Sunday, March 16, 2014

Kapten Zaharie: Penyokong Kuat Anwar Ibrahim

Teori kehilangan misteri Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) B777-200ER MH370 pada pagi 8 Mac 2014, kini dikaitkan dengan juruterbang berpengalaman dan pilot pesawat itu sendiri Kapten Zaharie Ahmad Shah.

Sumber menyatakan bahawa sebelum pesawat malang itu hilang misteri, beberapa jam sebelum itu pilot pesawat itu menghadiri perbicaraan sodomi II di Putarajaya, dimana Ketua Pembangkang dijatuhi hukuman penjara 5 tahun atas sebab meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008 di sebuah kondominum, Bukit Damansara Kuala Lumpur.

Zaharie dikatakan penyokong kuat Anwar Ibrahim.

Kehilangan pesawat malang MH370 secara misteri itu besar kemungkinan dirampas oleh juruterbang itu sendiri, atas dasar protes. Senario ini mendekati kebenaran, karena sifat semulajadi manusia, apabila dalam keadaan emosi, apatah lagi penerbangan pesawat MH370 laluan Kuala Lumpur Beijing hanya selang beberapa jam Anwar dijatuhi hukuman penjara.

Dalam satu posting di wall facebook beliau, sebelum penerbangan pada 8 Mac jam 12.41 pagi Sabtu, pilot itu adalah menulis "bye Bye Paris", satu signal atau kod bahawa ada tindakan daripada beliau diluar dugaan. Selain itu, dikhabarkan bahawa keluarga beliau telah meninggalkan rumah mereka sehari sebelum beliau terbang dengan pesawat malang itu.

Menganalisis data yang menyelubungi pesawat malang itu: Selepas terbang pada 12.41 pagi Sabtu, pesawat naik ke paras 35,000 kaki kemudian terputus hubungan dengan radar. Transponder diputuskan sebaik sahaja pesawat mengudara. Transponder pertama terputus penuh pada pukul 1.07 pagi, transponder ke dua 1.21 pagi, selepas sahaja pilot mengucapkan selamat malam kepada menara Subang sebelum check in ke ruang udara Vietnam.

Data menunjukkan, bahawa pesawat naik mendadak pada ketinggian 45,000 kaki atas permukaan laut sambil berpusing ke arah barat, melampui limit ketinggian pesawat itu.Tujuan naik mendadak dengan ketinggian itu, agar supaya penumpang dan krew yang tidak menggunakan corong oksigen akan pingsan. Selepas itu pesawat terbang 23,000 kaki atas permukaan laut.

Cata pengendalian pesawat sedemikian, hanya boleh dilakukan oleh penerbang berpengalaman, atau pesawat terbang tanpa pilot, namun kemungkinan tanpa pilot tidak disokong data, atas sebab pesawat terbang sekurang-kurangnya 6 jam selepas terputus hubungan dengan menara trafik udara pukul 1.30 pagi. Pesawat itu mampu terbang selama 7.5 jam, sesuai dengan bekalan minyak yang ada pada pesawat. Penerbangan laluan pesawat itu KUL-Beijing hanya 5 jam 40 minit.

Kini, pesawat malang itu kemungkinan memilih dua laluan, samada North west atau south west. laluan North West perlu melalui berberapa negara, seperti Thailand, Mnymar, India sebelum sampai di salah negara bekas kesatuan Soviet. laluan North West, kemungkinan tidak akan diambil, memandangkan kawasan itu dipenuhi radar tentera. kemungkinan besar adalah terus ke Diego Garcia, pangkalan tentera Amerika di Lautan Hindi. Penerbangan daripada Kuala Lumpur- Diego Gracia memerlukan masa 8 jam. Melihat kepada bekalan minyak pesawat itu, maka secara teorinya, pesawat tidak akan sampai, namun pelu diingat, tidak semestinya 7.5 jam bekalan minyak maka, tangki akan kosong langsung. Ambil contoh pada sebuah kereta, walaupun panel minyak menunjukkan kosong, bagi setengah kereta boleh berjalan berpuluh kilometer.

Jika benarnya, tindakan protes pilot merampas pesawat MH370 dan menuju pengkalan tentera Amerika, sudah tentu ada kolaborasi antara pilot itu dengan pemilik pengakalan itu. Kawasan tentera Diego Garcia adalah kawasan larangan bagi sebarang pesawat asing. Sejauh mana kebenaran teori ini, sama-sama kita tunggu.

8 comments:

Anonymous said...

Itu hak dia nak sokong sesiapa pun.... buat masa ni hanya andaian... kalau dia rampas ...naper tiada tuntutan... so tak baik kita buat andaian tanpa bukti yg sahih...

Anonymous said...

