Friday, February 14, 2014

Sodomi II: Cerita Terlewat Bagi Peliwat

Sandiwara Anwar bermula lagi. Peguam Anwar menjadikan mantan pegawai polis Supt polis Jude Pereira sebagai alibi, untuk menangguhkan kes. Sepatutnya sodomi II bermula 11-12 Februari, namun Karpal Singh memohon mantan pegawai polis itu dipanggil semula; kononnya, kesaksian bekas pegawai polis itu disangksikan kerana tiada kredibiliti.

Karpal mengguna pakai, keputusan mahkamah, yang menolak permohoan bekas pegawai polis itu sebagai peguam, atas batahan majlis peguam, kerana berhubung satu keputusan Suhakam, di mana pada masa itu dipengerusikan oleh Tan Sri Shafee Abdullah, peguam yang dilantik Peguam Negara sebagai peguam yang mengetuai rayuan sodomi II.

Atas hak seorang rakyat, maka Anwar diberikan semua haknya dalam segi undang-undang, di semua peringkat mahkamah. Tujuannya, agar beliau tidak dapat menuduh bahawa keadilan tidak diberikan kepadanya. Proses undang-undang memang demikian, seseorang itu berhak memohon haknya dari segi undang-undang.

Selain mempergunakan haknya dalam segi undang-undang, Anwar juga dilihat mempermainkan waktu; beliau mahu agar masa menyebelahinya, sehingga PRU-14; karena beliau memperjudi, jika pada masa itu, PR ditakdirkan menang, maka kesnya dengan sendirinya tamat; akan tetapi, jika PR gagal juga, dan Anwar didapati bersalah dan masuk penjara, beliau tidak perlu menunggu lama dalam bilik pengap dan tertutup itu, kerana usianyapun sudah lanjut.

Anwar tahu, bahawa beliau akan didapati bersalah, kerana pada perbicaraan di peringkat Mahkamah Tinggi, pembebasan beliau hanya masalah teknikal, bukannya menafikan bahwa beliau menjubri bekas pembantu peribadinya. Hakim hanya meragui air mani yang disedut daripada jubur Saiful apakah benar-benar melalui kerja menjubur!!! akan tetapi keputusan hakim mahkamah tinggi itu seolah-olah bercanggah, kerana beliau memutuskan memang berlaku penetrasi ke jubur Saiful; memang DNA daripada mani adalah milik Anwar, tetapi hakim tidak pasti, apa kah Anwar benar2 menjubur Saiful. Keputusan hakim itu, dilihat lojik juga, sebab beliau tidak hadir ditempat kejadian semasa kerja menjubur. Kelemahan Hakim itu, adalah tidak dapat melihat rangkaian kejadian semasa kerja menjubur Saiful. Kata laluan seperti MOHKTAR!!!, perkataan.. CAN I FUCK U TODAY; tempat di mana kejadian penjuburan itu berlaku, ditunjukan dengan tepat oleh pengadu, dan tidak dicabarpun di mahkamah.

Perbicaraan sodomi II yang berbulan-bulan, dengan berbagai hujah pembelaan dan pendakwa raya, hanya disimpulkan oleh Hakim; dengan pengertiana tersirat "beliau tidak hadir semasa kerja meliwat" atas keputusan yang terlihat main-main itu, maka pihak peguam negara membuat rayuan dan melantik Tan Sri Shafee bagi mewakilinya, kerana rekod Tan Sri Shafee, bahawa beliau senantiasa menang bagi kes yang rumit seperti sodomi II.

Memang Anwar dan Karpal Singh tahu, bahawa keputusan Hakim Mahkamah Tinggi yang membebaskan Anwar memang khilaf, atas sebab itu, apabila Tan Sri Shafee Abdullah dilantik, Anwar menggunakan semua saluran, untuk melucutkan Shafee agar tidak boleh mengetuai rayuan sodomi II.

Anwar, tidak kehilangan akal untuk menangguhkan perbicaraan sodomi II, kini mempergunakan Bekas pegawai Polis Supt polis Jude Pereira sebagai alibi. Jika mahkamah menerima bahawa kesaksian bekas pegawai polis itu tiada kredibiliti, apa kah membebaskan Anwar sekali lagi dengan istilah teknikal berlaku?, atau Tan Shafee mempunyai hujah, bahawa kesaksian bekas pegawai polis itu, bukan suatu material yang kukuh, melainkan rentetan kejadian, serta kesaksian pengadu, iaitu Saiful. Sama-sama kita tunggu, bagaimana keputusan perbicaraan rayuan sodomi II ini.

6 comments:

Anonymous said...

Untuk satu rekayasa fitnah seperti ini, segala tatacara perlu diatur supaya nampak logik dalam perbicaraan. Jika memang benar DSAI ada melakukan perbuatan seperti didakwa, sudah lama dapat dibukti dan disabitkan mengikut pertuduhan dan DSAI pula mati langkah untuk menyangkal dakwaan yang tuntas itu. Hanya tuduhan dari hasil rekayasa fitnah sahaja, membuka peluang yang luas bagi DSAI untuk menentangnya. Sesungguhnya Allah sentiasa memihak kepada hambanya yang benar.

Anonymous said...

Saiful dah mengaku dan bersumpah dgn nama Allah, hakim pun setuju ada penetrasi, fitnah apa lagi. Bodoh… . .

Unknown said...

BIAR ALLAH TUNJUKKAN KEBENARAN.

Anonymous said...

Aku syak jude periera makan rasuah....

Pireara dah digunakan sekali oleh anwar.....

Knowing anwar.... sekali dia guna selama2nya akan jadi hamba abdi pd dia....

Anonymous said...

Kesian aku tgk 1.25. Org lain seme dah tau anwar kaki jubo. Kwn2 baik anwar yg kenal lebih 30thn. Kwn yg x baik mcm ku pon tau anwar kaki jubo walaupon aku x hadir masa anwar tgh menjubo tapi keterangan saksi yg konsisten dan bukti2 penetrasi dari liwat 1 dan II. Dgn ditambah dgn video zina amoi dan gambar beromen dgn anak keling. Mmg kompon anwar kaki liwat. Anwar mampu menipu beribu org tp x mampu menipu berjuta org.

Anonymous said...

Allah akan jahanamkan umat lut ini..inshallah..aminnn

Blog Archive