pentagon tiba-tiba mengeluarkan teori , kapal perang USS Kidd akan SEGERA mencari di Lautan Hindi pula akibat kemungkinan MAS terhempas di situ, tapi mengapa pula MAS boleh terbang sampai ke situ pd. asalnya; jadi teori MAS di’hijack’ ke Diego Garcia ini tidak mustahil – kemudian MAS kononnya akan dijumpai oleh US Navy dalam Lautan Hindi yg. sungguh sukar ini, kononnya terhempas setelah dirampas ‘teroris’, bahkan ini memang baru diramalkan Pentagon (macam mana pula dia tahu MAS terhempas di Lautan Hindi?!) dan kenapa tak mengesahkan dahulu hal ini dgn. K’jaan kita! Maka bukti MAS di hijack di Diego Garcia ini mungkin tidak akan dijumpai bila-bila – inilah yg. disyaki diharapkan si PENGGANAS Barat-Zionis ini.

Ini disyaki akibat kehadiran sekaligus, 12 jurutera/saintis teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting, termasuk empat pemegang patent teknologi terbaru, dr. syarikat Freescale Semiconductor. Sy. Freescale ini terlibat dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016 , Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013; dan lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/ , Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says, March 10, 2014 )!
Di samping itu, Freescale Semiconductor ini juga turut dimiliki Empayar ZIONIS plg. Dajal, Empayar Rothschild / yg. membiayai dan mengasaskan Zionisma dan Israel - lihat di http://aftertheshift.blogspot.com/2014/03/malaysia-airlines-flight-370-patents.html, Malaysia Airlines Flight 370: “Patents Patents Patents?” ; http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html, Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel; http://www.tokenrock.com/explain-order-of-skull-and-bones-the-78.htm, The Order of Skull and Bone; dan http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/the-order-of-the-illuminati/ , The Order of the Illuminati: Its Origins, Its Methods and Its Influence on the World Events, Dec 12th, 2012

Disyaki Mossad-CIA-MI6-NATO akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamanya dlm. industri PERTAHANAN (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh saintis-saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8 , Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists , Vincent Trivett, Aug. 5, 2011). Dan sebab itu agaknya si CIA (yg. dikuasai Mossad-ZIONIS/ISRAEL) asyik nak membidas teori letupan dan juga begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita atau 20 jurutera/pakar kita dan dr. China, dr. Freescale Semiconductor, kononnya mungkin bunuh diri atau terlibat terorisma!

Makcik Sambal Belacan.

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Tragedi ini terjadi pada Sabtu 8 Mac 2014.
Tidak mustahilkah teragedi ini ada kaitannya dgn apa yg berlaku di negara ini sehari sebelum itu, iaitu Jumaat 7hb?
Wallahhua'lam.

Anonymous said...

apa yang kau mengarut ni labi !!!

Anonymous said...

KENAPA MALAYSIA?
Sebab sedar tak sedar golngan muda muslim sekarang ramai dh malas ambik port pasal politik, pasal hiburan dan pasal dunia yg mengarut ni.pegi masjid dgr kuliah ilmu dengar ustat buat lawak lg fun.tgk tv layan ustat don lg best.surau2 kat shopping mall pun dh penuh dgn org muda.tak payah nk bersongkok berbaju melayu br nk g masjid.Blk keje singgah masjid lg ok drp redah traffc jam.Ulamak2..dr luar pun makin suka dtg sini sb org nk menuntut ilmu.takde agenda lain.Buat apa nk gaduh sama sendiri..mcm yg ada skrg.Pegi belajar mengaji lg best.Yg ajar pun Tahfiz yg lebih kurang sebaya je.Drp jadi extremist dan fanatik ,baik hidup cam biasa,kuatkan basic.Region Nusantara ni je yg camni,esp Malaysia.
Sebab tu 'DIORANG' Target MALAYSIA.

Blog Archive