Hak menyokong adalah hak masing masing...tetapi sekiranya politik KEBENCIAN yg ditanamkan dlm jiwa penyokong maka kesannya sangat bahaya...jika dilihat luahan fb pilot ni..perasaan BENCI dapat dilihat dgn sangat jelas...walaupun begitu..aku harap sekiranya benar mh 370 sengaja dilencongkan (data yg ada setakat ini sangat kukuh)..jgn la disebabkan oleh politik BENCI pilot ini..biarlah sebab sebab lain seperti rampasan ...jika tidak amat memalukan kita sebagai seorang islam yg mudah sangat TAKSUB kepada Anwar yg terbukti berbohong sepanjang masa...sepanjang aku ikuti Anwar sejak 1998 hingga kini...berbohong dan tak buat apa yg diucapkannya bilamana dia ada kuasa TPM suatu masa dulu...

Anonymous said...

andaian ini ada benarnya. Tuntutan pilot ni mungkin nak malukan Najib di mata dunia, kemudian biar ada desakan dari rakyat supaya bertukar kepimpinan negara secara kekerasan dengan menggunakan alasan kepimpinan yang sedia ada begitu lemah menangani krisis.

Bila dah semua berjalan seperti dirancang, barulah pilot ni menunjukkan diri dan menyatakan dia diculik atau sebagainya.

Pencacai PR ni tak boleh diagak apa tindakan mereka, baring tengah jalan sambil pegang bendera dan solat mengadap Madagascar pun mereka sanggup lakukan... ni kan pulak nak buat drama hijack kapal terbang, hal kecik je tu. Dah berlatih berjam-jam di rumah dengan latihan simulasi pesawat.

Anonymous said...

Bah. kedua:

Disyaki Mossad-CIA-MI6-NATO akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini, terutamanya dlm. industri PERTAHANAN - lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh saintis-saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8 , Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists , Vincent Trivett, Aug. 5, 2011.

Dan sebab itu agaknya si CIA (yg. dikuasai Mossad-ZIONIS/ISRAEL) asyik nak membidas teori letupan dan juga begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita, atau 20 jurutera/pakar kita dan dr. China, dr. Freescale Semiconductor, kononnya mungkin bunuh diri atau terlibat terorisma! Tapi TAK pula CIA Dajal ni menuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia ejen CIA-Mossad yg. disyaki akan dpt. ID baru, setelah disyaki menjlnkan misi dlm. MAS ini (lihat di
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html, Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him', by James Rush, 11 March 2014.)

Juga Barat-ZIONIS disyaki mahu MEMBANKRAPkan MAS (supaya terpaksa bergabung dgn. sy. penerbangan Barat-ZIONIS melalui One World Alliance, yg. baru disertai MAS) dan menghancurkan hubungan Diplomatik baik antara China dan Malaysia, serta menghuru-harakan NEGARA ISLAM kita ini, hingga terpaksa bekerjasama lebih rapat dgn. Barat-ZIONIS melalui CIA-MI6/tentera US-British-NATO, dan perisikan/tentera Singapura (yg. diKUASAI CIA-Mossad-MI6-NATO, lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html , THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009). Serta memaksa NEGARA ISLAM Malaysia dan Brunei menyertai TPPA, yg. di KUASAI Barat-ZIONIS ini.

Maka teori ‘hijacking’ MAS oleh Barat-Zionis di pengkalan tentera laut US di Diego Garcia ini tak mustahil kerana si Barat-ZIONIS asyik menyerang dan membunuh umat Islam sesuka hati, dlm pembunuhan beramai (GENOCIDE) di Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, melalui PENJAJAHAN terus, penggunaan Drone atau bom kimia, atau menggunakan pengganas al-Qaeda atau mana-mana “pengganas Islam” yg. sebenarnya dicipta Barat-ZIONIS sendiri - untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas, yg. bermula dr. Palestin, hingga ke Afghanistan, Iraq, Libya, Syria, Mali, Somalia, Yemen, Pakistan, Mali, Nigeria, Republik Africa Tengah dsbnya (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan http://www.presstv.ir/detail/2013/09/15/324167/excia-agent-911-lies-big-and-tragic/, Ex-CIA agent: 9/11 lies bigger than already known, Sep 15, 2013).

Kerajaan kita dan China, mesti MENYIASAT kemungkinan ini, melalui apa cara pun, demi MENYELAMATkan penumpang MAS tersebut! Jgn. remehkan sebagai teori 'konspirasi' semata - setiap maklumat adalah PENTING!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Sekarang, si CIA dan pakar Barat-Zionis lain, buat teori MAS mungkin dirampas ke tempat lain pula, di Kepulauan Andaman di Teluk Bengal, ke arah Pakistan, Iran, Afghanistanlah dan mcm-macm lagi!

Saya syaki ini cubaan CIA nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA di tengah Lautan Hindi – saya syaki MAS telah dibawa dari Diego Garcia ke arah ini! ATM mesti dptkan maklumat tarikh bila radar mulanya dikesan, kalau betul MAS menuju ke Kepulauan Andaman dari awal lagi, dan kononnya terhempas di Teluk Bengal (yg. juga terletak di Lautan Hindi).

Lagipun, hairan betul media-media besar Barat-Zionis terutamanya CNN, tak lansung bangkitkan kenapa pengkalan militari US di Diego Garcia ini, dgn. sistem satelit yg. pasti amat canggih, tak dapat kesan lansung MAS kalau kononnya melintasi Lautan Hindi ke Kepulauan Andaman, dari awal lagi! Sedgkn tentu pengkalan militari ini akan memantau seluruh Lautan Hindu utk. kemungkinan ia disasarkan ‘teroris’ melaui laut atau udara, termasuk melalui peluru berpandu (yg. takkan kan ada radar pun).

Disyaki CIA dah PANIK tentang pendedahan Diego Garcia dlm insiden ini! Lihatlah nanti CIA-MI6-Mossad-NATO disyaki akan menyalahkan “pengganas Islam” atau pilot Islam/Melayu kita, melalui teori Teluk Bengal ini!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

setuju.. setuju.. walau kita penyokong BN, kapten tu penyokong PKR, lebih baik kita berbaik sangka.. lebih2 lagi

sebagai seorg yg beriman, saya pasti kapten tu tak tergamak buat onar sebegini semata2 sbg tanda protes atas

keputusan mahkamah tempoh hari. kita doakan krew dan semua penumpang masih selamat... yg patut kita

sangsikan ialah amerika tu... kalau depa kata kerajaan sembunyikan sesuatu patutnya tommahan ni kita

tujukan kat amerika.. depa yg sembunyikan sesuatu atas agenda tertentu... pelik... kecanggihan teknologi depa

tak dapat detect MH370.. sedangkan robot yg depa antar ke planet marikh, depa leh control, berkomunikasi dan

ambil gambar dari bumi. dan lagi teknologi internet yg kita rasa canggih gila ni sebenarnya dicipta dan

digunakan utk militari depa dulu2... kemudian ni baru dikomersialkan... gerenti depa dah ada teknologi yg lebih

canggih lagi...
dah tentu perancangan dan konspirasi yg depa cipta memang diakui sistematik dan licik macam peristiwa

septemter 11... mereka yg baling batu, sembunyi tangan, pastu tuduh dan jadikan pihak lain mangsa... dan

mereka gelak diam2 sebab misi dah tercapai...
semoga kerajaan dan pasukan keselamatan kita dilindungi Allah dan tak terperangkap dengan "mainan"

mereka.....
pasal simulator kat rumah tu saya gerenti tu sebagai hobi kapten... macam gak org yg minat pd kereta atau

motor, sanggup buat/beli apa saja... kalau dah minat gila tak heran kapten sanggup beli komputer yg canggih

utk jalankan program simulator tu atau bermain games yg berkaitan penerbangan... iyalah kat real time kapten

mungkin berpeluang menerbangkan kapalterbang2 tertentu shj seumur hidup.. tapi kat simulator/games

komputer kapten leh try dan merasai pelbagai kapalterbang yg ada dari zaman dolu sampai skrg tak kira

kapalterbang komersial atau militari... jadi utk dapatkan pengalaman dan feel tentulah kapten tu sanggup beli

komputer canggih macam kat gambar tuu..
akhir sekali saya berdoa agar peristiwa ini akan membuka hati dan mata pemimpin kita tak kira BN atau

Pakatan agar bermuafakatlah... kalau nak diikut trend skrg sampai bila tak abis2... lihat sahaja apa yg berlaku di

thailand... matlamat kita bukanlah demokrasi. demokrasi hanya satu sistem yg ada kebaikan dan

kelemahannya... yg penting bagi kita adalah perpaduan... perpaduan antara kaum dan juga perpaduan antara

org yg bersetuju dan tidak bersetuju dengan kita. jadikanlah pilihanraya hanya sebagai satu proses dlm

pengurusan utk memilih nakhoda sahaja. walau siapa nakhodanya, halatuju tetap sama cuma mungkin

pendekatannya berbeza.. dan bila kapal dah mula belayar semula dengan nakhoda yg dipilih, semua anak kapal

mesti bersama2 dan bersatu hati utk mengelakkan kapal tenggelam atau tersasar dari halatuju... hanya dengan

bersatu hati kita mampu menjadi bangsa Malaysia yg lebih kuat..... bukankah lebih baik bumi Malaysia ini lebih

aman dan tenang dari terus menerus berprasangka dan bermusuhan....?

Anonymous said...

kenape perlu bangunkan `simulator' dirumah?
Apakah `simulator' yg ada kat MAS tak cukup?
Agaknya ada agenda tesembunyi...

Anonymous said...

sudah ada tanda politik kebencian akan menghancurkan negara kita.Kita juga semakin kurang bijak melihat hal-hal yang boleh mendatangkan bahaya kepada bangsa,agama,negara gara-gara dikuasai oleh emosi dan bukan pemikiran yg rasional.

Blog Archive